Jump to content
Sign in to follow this  
B33GLM

Sistemul de franare la Cielo si Espero

Recommended Posts

Sau sabotii uzati , bucati de material antifrictiune desprinse .

Share this post


Link to post
Deschid acest post pt ca pe acest forum au fost mai  

Sistemul de franare cielo este  inca modern si foarte eficace.

Cei care au condus un cielo sau espero cu probleme de franare sa nu fie mirati pt ca sant foarte multi care nu respecta manualul  si indicatiile uzinei.Acestia niciodata nu o aiba frane bune si  o sa strige sus si  tare ca sistemul de franare de la cielo si espero nu este bun.

 

Cu tot respectul pentru un reply pe care l-ai scris bine...pana la un punct.

Cat de multumit sunt eu de masina asta, nu pot spune ca are frana buna!!! Frana la Cielo e proasta, prost facuta...vorbesc de al meu din 1999. E intretinut ca la carte, lichid, placute etc...frana e PROASTA. Pedala nu e prea moale, tine...dar masina nu franeaza.

 

Cand a intrat tata in posesia unui Citroen anul trecut, aproape ca am muscat din volan la prima frana. Mi-au trebuit cateva zile sa nu smucesc la oprirea la semafor. Am franat FORTAT la 130km/h cu masina aia si senzatia de frana a fost extraordinara, parca aruncasem ancora...La Cielo daca franez la viteza aia nu am acea senzatie de siguranta. Dupa ce merg 2-3 zile cu masina aia, cand ma intorc pe a mea am senzatia ca nu franeaza.

Cred ca e de departe punctul cel mai slab al acestei masini. SupeRNova franeaza mai bine, Logan nu mai zic...Singurul lucru bun la frana de la Cielo e fiabilitatea, e f previzibila reactia masinii, nu trage in nici o parte etc...adica asa ineficienta cum e, e constanta...

Share this post


Link to post

O frana nu este neaparat buna daca prinde sus si la efort foarte mic. Dimpotriva, e proasta! E prost proiectata partea de servo. Frana trebuie sa fie progresiva. In ideea ca daca te "sperii" si franezi brusc sa nu blochezi imediat rotile doar atingand frana, ca pierzi aderenta si stabilitatea. Daca frana e progresiva, chiar si franand intempestiv ai posibilitatea de reactie fiindca simti cat apesi pe pedala si cat de tare vrei sa prinda frana.

 

Nu iau apararea franelor de Cielo, nu sunt cele mai bune de pe lume, dar nici asa de proaste cum se spune nu sunt, si au avantajul ca sunt progresive. Oricum, conteaza foarte mult cauciucurile la franare.

Share this post


Link to post

Nu e cazul de blocaj la Citroenul respectiv, are ABS+EBD+AFU, franeaza impecabil si in situatii de aderenta scazuta doar pe 2 roti etc..Iti da o senzatie de completa siguranta.

 

Franele de Cielo or fi progresive pana la un anumit punct, dar peste ala apesi cu disperare si nu franeaza. Exact aia e senzatia (evident cand compari cu o masina cu frane adevarate).

La Cielo cred ca nu nu mai fata e cu probleme, ci si frana spate. Pai in cat timp se uzeaza sabotii? La Citroen (revin cu exemplul) am schimbat placutele spate la 30k si urmeaza la 60k, iar placutele fata de-abia la 40k...Cred ca e si din distributia fata-spate a franei, aici nu apare fenomenul de "dat in nas" pe care il simt la Cielo.

Share this post


Link to post

Frinele la Cielo sunt asa cum sunt ( slabe ) , ce putem face sa imbnatatim sistemul de frinare .

A facut cineva ceva in sensul asta cu rezultate notabile ?

Daca da ce ?

Share this post


Link to post

S-ar putea sa fie de la rulmenti :roll: , eu i-am schimbat tot pe garantie dar sincer sa fiu huruiala se auzea cam tot timpu' ca au fost stinsi din fabrica prea tare . Da verifica la nea' Sica pe Traian la Ena ca e un tip super :!: :wink:

Share this post


Link to post

e de la ABS :lol:

Daca tot mergi la revizie cumpara un spary dinala minune de curatat, roaga-i sa scoata tamburii si sa curete pe acolo ...

Share this post


Link to post

Ar fi niste lucruri de modificat...

Etriere de Executive (daca e GLE)...niste discuri pe spate (o punte de Kadett GSI--am auzit ca s-ar potrivi)...un lichid de frana bun...nu stiu daca si la pompa se poate face ceva sau daca e nevoie...

vezi tu, la frane e foarte riscant sa modifici asa, dupa ureche...aia cu etrierele mai mari si cu putea spate de GSI am mai auzit...alte idei nu stiu.

Share this post


Link to post

la cielo meu din 96 peste 100 mii km face exact acelasi lucru. cauza: uzura inegala a dicurilor de frana. se simt mici striatii cand dai cu degetul.

Share this post


Link to post

[quote="cipo">la cielo meu din 96 peste 100 mii km face exact acelasi lucru. cauza: uzura inegala a dicurilor de frana. se simt mici striatii cand dai cu degetul

 

pai la mine zgomotul se aude din spate si in spate nu-s di(s)curi

 

 

[quote="panzer">

e de la ABS :-D

 

nici ABS-uri n-am :wink:

 

dl. iso, 10x

Share this post


Link to post

Sunt de acord cu Lao. Am cielo din 1995 (GLE), unic proprietar si discurile de la masina mea sunt pline.

Share this post


Link to post

Cel mai probabil mizerie (material de frictiune) strinsa pe saboti sau pe tamburi ... la reviziile de pina acum au desfacut tamburii si au curatat pe acolo?

Share this post


Link to post

Verifica prima data daca tamburii spate au amandoua contragreutatile de echilibrare iar al doilea lucru cauta un service care are banc pentru masurarea ovalitatii acestora.

Ar mai fii alt aspect.La kilometrii pe care i-ai facut trebuia deja sa fie inversate rotile fata -spate conform specificatiilor din manualul de intrebuintare.

Share this post


Link to post

multumesc pentru sfaturi; saptamana asta ma duc cu ea la revizie si cu ocazia asta poate ii dau de cap; dac-o rezolv, dau de stire

Share this post


Link to post

Se intampla daca masina sta cateva saptamani-luni nemiscata, cu frana de mana trasa, si mai ales daca a ramas asa dupa ploaie, sa ramana blocate franele din spate. Daca o fortezi un pic inainte/inapoi se deblocheaza pana la urma si nu freaca. Am patit-o si eu, am vazut si la altii.

 

De la ce e? Trebuiesc schimbati sabotii? De la pistoane? Stie cineva cum se remediaza?

Share this post


Link to post

1. Schimbi cablul la frina de mina ( in principiu asta este motivul )

2. Schimbi arcurile existente in mecanismul de frinare pe cele oa roti spate.

Share this post


Link to post
1. Schimbi cablul la frina de mina ( in principiu asta este motivul )

2. Schimbi arcurile existente in mecanismul de frinare pe cele oa roti spate.

 

... la arcuri nu ma gandisem ... Multumesc mult!

Share this post


Link to post

sparay degresant pe la cablu+arcuri si neaparat deschide capacul de la tabburi si da-i si niste vaselina pe la mecanismul care actioneaza pistonasul

Share this post


Link to post
Se intampla daca masina sta cateva saptamani-luni nemiscata, cu frana de mana trasa, si mai ales daca a ramas asa dupa ploaie, sa ramana blocate franele din spate. Daca o fortezi un pic inainte/inapoi se deblocheaza pana la urma si nu freaca. Am patit-o si eu, am vazut si la altii.

 

De la ce e? Trebuiesc schimbati sabotii? De la pistoane? Stie cineva cum se remediaza?

 

1.Da tamburii jos,curata-i bine,da cu smirghel pe saboti si curata mecanismul de autoreglaj (cel cu dintishori).

2.In ultima instanta baga niste ulei pe camasa de la cablu de frana. :wink:

Share this post


Link to post

Operatiile astea le face mecanicul la mine la fiecare 10.000...desface, curata...sa nu fie probleme...si nu sunt :)

Share this post


Link to post
Cel mai probabil mizerie (material de frictiune) strinsa pe saboti sau pe tamburi ... la reviziile de pina acum au desfacut tamburii si au curatat pe acolo?

 

I-am facut ieri revizia si exact asa s-au exprimat si mecanicii; au desfacut tamburii, au curatat mecanic mizeria de pe tamburi si apoi au spalat cu un spray special ptr. curatat frane atat tamburii cat si ferodourile; in plus, au reglat si ferodourile (ciudat, la dacie se regleaza automat pe cand la Cexe manual :o :shock: :? ) ptr. ca, spuneau ei, la franari, ferodourile abia atingeau tamburii. Nu i-am facut proba dar, cel mai probabil, asta a fost: mizerie+dereglare.

Share this post


Link to post

Azi dimineata cand sa plec la scoala,am observat ca pedala de frana e foarte moale(ca si cum ai apasa pe un burete) si troncane placutele in etrier.

Ma puteti ajuta cu vreun raspuns?

Share this post


Link to post

Poate fi orice .

Vezi nuvelul de lichid in vasul pompei de frina , la etrieri in fata si la tamburi in spate vezi eventuale urme de pierdere de lichid .

In functie de ce observi poti merge mai departe cu diagnosticarea .

Share this post


Link to post

D-aia nu-mi placea mie scoala! :lol:

 

De cind n-ai mai folosit masina? Dupa citeva pedale "moi" s-a intarit?

Daca da, atunci posibil sa nu-ti trebuiasca altceva decat o aerisire.

Totusi nu stiu de ce iti troncane etrierii.

 

Sau ai pierdut tot lichidul de frina? :scarpin:

Share this post


Link to post

Problema e ca nu s-a intarit,insa frana merge execrabil.Asa sa iti inchpui ca pe piatra cubica uda apas pedala foarte tare ca sa blocheze rotile

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...