Jump to content
Sign in to follow this  
shespero

Reparatie Motor Sau Inlocuire Cu Unul Sh

Recommended Posts

O sa caut un motor sh dar intre timp ma interesez si de piese. Mecanicul mi-a zis ca daca schimb piesele astea practic fac motorul nou (imi da si garantie pe lucrare) El a zis ca ii e mai usor sa schimbe motorul dar depinde de decizia mea. Ce e acela vibrochen?(un alt mecanic si-a dat cu parerea ca si vibrochenul poate e descentrat sau decalibrat) Ing mecanic care se va ocupa de motor mi-a zis ca nu e. Dupa cate piese a cerut practic schimba motorul. Daca il face ca nou ce pb mai pot aparea la el? Daca cumpar un motor nou mai pot avea pb cu el? Vreau ca masina mea sa mearga (e prima mea masina).La motorul bubuit dupa ce iau toate piesele cerute mai e nevoie sa rectific ceva?

Share this post


Link to post

Un motor nou costa cat o leganza sh.

Un motor reparat nu mai este nou.In primul rand se alezeaza cilindrii si in al doilea rand ma indoiesc ca esti dispus sa cheltui pe piese cat pentru un motor nou.

Discutia s-a mutat aici pentru ca nu mai este una specifica la leganza .

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Salut,

am facut o segmentare Cielo la care mi-am propus un buget de 2000 RON.

am tras cu dintii de el, dar mi-a ajuns. In schimb se cunoaste diferenta, mai ales la compresie.

o lista o voi pune la capitolul preturi.

Share this post


Link to post

Daca iei un motor SH, il verifici ca lumea (desfacut) eventual bagi segmenti si cuzineti noi, plus simeringuri la supape si alte maruntisuri din astea care il vor aduce in stadiu de cvasi-nou, vei avea un motor bun si te va costa mai putin decit reparatia celui pe care il ai. La gauraoiul ala imi vine greu sa cred ca vibrochenul este neafectat. De asemenea, ma indoiesc de faptul ca la cilindrul IV camasa a scapat intacta. Imi exprim si eu indoiala lui smailmiami legata de sansa de reusita a unei R2.

 

Ca sa nu mai vorbesc de ideea in sine de a merge cu o limizuna cu ... motorul sudat :P .

 

Si inca o chestie, daca iei un motor SH complet, o sa ramii cu piese ;) (chiulasa, axe cu came, etc)

Share this post


Link to post

Plus ca daca a mers cu ulei vechi/prost putin probabil exista uzura ridicata si la nivelul chiulasei, deci se mai adauga si doua axe cu came and others...

Share this post


Link to post
[...]

 

Si inca o chestie, daca iei un motor SH complet, o sa ramii cu piese ;) (chiulasa, axe cu came, etc)

Se gasesc si care le vand fara chiulasa, dar trebuie sa cauti intr-adevar. Dar in cazul lui cum crezi ca arata chiulasa aia ? Eu zic ca rau ...

Share this post


Link to post

Cel mai probabil si chiulasa a avut de suferit. Daca nu s-a umblat pina acum la ea, merge rectificata. Una SH l-ar costa 1000-1500 RON, o rectificare/planare cca 60 RON. Oricum, daca as fi in locul lui eu as merge pe un motor complet (SH, desigur) de preferat sa asist cu ochii mei cind e dat jos de pe vreo epava ...

Share this post


Link to post

Am avut si eu probleme cu motorul si a trebuit sa aleg - reparatie sau sh - si dupa ce am schimbat motorul, consider ca am facut alegerea buna!

Toata lucrarea m-a dus la 3000 lei, din care 1500 lei motor, 1000 lei RAR + piese noi (distributia, role, pompa apa, kit ambreiaj, garnituri, filtre, rulmenti si saboti spate, bujii etc), 500 lei manopera + ulei, antigel, ulei servo si cutie, lichid frana. (piese comandate la Nicu Barbu)

Reparatia ar fi trecut mult de pretul acesta si oricum nu mai e ca unul in care nu s-a lucrat.

Incearca si cu o cerere de oferta pe situl de dezmembrari.

Sunt multe firme care aduc masini pt. dezmembrari si chiar poti gasi ceva bun.

Succes!

Share this post


Link to post

AM DECIS Motor SH. Ca sa il faca din nou cu piese noi nu merita avand in vedere ce am mai vazut si pe forum. Ajutor acum in recomandari si preturi.

Multumesc

Share this post


Link to post

Tu ai cumparat motorul de la persoana fizica sau firma.De ce acte e nevoie pt a nu avea probleme la inscriere la cumparare? (mentionez ca eu am ramas suspendat la schimbare de numar pt ca am luat masina de curand) Inca nu am radiat-o dar banii i-am dat.

Share this post


Link to post
Toata lucrarea m-a dus la 3000 lei, din care 1500 lei motor, 1000 lei RAR + piese noi...

Atat de mult a costat omologarea??

Share this post


Link to post

RAR + Piese noi, read again :)

Share this post


Link to post

La cum a ingrosat caracterele eu cred ca a citit bine, doar ca s-a oripilat de taxa de 1000 RON pentru RAR :( . Sincer sa fiu si mie mi se pare cam mare ...

Share this post


Link to post

In aia 1000 ron au intrat atat taxele la RAR cat si o suma de piese noi.

 

Uite, nerupt din context:

Toata lucrarea m-a dus la 3000 lei, din care 1500 lei motor, 1000 lei RAR + piese noi (distributia, role, pompa apa, kit ambreiaj, garnituri, filtre, rulmenti si saboti spate, bujii etc), 500 lei manopera + ulei, antigel, ulei servo si cutie, lichid frana. (piese comandate la Nicu Barbu)

Daca nu ma insel taxele la RAR sunt cele pentru ITP - aprox. 100 lei, omologare individuala - aprox. 50 ron- si inscriere de mentiuni in CIV -circa 80 ron

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Asa e :) . Am citit gresit. Probabil omologarea a costat ~100 Ron, avand in vedere ca a pus acelasi tip de motor.

Share this post


Link to post

Salutare la toti. Stie cineva ce proceduri legale cere schimbarea de motor? Am fost la RAR si un inginer de acolo mi-a zis ca nu am nevoie de acte pt a-l scrie in CI (e considerat piesa de schimb) a masinii dar e bine sa am acte pt a justifica la politie provenienta motorului.Mi-a mai zis ca daca e euro 2 pot sa il schimb motorul si in apartament ca nu-i nevoie de acte de la service. Motor am gasit dar imi e un pic teama de a-l cumpara fara acte pt a nu avea pb cu inscristul. Am un avantaj: am identificarea RAR facuta si mai e valabila o luna jumate deci pot sa inscriu masina pe numele meu. Sa zic ca ii schimb motorul Pot face ITP fara ca seria din CI de identitate sa mai coincida?

Ce piese sa mai schimb cand pun alt motor si ce verificari sa fac pt a il proteja?

Multumesc.

Share this post


Link to post

:) Pui multe intrebari, dar nu citesti deloc :) . Facem un pact: 30 minute citesti topicul asta tot, apoi intrebi ce nelamuriri mai ai, si-ti raspundem, OK?

Share this post


Link to post

Scuze...omologarea a fost 97 RON... le-am pus cam la gramada.

Cei de la service spuneau ca imi trebuie o adresa de la ei pentru RAR.

Nu am luat acea adresa, doar cartea de identitate si factura motorului (asta mi s-a spus ca imi trebuie obligatoriu), dar de care nu m-a intrebat nimeni.

La RAR i-a inreresat sa fie acelasi tip de motor.

Si chiar daca nu ai facut inscrierea, trebuie trecuta in carte seria de la motorul nou.

Sa schimbi toata distributia (curele, role, intinzatoare, pompa apa), sa speli baia de ulei, daca tot e dat motorul jos, sa verifici discul de ambreiaj, schimbat toate filtrele si ulei, antigel, ulei servo, lichid frana si garnituri (galerie, saxofon, baie - daca ai), bujii, verifici fisele, injectoarele etc.

Sa ai grija ca se poate demonta motorul si fara sa dea jos compresorul de la ac (se poate prinde de caroserie) - mai salvezi o incarcare cu freon.

Share this post


Link to post

Am luat motorul de la alta leganza avariata si saptamana asta se lucreaza la transplant. E acelas motor numai ca la tip in loc de X 20SED scrie T 20 SED. Stiu ca e vorba de gradul de poluare (e mai mic la T daca si restul e ok) dar aia de la RAR or sti ca singura diferenta e ca are joja in partea dreapta? Au ei ceva acolo informatii ca sa le desfunde mintile. Am primit raspuns scris de la RAR ca se verifica doar gazele si sistemul de prindere daca schimb motorul. Sper sa nu am pb cu inscrisul.

Share this post


Link to post

Stie cineva cam cit costa acum o segmentare la un espero 1,5 16v,plus o schimbare de semeringuri supape?

Share this post


Link to post

Am reparat si eu de curand motorul la cielo.

 

Informativ am schimbat:

 

Kit distributie Gates

Kit ambreiaj Valeo

Ulei Castrol Magnatec 10w40

Ulei de cutie MOBIL Atf 220

Garnitura cutie de viteza

Garnitura Baie de ulei

Garnitura admisie

Garnitura evacuare

Capac culbutori de cielo euro 3 din plastic (dadea ulei pe la el la cel vechi care era din metal)

Set segmenti

Supape admisie/evacuare toate noi

Simeringuri supape

Culbutori noi

Cuzineti noi

Ax cu came nou

Reparat chiulasa + rectificat planeitate

 

Piesele 2500 de lei. Manopera 500 de lei. In total 3000 de lei.

 

 

 

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

Cati km avea motorul? De ce ai pus ulei ATF?

Share this post


Link to post

Sincer nu stiu cati km are motorul. Probabil peste 250.000. Chestia ca am vazut ca a mai fost segmentat o data dar erau la cota standard alea prin el. Am pus in cutie ulei Mobil ATF220 fiindca l-am mai schimbat ca desteptu uleiu din cutie si idiotul care mi l-a schimbat prima data mi-a pus ulei prost (probabil de dacie) si mult. A facut presiune mi-a tasnit pe la busonul de presiune de la cutie si mi l-a dat afara. Singura problema pe care am gasito a fost un ghid de supapa din chiulasa rupt.

Share this post


Link to post

Daca tot ai motorul "la 0 km", pune 5w40...

Uleiul de cutii automate se schimba periodic. Daca ai de gand sa-l schimbi la 2-3 ani, merita, cutia lucreaza mult mai usor. Daca nu, pune un ulei mai de calitate (eu am pus Motul) 75w90.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pentru rodaj merge 10w maxim 2000 de km. Magnatecul cred ca e Aral rebotezat (normal sunt BP) pt ca lasa mazga in motor.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...