Jump to content

 

Photo
- - - - -

Amenajari interioare (si altele)


  • Please log in to reply
487 replies to this topic

#1 ovidiuc

ovidiuc

    Membru Fondator

  • Gold Member
  • 1,976 posts
  • Din:Targoviste
  • Auto:Skoda
  • Model:Octavia Tour
  • An:2011
  • Nr. Inmatr.:Rlk

Posted 29 June 2005 - 07:47

Ia sa va vad:consiliul familiei mele a hotarat sa puna niste termopane la apartamentul comun.Daca se poate niste sfaturi cat mai tehnice si la obiect privind marcile s.a.m.d.Eu inclin intre Rehau,Veka,Trocal,cu trei camere+geam low e si feronerie Roto sau Maco.Voi ce ziceti?

#2 Obi_wan_Kenobi

Obi_wan_Kenobi

    Cronicar Oficial

  • Gold Member
  • 513 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo, Opel
  • Model:Matizac Silver, Zafira Deep Blue
  • An:2005, 2008

Posted 29 June 2005 - 07:56

Rehau/Roto!
Da' stai sa vezi acum pareri si pareri...

#3 florinbad

florinbad

    Membru Sfatos

  • Membru
  • 607 posts
  • Din:Razvad-City
  • Auto:Chevrolet
  • Model:New Spark LS+
  • An:2010
  • Nr. Inmatr.:DB-08-KIU

Posted 29 June 2005 - 08:17

Incep eu, deoarece ma aflu în aceeasi situatie cu a lui Ovidiu! Dupa cautari seculare, care au durat 2 saptamâni, timp în care am vizitat-vazut-testat-întrebat diverse marci, cu aluminiu sau cu PVC, am ajuns la urmatoarea concluzie: nimic nu este sigur pe pamânt ... Ba ca Rehau este prea scump, ba ca Veka si Gealan au cam început sa-si bata joc de clienti, ba ca s-a dus vremea PVC-ului si reîncepe epoca aluminiului (care nu mai "transpira" ca pe vremuri) ba ca ...
In concluzie: tâmplarie termopan din
LEMN STRATIFICAT !
Partea proasta este ca-i tareeeeee scump! Adique, cam 10-12 bulioane o ferestra de 1.50x1.15!

#4 cpop

cpop

    Forumist

  • Membru
  • 265 posts
  • Din:Pitesti
  • Auto:ex-DW; ex-Dacia
  • Model:ex-Cielo, ex-Logan
  • An:1997; 2009

Posted 29 June 2005 - 08:24

www.ferestreonline.ro, slabut in informatii
www.ferestre.ro, azi nu merge (cel putin la mine), gasesti informatii despre cum sa-ti alegi profilul, etc. Bine documentat tehnic.

Daca alegi o firma, cel mai bine e sa mergi la atelierul lor si sa vezi cum lucreaza, cum finiseaza, montajul feroneriei.

Succes.

#5 balky

balky

    Forumist

  • Membru
  • 235 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo/Dacia/Daewoo
  • Model:Evanda/Papuc/Nubira2
  • An:2003/2003/2003
  • Nr. Inmatr.:Toate de Bucuresti

Posted 29 June 2005 - 10:16

legat de lemnul staratificat..parerea mea : daca ajungi tot la lemn atunci de ce le mai dai jos pe alea vechi?
eu am din aluminiu si sunt destul de multumit de ele (antifoneaza foarte bine si tin frigul la distanta brrrrr)
apoi tre sa gandesti si in viitor ,adica:la cele din lemn renuntam pentru ca s-au deformat ( lemnul se umfla ), aceelasi lucru se va intampla peste 5-7-10 ani si cu cele din lemn stratificat.
cele din pvc in germania nu se mai folosesc de ani de zile .

#6 florinbad

florinbad

    Membru Sfatos

  • Membru
  • 607 posts
  • Din:Razvad-City
  • Auto:Chevrolet
  • Model:New Spark LS+
  • An:2010
  • Nr. Inmatr.:DB-08-KIU

Posted 29 June 2005 - 11:25

O discutie pe aceasta tema gasiti si aici:
http://forum.softped...showtopic=57131
PS (pentru Balky): nu este vorba de lemn obisnuit ci de o noua tehnologie germana... Ferestrele/Usile sunt fabricate din 3-10 straturi de lemn, de diferite nuante-grosimi-calitati. Citez din prezentarea unui site:

TAMPLARIA TERMOPAN DIN LEMN STRATIFICAT

STRUCTURA
Tamplaria exterioara este profil termopan model "Eurofaltz" (68/80mm), structura este stratificata (trei straturi de lemn).

FERONERIA
Tamplaria este dotata cu feronerie Rotto, GU, GEZE sau Blum (in functie de tipul de deschidere).
Lacrimarul este din aluminiu maro. Acesta este prevazut cu gauri de drenaj iar pe capete profile din cauciuc, toate acestea pentru directionarea cat mai exacta a picaturii de apa.

LEMNUL
Esentele de baza folosite de noi sunt stejarul si bradul.
Lemnul este uscat in cuptorul propriu, iar dupa prelucrare este tratat cu impregnanti speciali. Aceasta impregnare se face in doua straturi prin imersie. In functie de cerere, impregnarea se poate face si cu o nuanta de culoare.

GARNITURI
Tamplaria este dotata cu garnituri speciale pentru acest profil (Vanolux).

FINISAREA
Dupa finisarea finala (manuala) se aplica doua straturi de lac pe baza de apa, de import Italia (speciale pentru exterior).

FORME
Tamplaria poate fi executata in orice culoare, forma si dimensiune (atat timp cat se incadreaza in normele de rezistenta).
Foarte important este ca societatea noastra poate executa acest tip de tamplarie si pe romanat (arcada) le cele mai inalte standarde.

GEAMUL
De asemenea geamul standard este float clar, structura 4-12-4mm. La solicitarea clientului se poate monta orice alta structura si tip de geam (LOW-E, fumuriu, sablat cu model, cu baghete interioare, antiefractie, antiglont, etc).

Attached Thumbnails

  • 1fer.jpg
  • 2fer.jpg
  • 10fer.jpg


#7 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 29 June 2005 - 11:28

apoi tre sa gandesti si in viitor ,adica:la cele din lemn renuntam pentru ca s-au deformat ( lemnul se umfla ), aceelasi lucru se va intampla peste 5-7-10 ani si cu cele din lemn stratificat.

Serios ? Inseamna ca n-ai vazut lemn stratificat adevarat si de ce sunt mai scumpe decat oricare altele. Despre ecologie si reciclare cred ca nici n-are rost sa mai vorbim.

Edited by tolin_afc, 29 June 2005 - 11:31.


#8 FLEX

FLEX

    Membru Fondator

  • Gold Member
  • 2,763 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo/Fiat/Renault
  • Model:Matiz E/600D/Megane Coach
  • An:2003/1965/1998

Posted 29 June 2005 - 13:57

Lasati-o balta cu lemnul stratificat, este scump de nu se poate; da, e frumos, e bun, e ecologic, e rezistent mecanic si durabil, dar e scump.

De curind am fost in situatia de a face manevra si am cerut oferte de la Rehau, Veka si Gealan; concluziile mele:

-Rehau = cei mai scumpi
-Veka = cei mai ieftini
-Gealan= cel mai bun raport calitate/dotari/pret

Asta e gama de mijloc, mai jos sint marcile turcesti si grecesti, mai sus sint germanii celebri (Shuko) - vorbim strict de timplarie PVC. Nu as merge nici mort pe profile turcesti, de asta optiunile mele s-au redus la cele 3 de mai sus.
Ce trebuie sa aiba o timplarie PVC: profil cu minim 3 camere, garnituri pe doua rinduri, utilajele de inchidere/deschidere de buna calitate (in general pe piata cele mai bune calitate/pret sint italienesti); geamul ar trebui si el sa fie Saint-Gobain sau alta marca celebra; tratamentul low-e e binevenit.
Eu as inclina spre Gealan. De ce? pentru ca sint singurii care ofera ca optional sistemul de ventilare naturala (o clapeta inglobata in timplarie ce sta deschisa permanent si permite aerisirea incaperii fara sa fie necesara deschiderea geamului); asta mai elimina si din condens. Astfel se pot face ceva economii la sistemele de inchidere (adica sa aiba doar deschidere clasica, rotativa, nu si batanta), chit ca sistemul de deschidere roto-batant e foarte comod ca utilizare (ai aer fara sa ocupi spatiu in camera deschizind geamul). Sistemul roto-batant mi se pare obligatoriu pentru bucatarie, care are spatii mici si inghesuite.

In alta ordine de idei, la casa de la Brasov am pus timplarie de aluminiu Alumil (Grecia), deoarece oferta a fost foarte tentanta (doar +15% fata de PVC si bonus era si colorata, cum as fi vrut); la PVC, culoare mai adauga inca 30% la pret. A nu se omite plasele de tintari, sint o binecuvintare vara si nu sint foarte scumpe. La bloc, cel mai bine e cu balamale si blocator, cele tip rulou costa cam mult pentru ce stiu ele sa faca. Iarna se scot, ca sa nu le rupa crivatul.


PS: daca banii n-ar fi o problema, as opta oricind pentru lemn stratificat.

#9 ovidiuc

ovidiuc

    Membru Fondator

  • Gold Member
  • 1,976 posts
  • Din:Targoviste
  • Auto:Skoda
  • Model:Octavia Tour
  • An:2011
  • Nr. Inmatr.:Rlk

Posted 29 June 2005 - 14:33

Culmea, pana acum cea mai scumpa oferta este de la Veka,urmata de Trocal,Gealan si Rehau.

#10 VIPER

VIPER

    1Q

  • Gold Member
  • 3,299 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Ford
  • Model:Mondeo Mk3
  • An:2002

Posted 29 June 2005 - 14:37

@Flex: depinde si unde intrebi...
@Ovidiu: eu am REHAU cu nustiuce, cu 3 camere, dar are peste 1 an (aproape 2 de fapt) si e brici in continuare. Firma care a facut lucrarea e foarte in zona ta (si a mea intr-un fel), oamenii s-au miscat super. Mai mult, ii si cunoastem de ceva vreme. Se ocupa numai cu asa ceva de o vreme buna.

#11 CT_ZDB

CT_ZDB

    Forumist

  • Gold Member
  • 877 posts
  • Din:Constanta/Bucuresti
  • Auto:Daewoo, TOYOTA
  • Model:Cielo GLE, COROLLA 1,6Dual VVT-I
  • An:1998, 2008
  • Nr. Inmatr.:CT-04-ZDB

Posted 29 June 2005 - 14:47

la lemn stratificat nu o sa ai niciodata probleme cu mucigai/idrasie... El permite o oarecare "respiratie" a incaperii... Nu o sa ai condens si alte neplaceri.

Mai exista niste tehnologii foarte noi atat pt. PVC cat si Aluminiu, cu niste supape care se deschid in momentul in care vaporii de apa exercita o anumita presiune... permitand o oarecare ventilatie a incaperii. Gealan au asa ceva.. dar sunt facute in Germania... nu stiu de ce au inceput sa faca si la noi asa ceva... pune niste intrebari... daca sunt profesionisti, o sa iti raspunda, de ce nu.. o sa se faca ca ploua... (de tehnologia asta ne-a povestit un prof. acum 2 ani, la cursul de termo-acustica).

Izolarea fonica e facuta in primul rand de geam (masa lui e mai mare fiind mai gros, iar garniturile din cauciuc il lasa sa oscileze, atenuind frecventa zgomotelor.
Pe partea termica.. aveti griza sa nu va faca capul calendar cu distanta dintre foile de geam (intre 0,8 cm si 15 cm proprie termoizolante ale aerului nu variaza).
Daca vreti sa faceti o treaba buna, se pot face niste calcule si se pot dimensiona casele pentru un consum optim de energie, dar o sa trebuiasca niste bani investiti si in termoizolarea peretilor, nu numai a feamurilor/usi spre balcoane, dar foarte putini au soft-uri care fac asa ceva... iar "de mana" nu e rentabil sa faci aceste calcule.

Spunea cineva ceva de aluminiu. La noi este mediu foarte poluat (mediu agresiv) si in timp o sa apara probleme (exp. : In Constanta, cei din peninsula... in 3 luni erau toate ferestrele cu rama de aluminiu "RUGINITE" (oxidate, corodate) si cei de la Gealan le-au schimbat in garantie... cu PVC-uri...)

Ar fi multe de spus la acest capitol.. e un intreg curs... Cei din facultatea de instalatii ar trebui sa stie si mai bine decat mine.. da cu ce va pot explica o fac cu placere.

Eu unul as merge pe Lemn stratificat. Stiu, e aproape dublu ca si cost.. dar nu o sa aveti probleme (mai ales de ce suferiti de astm, alergii la praf/polen)

#12 Leutzu

Leutzu

    Membru razvratit

  • Membru
  • 1,489 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Suzuki / Mazda
  • Model:Wagon R+ / MX5
  • An:2002 / 2001
  • Nr. Inmatr.:B-03-FLB / B-223-FLB

Posted 29 June 2005 - 14:56

Ovidiu suna la numarul 0722226597 la domnul Cornel Negoescu si ii spui ca suni din partea Doamnei Valeria Cherbis.
Au templarie KBE (germania), feronerie GU (germania) si geamuri franta. Sunt foarte bune si preturi avantajoase.
AM fost la ei la fabrica sa vad procesul de fabricatie si totul este pe calculator.
Eu ii cunosc pentru ca i-am ales dupa multe cautari, tratative, si vizite la ateliere (pentru a vedea cum fac ei profilele, ibinarile) pentru a imi pune geamuri la Corbeanca - deci o investitie de cateva mii de $.


Later edit: Am fost si la 2 firme care lucrau cu Gealan...pret mare calitate...mai micutza. Oricum daca te hotarasti asupra astora sa spui si din partea cui vii (ajuta la pret) :)

Edited by Leutzu, 29 June 2005 - 15:08.


#13 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 29 June 2005 - 16:14

Spunea cineva ceva de aluminiu. La noi este mediu foarte poluat (mediu agresiv) si in timp o sa apara probleme (exp. : In Constanta, cei din peninsula... in 3 luni erau toate ferestrele cu rama de aluminiu "RUGINITE" (oxidate, corodate)

Asa-i, confirm. Un cunoscut a schimbat rame de aluminiu in Bv dupa 10 ani de utilizare. Nu cred ca vreti sa le vedeti, nu mai puneti niciodata profile vopsite.

#14 FLEX

FLEX

    Membru Fondator

  • Gold Member
  • 2,763 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo/Fiat/Renault
  • Model:Matiz E/600D/Megane Coach
  • An:2003/1965/1998

Posted 29 June 2005 - 19:13

@Flex: depinde si unde intrebi...

<{POST_SNAPBACK}>


Asa este, de aici si rezultatele diferite fata de mine obtinute de ovidiuc.
Io am procedat astfel: am accesat siturile celor 3, am trimis un fax/email la fiecare si am stat pe coada asteptind raspunsul (le ceream inclusiv sa-mi recomande vreun dealer/montator)

Veka si Gealan au reactionat instant si ofertele de la dealerii respectivi au fost OK (eu inclinam spre Gealan, dar decizia nu mi-a apartinut), Rehau au raspuns cu greu, dupa 3-4 zile si dealerul respectiv a fost cam sec in exprimare, ca sa zic asa.

ovidiuc, s-ar putea ca diferentele sa vina din furnituri (sisteme de inchidere & stuff), preturile difera destul de mult de la un profil la altul, chiar daca monteaza aceleasi sisteme produse de aceeasi firma). Io am simplificat pe cit posibil numarul si felul deschiderilor si probabil le-am dat o marja mica de miscare astfel, iar suprafata a fost destul de mare (~ 18mp).

@tolin: vopsite in cimp electrostatic?

#15 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 29 June 2005 - 19:18

Da. Doar cele eloxate rezista, dar atunci pretul salta si mai mult.

In plus, discutiile se poarta in alti termeni decat mai sus. Orice termopan simplu are coeficientul de transfer energetic (w/mp*dT) mai mic sau egal cu peretii actuali a caror suprafatza este mult mai mare decat suprafatza vitrata (socotiti contributia tuturor suprafetelor, 6 la numar pentru o incinta). De rama nici nu mai discutam, pierderea e neglijabila in raport cu restul. Daca se pune argon in pachet si low-e, atunci "sticla" e de 2x mai buna decat peretele. La deschiderile de la blocurile noastre e suficienta rama cu 3 camere, ca rezistentza mecanica. Nemtii au bagat 5-6 camere pentru faptul ca ei merg deja pe minim 3 sticle in pachet deoarece standardul lor in constructii impune un coeficient de 0,175 W/mp*dT si trebuie respectat. La noi se cere de 4x mai slab (0,7) si nici nu se respecta. Peretii blocurilor actuale au in jur de 2-2,5 W/mp*dT, iar cei ai caselor romanesti (35 mm caramida fara izolatie) este de vreo 1,5, deci de 2x mai slab ca norma si de 8x mai slab ca la nemti. Deci, toata povestea este o pura poezie si pretext de a lua bani de la oameni neinformati.
@flex> Pentru zona folclorica unde te afli si pentru o casa, "sticla albastra" si izolatia exterioara sunt singurele lucruri in care as investi. Atunci nu este nevoie nici de aer conditionat si nici multa caldura. Singura problema este piatza romaneasca, unde importatorul unic (din US) dicteaza pretul. Poate ca intre timp situatia s-a schimbat.
@oviduc> important este cine face masuratorile si cine monteaza ramele. In rest, diferentzele nu sunt vizibile decat la pretz.

Edited by tolin_afc, 29 June 2005 - 20:01.


#16 FLEX

FLEX

    Membru Fondator

  • Gold Member
  • 2,763 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo/Fiat/Renault
  • Model:Matiz E/600D/Megane Coach
  • An:2003/1965/1998

Posted 29 June 2005 - 19:21

Hmmm ... industria la Zarnesti a cam murit de mult, asa ca n-or fi ploi acide si pe acolo :-?

#17 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13,294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 29 June 2005 - 20:04

Diferentzele mari de temperatura intre noapte si zi plus razele ultraviolete sunt cei mai mari dusmani. La asta adauga poluarea de la motoarele sau centralele termice.

#18 boty

boty

    Forumist

  • Membru
  • 16 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:DAEWOO
  • Model:CIELO
  • An:1997

Posted 06 July 2005 - 21:05

Rehau, Gealan, Trocal sunt firmele care produc profilele si nu ferestrele. Tamplaria este executata de firme care achizitioneaza profilele si toate cele necesare si de aici apar diferente de pret si calitate la firme care lucreaza cu aceleasi profile. Prima faza in alegerea tamplariei este o buna documentare asupra profilelor adica prin ce se remarca unul fata de celelalte. Faza doi este alegerea firmei, aici sunt multe de discutat. Calitatea costa de aici se porneste documentarea. daca aveti posibilitatea sa vedeti o lucrare realizata de o anumita firma si apoi prin comparatie alte lucrari realizate de alte firme este ideal. Pretul are mai multe componente cum ar fi calitatea profilelor (bicameral, tricameral, chiar daca sunt fabricate in turcia nu este o problema asa mare turcii nu fabrica numai ciurucuri au marfuri de foarte buna calitate dar depinde cine le importa), calitatea imbinarilor (am vazut imbinari facute cu fierul de calcat si pe profilul lateral si nu la colt cum este normal si estetic), calitatea feroneriei (germana, austriaca), calitatea geamului (lowE mai bun termoizolant sau normal , am vazut si geamuri patate sau zgariate facute de diversi prin garaje). Si ca sa inchei, am montate ferestre cu profile gealan si sunt extrem de multumit evident am recomandat unui prieten aceleasi profile dar datorita pretului a apelat la o firma de cartier care a avut o oferta cu 40% mai mica, a iesit un dezastru. Firmele serioase nu pot face o reducere de mai mult de 10% datorita costurilor si o spun din experienta. Am umblat pentru socri mei la mai multe firme care lucrau cu Rehau si pretul era aproape identic, plus minus 2% dar o firma a facut o oferta cu reducere de 6%, motivatia, aveau foarte multe lucrari si ma programau la montaj dupa 15 zile si de aici pretul mai scazut.
Profilele de aluminiu mie personal nu imi plac deoarece imbinarile nu se fac prin sudura ci cu suruburi si vopseaua de pe ele nu este foarte rezistenta in timp.

#19 smart_ass

smart_ass

    Forumist

  • Membru
  • 132 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Espero
  • An:1996

Posted 06 July 2005 - 22:10

Deci, concluzia mea este ca trebuie ales intre cele trei, dar am o nelamurire : puteti recomanda vreo firma anume, ceva concret. Am vazut un anume domn Negoescu mentionat pe aici, dar cum se numeste firma ?

#20 Leutzu

Leutzu

    Membru razvratit

  • Membru
  • 1,489 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Suzuki / Mazda
  • Model:Wagon R+ / MX5
  • An:2002 / 2001
  • Nr. Inmatr.:B-03-FLB / B-223-FLB

Posted 07 July 2005 - 00:36

Nefit Plast...parca.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users