Jump to content
Sign in to follow this  
B33GLM

Sistemul de franare la Cielo si Espero

Recommended Posts

Si-au revenit franele dupa cateva sute km fara alta aerisire si fara alt reglaj pe spate.

Share this post


Link to post

O mai fi ATE typ 200 (DOT4) o alegere buna ori s-au ramolit si astia.

Share this post


Link to post

Inca este 🙂

Share this post


Link to post

Multam, Salex.

I-au tras unii un pret lichidului astuia de sta tragaciu in cirligu' de remorcare (ori motanu-n coada). Am avut senzatia ca vorbim de lucruri diferite cind o zis nenea de la piese de schimb cit face, defapt nu cit face ca nu face banii aia (8.600 ft/l) ci cit cer pe el. Adica de vreo 6-7 ori mai mult decit un DOT 4 normal. Serios ? Adica in zeama asta pot face si cartofi prajiti sau cum ? Mai sa fie ... Ma rog, am mai sapat si vad ca acelasi produs se gaseste pe un pret normal undeva la 5000ft/l, oarecum real din punctul meu de vedere.

Share this post


Link to post

Stai linistit... si altele sunt ok. Ultimile dati am folosit TRW, ca asta avea la magazin. Singurele de care e bine sa ne ferim sunt cele "no name" sau cu ambalaje dubioase/contrafacute evident.

Share this post


Link to post

Cel mai probabil astfel am sa si procedez. Caut un altul nitel mai rasarit decit cel "normal" si cam atit. Daca o ard cu pletele-n ochi si tin asa rau la pret, n-au decit sa le rugineasca cutiile pe rafturi. 

Share this post


Link to post

"mai rasarit" gasesti la Motul, dar nici acolo sa nu te astepti la ieftineala, chiar cred ca e peste ATE. Da, e putin peste ATE si la performamte, insa are si neajunsuri (am avut, e.f OK, dar iti recomanda schimbare la 1 an ... E "cam" racing, nu tine mult timp ... Dar ai frane in timpul asta !)

Share this post


Link to post

La Motul 5.1se face referire ?

Share this post


Link to post

Nu, ala e normal. Vezi gama RBF, eu am folosit 600. Acum vad ca au inca doua.

 

Share this post


Link to post

La ATE typ 200 chiar nu am nimic de reprosat ca si produs, ceia ce ma zgirie pe crestet e pretul obraznic impus. Acuma, nu vorbim de o masina de curse inzestrata cu componente ale sistemului de frinare supra performante, ci un tragaci de ulita cu frine in toate mintile, de invidiat chiar de catre cei au cit de cit habar in ale "omu si covrigu". Adevarul e ca lichidul de frina isi prioritizeaza un rol important in toata ecuatia si stau ca patrupedu' si ma intreb de se justifica "zgirceala" ori is bine venite inca vreo doua gauri in curea. Nu mi-s un fan ATE, ori poate am devenit si nu-mi recunosc, naiba stie, de pe margine se vede mai bine. Una peste alta, multumit de produsele lor si asta fara tenta de reclama !

Motul 600. Odata recomantat aici, in paralel cu recomandarile amicului google ce se tine batos a-mi grai ca e produsul de care am nevoie (produs des intinlit si recomandat in sistemele de frinare la ford) incep a inclina catre. Acuma, jocul cu cartile pe masa continua, si anume : care il dai mai ieftin, ATE ori Motul ? Si batem palma !

😉

Share this post


Link to post

Unde dai si unde crapa. Am consumat prea multa energie cotrobaind dupa cai verzi pe pereti asa ca, oprind la primul magazin de piese auto ce mi-a cazut in cale am grait :

- ziua buna (!) mi-s in cautarea unui lichid de frina DOT4, da' bun, de calitate !

   - ferodo (zise nenea)

- sa fieee... !

Gata, game over in doaua min +/- doua sec. Mama lor de rable ! Nici asta n-o sa faca noduri pe conducte.

 

Share this post


Link to post

Linistit sa stai, pentru o masina "civila" e super OK Ferodo. Si Bosch. Si Textar. Si ATE SL... Daca il schimbi/a regulat la 2-3 ani, e mai mult decat OK. Din punctul meu de vedere este important sa NU scazi sub ceea ce iti spune producatorul (masinii !) ... daca te duci mai sus, cu atat mai bine.

Personal am incercat sa merg, tot timpul, mai sus, in ceea ce priveste franele. A se vedea un topic al MOS-ului in care am reusit sa invinetesc discurile de frana. Evident ca nu doar lichidul conteaza, degeaba bagi super lichid daca bagi niste petarde de placute si/sau discuri. Desi s-a mai tot spus, zic si eu: o componenta MAJORA a sistemului de franare este reprezentata de segmentele de furtun ! Incredibila diferenta fata de furtunul clasic si cele "sport" (teflon/armate) ... zero elasticitate in pedala !

Share this post


Link to post

Nu prea-mi reuseste mie a incinge frinele, da' sa prinda foarte bine pentru o caleasca de ulita da, acest aspect ma intereseaza . La un doi ani intre schimburi nici macar culoare nu prinde. Acuma, mi-am tot batut capu' ba chiar m-am intrebat daca mi-s normal la cap sa umblu din poarta-n poarta pentru un amarit de lichid de frina. Ferodo am mai folosit in trecut, ala 5.1 de care am fost multumit. Cu asta ... o sa vad, de face fente il dau afara ca la it de ieftina-i manopera il schimb in fiecare luna pina dau de ala ce-i prieste. Da' nu cred sa faca fente ...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ca si la uleiul de motor, e mai importanta perioada de schimbare decat firma in sine. 

Mai bine ceva mai ieftin si schimbat mai des decat ceva scump, de firma pe care il tii mult ca na, e de firma. 

Ca idee eu am ate sl/sl6 pe toate troacele si nu am simtit nevoia de mai mult.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Cam asa ceva. Daca Motul deja la 1 an da cu virgula dupa cum amintea Salex ... mie unu imi prieste un lichid mai bleg de vreo trei ori mai ieftin pentru aceiasi perioada, ca tot n-am de gind a incinge ferodourile.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...