Jump to content

 

Photo
- - - - -

Zgomot ca de tacheti, nu e de la tacheti (Cielo LPG)


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 cdorob

cdorob

    Forumist

  • Membru
  • 158 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Cielo Exe 2004

Posted 13 September 2004 - 13:35

Dupa lungile povesti cu pierderile de putere si rateuri (care tot nu s-au rezolvat), m-am prezentat la service din cauza unui zgomot foarte pronuntat ca de tacheti pneumatici dusi.

Nu era de la tacheti, se pare ca la motoarele pe lpg au o supapa in plus care se deschide pentru returul de gaze (numele pe care l-am auzit a fost "supapa de la rezervorul de carton), care tacane exact ca un tachete.

Supapa cu pricina, se afla in spatele motorului (adica spre habitaclu), jos.

Deci daca aveti Cielo LPG si va tacane motorul de acolo este.

Cristian

#2 NFS

NFS

    Membru Fondator

  • Super Moderatori
  • 5,512 posts
  • Din:B u c u r e s t i
  • Auto:Hyundai / VOLVO
  • Model:Getz / XC90
  • An:2007 / 2010

Posted 13 September 2004 - 13:47

(numele pe care l-am auzit a fost "supapa de la rezervorul de carton)

Imi cer scuze, nu ma pricep, dar nu cumva era "de carbon"? :shock:

#3 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7,091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 13 September 2004 - 19:34

Ar fi super daca ai atasa si o foto poate asa ne dam seama mai bine despre ce supapa este vorba

#4 iso

iso

    Forumist

  • Membru
  • 1,130 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Opel
  • Model:Insignia
  • An:2010

Posted 13 September 2004 - 21:38

Eu stiu ca la Exe LPG DOHC "canistra de carbon" se afla sub farul de pe partea soferului , la SOHC se afla(canistra) pe partea pasagerului(in compartimentul motor) linga ventilator dar de supapa nu stiu :roll: , o poza n'ar strica . :|

#5 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7,091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 13 September 2004 - 22:53

Tare ciudat :wallbanger: , la modelele vechi fara GPL nu au montat canistra vaporilor de benzina cu toate ca ea este mentionata in manualele de referinta.
La GPl aceasta poate sa creeze mari probleme pt ca ea alimenteaza cu vapori de bezina motorul .Alimentarea in paralelel GPl+benzina =rateuri,perderi de putere,intreruperi si mers neregulat.
Asteptam o poza si mai multe informatii.

#6 iso

iso

    Forumist

  • Membru
  • 1,130 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Opel
  • Model:Insignia
  • An:2010

Posted 13 September 2004 - 23:11

Pai nu , ca la Cielo DOHC furtunasul ala albastru duce la canistra iar la pasajul rotii pe partea soferului se vede o portiune mica din furtunul ce duce la rezervor , exista da' e ascunsa tanti canistra :wink: .

#7 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7,091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 13 September 2004 - 23:29

Crede-ma ca stiu unde exista dar la modele GL sau GLE nu am intalnit asa ceva .La rezervor si in galeria de admisie sant puse furtune tip dop.
Apropo :) trebuie sa mearga 2 furtunase de la canistra la motor.Unul din spatele galerie la supapa de vacum a canistrei si celelalt de la iesirea gazelor din canistra pana la stutul de jos din galerie(exact inainte de clapeta de acceleratie pe parte de jos)

#8 iso

iso

    Forumist

  • Membru
  • 1,130 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Opel
  • Model:Insignia
  • An:2010

Posted 14 September 2004 - 07:58

Pai eu stiu ca la GL ; GLE canistra de vapori este pe furtunul ala gros de admisie intre filtru de aer si admisie unde furtunul "face stinga" si intra la canistra :lol: , nu e aia :?: :roll: La exe nu mai e nimic acolo .

Apropo dece n'au mai pus senzorul de depresiune in filtu' de aer si l'au pus pe furtun :?: :roll:

#9 cdorob

cdorob

    Forumist

  • Membru
  • 158 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Cielo Exe 2004

Posted 14 September 2004 - 08:32

Imi cer scuze, era "supapa de carbon" cum ati spus si voi.

Problema e ca o s-o schimbe dar m-au avertizat ca nu tine si ca o sa faca din nou :shock:

Poze nu pot sa fac din cauza amplasarii foarte dificile...

Cristian

#10 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7,091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 14 September 2004 - 11:32

Vasul acela la cielo si espero este rezonatorul (amortizor zgomot) al admisiei.
Senzorul acela este de masurare a temperaturii aerului in admisie (MAT)
In functie de temperatura data de acesta ECM regleaza debitul de benzina si avansul la aprindere.
Cred ca l-au mutat acolo pt ca masoara mai bine temperatura pe tubulatura decit in filtru.

#11 cdorob

cdorob

    Forumist

  • Membru
  • 158 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Cielo Exe 2004

Posted 14 September 2004 - 16:02

OK, elementul de care vorbesc eu, nu are nimic de-a face cu filtrul de aer, rezonatorul etc.

Este amplasat jos, intr-o zona greu accesibila si are dimensiunile unei cutii de chibrite.

Cristian

#12 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7,091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 14 September 2004 - 17:56

Poate ne spui exact ce este daca tot nu poti face si o poza si cum anume se manifesta si cand anume?Este electrica sau mecanica?

#13 cdorob

cdorob

    Forumist

  • Membru
  • 158 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Cielo Exe 2004

Posted 15 September 2004 - 18:04

OK. Deci se pare ca sunt 2 lucruri dupa cate inteleg eu:
1. Canistra de carbon: serveste la acumularea amestecului nears
2. Supapa. Supapa este comandata electric si frecventa ei se poate vedea pe un scaner normal.

La mine supapa e de vina, dar banuiesc ca se schimba cu totul.

Zgomotul este identic cu cel de tacheti (m-am intalnit cu un unchi de-al meu care are zgomot de tacheti si cand am pus masinile una langa alata nu era aproape nici o diferenta auditiva)

Zgomotul apare de obicei cand stai la stop si continua chiar daca accelerezi incet. Poate sa dispara la fel de simplu la urmatorul stop si sa nu-l mai auzi toata ziua si maine sa fie acolo.

Partea proasta e ca daca vrei sa vinzi masina, nu ai cum sa dovedesti ca nu e de la tacheti decat daca o scoti afara ceea ce nu este indicat pe termen lung :roll:

Imi cer scuze daca am creat confuzie, dar daca aveti Exe LPG nou si auziti un tacanit puternic de la motor, verificati daca nu e de la canistra sau supapa.

Pentru a vedea canistra, trebuie sa veniti in partea dreapta a masinii, in dreptul ventilatorului (in compartimentul motorului) si sa va uitati catre baza motorului spre mijloc, destul de jos. (Cea mai empirica descriere de pe forum cred :D

O sa incerc sa fac poze, desi nu cred ca se vede mare lucru

Cristian

#14 hitman

hitman

    Mic Burghez

  • Membru
  • 1,448 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Ex-Daewoo owner
  • Model:Ex-Cielo & Matiz
  • An:2004

Posted 15 September 2004 - 19:04

Cristi, sa mor io de nu ne tzii intr-un suspans total. Nici pina acum n-am intzeles: ti-ai reparat masina, reglat-o sau nu? Sorry man, dar ce scrii tu aici urmaresc ff. mult pt. ca vreau sa-mi iau un cielo exe pe gaz nou.Si nu te mai semna cu numele tau ca aici nu ne formalizam! :P

#15 vbocan

vbocan

    Forumist

  • Membru
  • 111 posts
  • Din:Timisoara
  • Auto:Renault Megane 2 Estate, 1.5 dCi, 80CP

Posted 16 September 2004 - 06:31

Eu am avut un zgomot ca de tacheti si era... de la tacheti. :lol: Toti prietenii ma intrebau unde am gasit Cielo pe motorina, ca facea exact ca un motor Diesel. Chestia nasoala a fost ca la 8 luni dupa ce am schimbat axul cu came, a inceput sa faca din nou. Noroc ca am fost pe faza si am fost la mecanic care mi-a aratat o mica uzura pe ax din cauza lipsei lubrifierii la cilindrul din dreapta. Era infundat un canal pe unde venea uleiul. Rezolvarea a constat in suflarea cu aer comprimat si merge brici si acum, dupa 4000 de km de la incident (cu acelasi ulei).

#16 expero 16V

expero 16V

    Forumist

  • Membru
  • 1,193 posts
  • Din:Buzau
  • Auto:Opel astra coupe Bertone

Posted 16 September 2004 - 07:24

Si mie mi-au batutu tachetii cand mai aveam 1.5 l de ulei in motor.Am observat a doua zi si am schimbat uleiul care se arsese.

#17 cdorob

cdorob

    Forumist

  • Membru
  • 158 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Cielo Exe 2004

Posted 16 September 2004 - 09:18

Cristi, sa mor io de nu ne tzii intr-un suspans total. Nici pina acum n-am intzeles: ti-ai reparat masina, reglat-o sau nu? Sorry man, dar ce scrii tu aici urmaresc ff. mult pt. ca vreau sa-mi iau un cielo exe pe gaz nou.Si nu te mai semna cu numele tau ca aici nu ne formalizam! :P


Nu s-a rezolvat nimic. Masina merge ca la inceput. Am sunat ieri din nou la fabrica si le-am spus ca dupa ce marele lor mester de la fabrica a venit si mi-a "reglat" masina, a inceput sa-mi consume 20%. Raspunsul a fost ca daca stau jumatate de ora cu motorul pornit e normal sa consume 20% pe LPG. Bataie de joc...

Ca o concluzie: consuma masina 20% inseamna ca ati lasat masina sa mearga la relanti o jumatate de ora.

Trageti voi concluziile.

Deci daca masina e defecta de la cumparare noi suntem de vina ca nu o utilizam cum trebuie.

Nu mai am nimic de zis, sper sa o vand ca sa iau o Dacie. Pacat ca cea veche (1996) inca merge perfect, ca sa-si bata joc de mine.

PS: a inceput iar sa-mi piarda antigel (a treia oara). Raspuns de la fabrica: mergeti la service ca se rezolva...Pana cand? Merg mai des la service decat o vad pe mama
:oops:

#18 vbocan

vbocan

    Forumist

  • Membru
  • 111 posts
  • Din:Timisoara
  • Auto:Renault Megane 2 Estate, 1.5 dCi, 80CP

Posted 16 September 2004 - 11:02

PS: a inceput iar sa-mi piarda antigel (a treia oara). Raspuns de la fabrica: mergeti la service ca se rezolva...Pana cand? Merg mai des la service decat o vad pe mama
:oops:

Eu zic sa-i intrebi pe cei de la service ce numar are OPC-ul :lol: si daca se fac ca ploua, chiar sa pui o intrebare la OPC daca situatia e normala.
Eu cand am de rezolvat ceva cu un comerciant care face misto de mine, ii spun "Daca vine OPC-ul la dvs., amenda de constatare e 5 milioane. Va asigur ca stiu despre ce vorbesc si nu vreti sa ma aveti de inamic." Chestia tine intotdeauna :P , dar pentru siguranta tu ai putea sa spui 10 milioane. hehehe

#19 brusli

brusli

    Membru Fondator

  • Gold Member
  • 940 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:tico sl
  • An:2000

Posted 16 September 2004 - 11:24

cdrob vino si tu astazi la intilnirea din parcare cu limuzina ta.
sintem multi curiosi pe-aici :lol:

#20 cdorob

cdorob

    Forumist

  • Membru
  • 158 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Cielo Exe 2004

Posted 16 September 2004 - 11:59

Din pacate nu cred ca pot sa vin la intalniri. Imi place sa schimb masinile destul de des, fapt care trebuie sustinut financiar prin program prelungit la scarbici :-D . Dar nu ma plang...

O sa ma duc si sambata asta ca de obicei la Service, si poate pana la sfarsitul lunii reusesc sa vin si la o intalnire (banuiesc ca nu se va rezolva problema masinii pana atunci, deci nu pierdeti nimic :lol: )




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users