Jump to content
Sign in to follow this  
alinm

Mi Se Aprinde Check-ul La Matiz Dupa 85 Km/h

Recommended Posts

Mi se aprinde CECK-ul la matiz dupa 85 km/h de la ce poate sa fie si ce ar trebui a fac.

 

Si alta ar fi ca dupa ce am evitat sa intru intr-un tampit care mi-a iesit in fata si am frant brusc in timp ce am tras tare dreapta, mi se aude un scartait cand iau virajele, (scartaitul e de undeva de pe la volan parca) ;cauciucurile sunt noi deci nu e de la ele.

Share this post


Link to post

1. Posibil sa nu ai suficient ulei in motor...

2. rulmentul de la coloana de directie sau ceva la caseta (desii putin probabil) sau a remas putin blocat etrierul.

Share this post


Link to post
1. Posibil sa nu ai suficient ulei in motor...

 

In nici un caz.

Recomand o verificare in service. Erorile ce pot apare sunt multe, incluzand defectarea senzorului de viteza (amplasat in bord). Eu am patit ceva asemanator (numai ca la mine se aprindea la 50 km/h).

Ca sa-ti dai seama daca esti in aceeasi situatie, tureaza motorul pe loc, peste jumatate din pedala de acceleratie, timp de cateva minute (ai grija sa fie motorul cald). Daca checkul apare si in acest caz, e altceva.

Share this post


Link to post

Da, tureaza-l pe la 4-5 mii ture pe loc. Daca se aprinde e sonda Landa de vina sau in cel mai rau caz amestecul de aer-benzina nu este cel optim deci poate fi din calculatorul masinii. In acest caz se face o diagnosticare pe computer, se seteaza din nou parametrii optimi si se sterg erorile. faca cam 400 mii la un service. Mai poate fi si un contact imperfect la multitudinea aia de mufe imbinate cum am patit-o si eu la espero.

 

Cu scartaitul la roata- Bucsa, pivot, capat bara, rulment amotizor, etc- sunt destul de multe motive.

Share this post


Link to post

Ce legatura are 4-5000 rpm pe loc cu sonda de O2 si cu MIL aprins la 85 km/h la Matiz euro2 ? De povestea cu uleiul nici nu merita comentat.

 

Fa intai un RESET la ECM. Daca eroare persista, te duci la un scaner sa afli codul de eroare.

Share this post


Link to post

Aceeasi problema am avut-o si eu, se aprindea dupa 65 km/h. Era un senzor de viteza crapat, am aflat in urma unei scanari. L-am schimbat, check-ul nu s-a mai aprins.

Share this post


Link to post
Ce legatura are 4-5000 rpm pe loc cu sonda de O2 si cu MIL aprins la 85 km/h la Matiz euro2 ? De povestea cu uleiul nici nu merita comentat.

 

Fa intai un RESET la ECM. Daca eroare persista, te duci la un scaner sa afli codul de eroare.

Te pricepi la motoare?

4-5 mii turatie pe loc echivaleaza cu 2500-3000 ture mers in sarcina cu treapa 4-5 la motoarele intre 50-60cp, stiu ce am zis. Uleiul intr-adevar n-are nici o legatura.

Share this post


Link to post

-nu;

- echivaleaza la ce ?

- codurile de eroare se genereaza pe defecte, nu pe echivalente.

Share this post


Link to post

Echivaleaza la cantitatea de aer si benzina absorbita in motor prin galeria de admisie. pt ca sa ramai cu inima impacata fa urmatorul test: mergi cu masina ta cu 120 km/h constant si apoi apasa ambreajul tinand in acelasi timp piciorul pe acceleratie nemiscat. Daca iti va rezista motorul dupa acest test mai povesteste-ne dupa aia despre coduri si echivalenturi. Codurile de eroare de care spui tu se obtin numai dupa diagnosticare. Eu incercam sa-i spun omului ce poate testa el fara sa se bage nea mecanicu' in seama ca sa-l usureze de 100 mii numai pt o parere.

Share this post


Link to post

Majoritatea codurile de eroare se stabilesc in ECM in momentul aparitiei defectului de functionare a senzorilor sau dispozitivelor de control al injectiei.

Operatiunea recomandata de tine nu-i aduce celui care a pus problema nici o relevanta. Pentru a afla motivul din cauza caruia se aprinde MIL, trebuie citit pe scaner codul sau codurile de eroare generate de ECM si freeze frame-ul (starea inghetata a unor parametri in momentul aparitiei defectului). Cum defectul lui apare doar in mers, la viteza de 85 km/h, o testare pe loc nu-l ajuta cu ceva. In cazul lui se poate suspecta traductorul de viteza, un contact REED aflat in instrumentul de bord numit vitezometru, care genereaza informatia de viteza ptr. ECM. Acest senzor n-are nici o legatura cu aerul si benzina intrata in motor pe loc sau la orice viteza, dovada ca omul nu reclama nici o functionare defectoasa a motorului. Codul de eroare este P0500.

Asa ca, la diagnosticarea erorilor generate de ECM e nevoie de mult mai mult decat parerea unui mecanic priceput la motoare.

Share this post


Link to post

@alinm

Senzorul de viteza. De ce?

 

Conform manualului service, codul de defect 500 (eroare a senzorului de viteza) se va inregistra in urmatoarele situatii:

-turatia motorului este mai mare de 2600rpm si semnalul senzorului MAP indica o presiune mai mare de 57.5kPa

-nu exista semnal de la senzorul de viteza

-aceste conditii sunt prezente pentru 10s

 

Cumva schimbi cam jos vitezele?

Share this post


Link to post
Te pricepi la motoare?

4-5 mii turatie pe loc echivaleaza cu 2500-3000 ture mers in sarcina cu treapa 4-5 la motoarele intre 50-60cp, stiu ce am zis. Uleiul intr-adevar n-are nici o legatura.

 

Ai vreun sensor la pantoful drept care citeste sarcina pe motor?

Afirmatia ta este falsa.Intrebarea cu priceputul ti-o poti adresa tie prima data .

Share this post


Link to post

Nu nu le schimb jos 2pe la 20 3pe la 40 4 la 60 si 5 pe la 75-80km/h dar azi am mai observat ceva: am intrat intr-o depasire cu a 2 si am turat mai tare motorul si hop chechul iar sa aprins si a stat asa pana am oprit motorul . La relanti dupa ce sa aprins ceckul motorul parca nu mai are un zgomot normal ce asa parca cineva tot il accelereaza si dupa ia il lasa , dupa ce opresc si pornesc din nou merge normal.

Aveti idee cat despe scartait sa rezolvat ,trebuie schimbate bieletele parca asa a zis mecanicul meu. Sambata cand o sa ma duc sa le schimbe o sa va zic si ce zice despre checkul asta aprins ca de fiecare data uit sa il intreb :D .

Share this post


Link to post

salutare la toata lumea! astazi am efectuat o dignoza tot din cauza check-ului din bord.Am avut urmatoarele erori.prima a fost de ''intake air temp. P0110''(care dupa un delete din ecu nu a mai aparut) iar a doua si singura ramasa dupa repetate scanari care nu resesc sa-mi dau seama ce este '' evap.thermistor sau thermister error P1500.Cea dea doua nu pot sa-mi dau seama de la ce este caci nu gasesc pe nicaieri acest cod sau acest evaporator sau ce naiba este.Cert este k check-ul se aprinde numai daca depasesc 60-65 km/h,daca merg sub 60km/h nu se aprinde deloc.tind sa cred k este acel senzor de viteza de care se vb aici dar nici acela nu reusesc sa-l identific.Am inteles k este pe undeva in spatele bordului.Poate cineva sa ma lamureasca cu mai multe date va rog?Mentionez k este vb de un matiz E-klass din 2003

Edited by Mircea
Nu mai folosi prescurtari IRC!

Share this post


Link to post

Ca idee, si merita verificat inainte de toate, cablul de masa, care pleaca de la baterie ( - ) la caroserie. La matizul prietenei mele, era contact inperfect , oxidat, la sasiu, si genera tot felul de coduri de eroare:

Senzor viteza- schimbat

A doua zii senzor MAP- schimbat

si nu mai stiu ce alte coduri de eroare, care defapt erau false. Noroc ca masina era in garantie, si nu am platit senzorii schimbati.

Dupa cateva zile de service i-au dat de cap.

Masina functoina complet aleaturiu, mergea bine apoi brusc pierdea putere, mergea in suturi, apoi revenea, aprindea MIL se stingea...

 

Merita verificat!

Share this post


Link to post

'' evap.thermistor sau thermister error P1500"

Eroarea pare a fi generata de termistorul de la evaporatorul de la a/c situat sub bord, la picioarele pasagerului din stanga (probabil contact imperfect in mufa) si este definita asa de GM.

P1500 ar trebui sa fie Vehicle Speed Sensor (VSS) Circuit Intermittent, dupa tabelul de definitii DTC OBD II al constructorului si ar avea legatura cu ce spui legat de aprinderea MIL doar cand depasesti o anumita viteza).Uite-te in cartea de service si o sa gasesti unde e amplasat VSS.

coduri_OBD_II.pdf

Edited by cristics

Share this post


Link to post

" ...la picioarele pasagerului din stanga (probabil contact imperfect in mufa) si este definita asa de GM."

 

Revin cu scuze, voiam sa ma refer la pasagerul din dreapta si P1500 de la GM este altceva (stiu ca sunt offtopic, dar nu vreau sa induc in eroare).

Am gasit o lista cu coduri de fabricant pe care o atasez si eventual sa spuna cineva cat este de completa.

Daewoo.txt

Share this post


Link to post

A/c ce inseamna aer conditionat?daca da,eu nu am aer conditionat pe masina,este cheala cheala.unde mai exact gasesc acest contact imperfect sau mufa sau ce naiba o fi?dupa ce sa ma uit pe jos pe acolo?Cu toate astea tind sa cred k este VSS-ul.Acesta are o mufa amplasata pe undeva?in manual nu zice mare lucru,decat k este pe la cutie la cablu de km-traj.ala se schimba sau ce se face cu el?Mai am o intrebare,matizul meu are VSS senzor sau toate matizurile indiferent de echipare au asa ceva?

Edited by navnav2009

Share this post


Link to post

chiar nu poate nimeni sa-mi dea detalii despre acest VSS senzor?daca am asa ceva sau nu.si daca am,cum se schimba are vreo mufa ceva?

Share this post


Link to post

mmda se pare k nu am Vss pe matizul meu.cu toate astea tot se aprinde check ...am observat inca o chestie.se mai aprinde check-ul chiar daca nu depasesc 60km/h dar doar daca o folosesc in fortza,adica sa urc un deal cu ea.De turat am turat-o shi in blana.nu vrea sa se aprinda deloc.Cred k o sa o mai scanez inca odata.Dar pe tester nu ramasese decat P1500 care habar n-am ce este.Pe ecranul testerului scria ''P1500 evap.Thermister error'' si atat.

Edited by Mircea
Eu vorbesc la pereti? Ti-e lene sa scrii romaneste?

Share this post


Link to post

"Senzorul" VSS de la Matizu euro2 se gaseste in "ceasul indicator viteza". Este un balon de releu Reed, din sticla. 1-2 magneti aflati pe mecanismul antrenat de catre cablul de kilometraj comanda contactele de releu. Un contact este legat la tensiunea bateriei printr-un rezistor si celalalt la masa. Impulsurile astfel generate sunt folosite de catre ECM. Ai umblat de curand la bord ?

Share this post


Link to post

pai...am mai umblat si eu...si cel care a avut masina...este vopsit in interior cu alb.eu am umblat sa verific becurile pt k nu mi se aprindeau pozitiile.l-am mai desfacut de vreo 2-3 ori pt k nu nimeream sa infig cablu pana la maxim si facea acul de km-traj k draq.acum merge binisor pot zice,dar are o oscilatie mica pana la 40km/h.sa fie oare din ceas?de acolo sa imi tot dea eroare?cu toate k pe tester mi-a dat P1500 care nu are legatura cu vss-ul.poate cine stie o fi fost testerul nasol...

Edited by navnav2009

Share this post


Link to post

Sper ca esti lamurit ca ti-ai facut-o cu propria mana... Solutia e simpla: panou de bord nou :) .

Share this post


Link to post

deci acum chiar m-am convins.Nu este de la nici un vss.este cu totul altceva legat de motor.i-am mai facut o proba acum.daca plec in fortza si o fortzez putin se aprinde.n-are cum sa fie de la vss.tot de p1500 tine mai mult k sigur.k doar nu era nebun aparatul ala sa citeasca aiurea.am mai observat k am o bujie afumata uscat si anume cea din mijloc,pe cand celelalte sunt cum ar trebui sa fie.Mentionez k bujiile sun noi champion.la cele vechi era aceeasi problema.cea din mijloc era afumata.Ma gandesc sa nu aibe legatura cu consumul de ulei toata tarasenia asta cu check-ul aprins.Neaparat o sa-i schimb semeringurile de supape sa vedem cu o sa se comporte.mai aveti vreun sfat pt mine va rog? P1500 evap.thermister error!!!

Edited by navnav2009

Share this post


Link to post

Eroare VSS este pe cod 0500.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...