Jump to content

 
Lansare de carte - Nume de cod: ARKON

Photo
* * * * * 5 votes

Probleme Motor Matiz

Matiz motor probleme

  • Please log in to reply
3149 replies to this topic

#641 k-tlyn

k-tlyn

    Forumist

  • Membru
  • 55 posts
  • Din:-
  • Auto:-
  • Model:-
  • An:-

Posted 14 January 2008 - 15:13

NU am scumbat absolut nimic la ea. Masina este fabricata in 2000 si a facut taxi. Nu stiu ce altceva sa mai spun. Efectiv se aprinde in mers iar daca accelerez, se stinge. cel de la care am luat masina a zis ca a schimbat uleiul recent insa mie mi se pare ca m-a mintit, uleiul fiind cam iinchis la culoare. Zice ca a pus MOBIL1.

Edited by k-tlyn, 14 January 2008 - 15:14.


#642 bella

bella

    Subaru Addicted

  • Membru
  • 1,042 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo Exe, Full, GPL
  • An:2002

Posted 14 January 2008 - 15:18

Pai in primul rand schimba ulei, filtru si filtru de aer...de preferat si distributia. Asta se face la orice SH cumparat la care nu ii cunosti istoricul.
Nivelul este ok? E posibil sa fie uleiu deja ars(vechi), ulei lipsa, sonda de presiune dusa, legatura la sonda coxata, pompa de ulei...
Sunt multe chestii ce pot da acea aprindere. Ia-o pe rand si citeste si topicul pe care ti l-am recomandat pt ca o sa iti foloseasca.

Succes.

... cel de la care am luat masina a zis ca a schimbat uleiul recent insa mie mi se pare ca m-a mintit, uleiul fiind cam iinchis la culoare. Zice ca a pus MOBIL1.


Cum iti spuneam, daca nu cunosti istoricul/nu ai incredere in fostul proprietar fa operatiunile de mai sus.

#643 k-tlyn

k-tlyn

    Forumist

  • Membru
  • 55 posts
  • Din:-
  • Auto:-
  • Model:-
  • An:-

Posted 14 January 2008 - 15:20

Ok!
Multumesc mult pentru raspuns!
Am cumparat masina cu 2000E. La acesti 302.000 e considerata ca fiind obosita?

#644 bella

bella

    Subaru Addicted

  • Membru
  • 1,042 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo Exe, Full, GPL
  • An:2002

Posted 14 January 2008 - 15:21

Totul depinde de cum au fost facute reviziile daca au fost facute. Din pacate sunt prea multe chestii de care depinde raspunsul la intrebarea ta.

#645 k-tlyn

k-tlyn

    Forumist

  • Membru
  • 55 posts
  • Din:-
  • Auto:-
  • Model:-
  • An:-

Posted 14 January 2008 - 15:28

Masinuta vad ca "trage" daca ii dau pedala. Ar mai fi ceva: se aude un tacanit. Ma gandesc ca or fi tachetii...am sa-i fac un schimb de consumabile (toate filtrele+uleiul) si sa vad daca poat fi reglati tachetii...
Poate nu am formulat bine intrebarea: cam cat ar duce un motor de matiz? cati km?

Edited by k-tlyn, 14 January 2008 - 15:30.


#646 bella

bella

    Subaru Addicted

  • Membru
  • 1,042 posts
  • Din:Ploiesti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo Exe, Full, GPL
  • An:2002

Posted 14 January 2008 - 15:31

Tachetii sunt hidraulici din cate stiu eu asa ca nu se pot regla. Citeste topicul dedicat de uleiuri, schimba-l cu ce se recomanda acolo impreuna cu celelalte consumabile/curele si vezi cum merge.

#647 k-tlyn

k-tlyn

    Forumist

  • Membru
  • 55 posts
  • Din:-
  • Auto:-
  • Model:-
  • An:-

Posted 14 January 2008 - 15:33

Aha...si cati tacheti are un matiz? Eu am avut si un Espero si ala avea 16... Merci si scuze daca te stresez cu intrebarile.

#648 Mircea

Mircea

    ... cel Batran sau Taticu lu' Stefan cel Mare

  • Super Moderatori
  • 10,243 posts
  • Din:Buftea
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Lacetti 2.0 TCDi/Spark 0.8 i
  • An:2007/2007

Posted 14 January 2008 - 15:47

Cataline, ia-o mai usor.
Citeste, toate intrebarile pe care le pui au raspuns pe forum.
Daca nu te pricepi, mergi si fa o inspectie amanuntita masinii. "Tacanitul" pe care-l auzi, poate fi de la injectoare, de la tacheti sau mai grav (daca tii cont si de martorul aprins de ulei) batai ale motorului.
Ai idee cate pistoane are motorul?

#649 closchkutza

closchkutza

    Forumist

  • Membru
  • 3,112 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Toyota
  • Model:Avensis
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:de prahova...

Posted 14 January 2008 - 15:49

Matizul are tacheti hidraulici?

In alta ordine de idei, la 300.000km...este la limita.

#650 Tiesto24

Tiesto24

    Forumist

  • Membru
  • 7 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2004

Posted 14 January 2008 - 18:27

Va salut! sunt de ieri posesorul unui "mic gigant" fabricat in 2004 si am o problema la schimbator, face un zgomot prea metalic la schimbarea vitezelor si banuiesc ca e vreo bucsa ceva, intrebarea mea este: se schimba greu? tb mers la service?

#651 ogaru alb

ogaru alb

    Forumist

  • Membru
  • 5 posts
  • Din:BUCUREŠTI
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:ALB

Posted 14 January 2008 - 21:32

Am inteles ca nu e cu bucse, ci cu fire. De schimbat se schimba usor la cald. Daca stii un service bun in Buc da-mi si mie un reply. Mersi.

Edited by Mircea, 14 January 2008 - 21:45.


#652 muscarul

muscarul

    Forumist

  • Membru
  • 408 posts
  • Din:Cluj-Napoca
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz E Klasse - A/C si GPL
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:CJ-20-UBI

Posted 15 January 2008 - 08:03

Incearca sa intinzi cablul de ambreiaj... face minuni. Pedala de ambreiaj trebuie sa stea cam cu 2 cm mai sus decat pedala de frana.

Edited by muscarul, 15 January 2008 - 08:04.


#653 closchkutza

closchkutza

    Forumist

  • Membru
  • 3,112 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Toyota
  • Model:Avensis
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:de prahova...

Posted 15 January 2008 - 08:13

Pedala trebuie sa stea la acelasi nivel cu cea de frana.

#654 muscarul

muscarul

    Forumist

  • Membru
  • 408 posts
  • Din:Cluj-Napoca
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz E Klasse - A/C si GPL
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:CJ-20-UBI

Posted 18 January 2008 - 08:33

Din cate stiu eu, asa scrie la biblie, ca cu 2 cm mai sus ca frana.

#655 smailmiami

smailmiami

    Forumist

  • Membru
  • 1,772 posts
  • Din:Craiova
  • Auto:Daewoo/Audi
  • Model:Leganza/A6 S-Line
  • An:2003/2008
  • Nr. Inmatr.:DJ-10-DKL/DJ-11-DKL

Posted 20 January 2008 - 22:02

@ closchkutza si k-tlyn: Matizul are 6 tacheti care nu sunt hidraulici.

@ muscarul: Pedala de ambreiaj trebuie sa stea la acelasi nivel cu cea de frana.

@Tiesto24: Cablul de timonerie are si ala niste bucse care se uzeaza. Sunt bucsile de la capatul de la motor (in interior nu are rost sa umbli) prin care se prinde de schimbator. Daca dai bateria jos si faci rost de unele (de la vreun service, de la vreun cablu rupt, ca altfel nu se gasesc noi si separat) vei vedea ca se scimba usor. Capetele cablului intra pe niste axe mici ale cautatorului, se trece o saiba peste si care este "securizata" cu o siguranta "ac".

#656 NFS

NFS

    Membru Fondator

  • Super Moderatori
  • 5,512 posts
  • Din:B u c u r e s t i
  • Auto:Hyundai / VOLVO
  • Model:Getz / XC90
  • An:2007 / 2010

Posted 03 February 2008 - 14:11

La acesti 302.000 e considerata ca fiind obosita?

Poate nu am formulat bine intrebarea: cam cat ar duce un motor de matiz? cati km?


Pai deocamdata asteptam de la tine raspunsul de la aceasta intrebare... dupa cunostintele mele ai cel mai "experimentat" Matiz de pe forum. :thumbl:

#657 satelit

satelit

    Forumist

  • Membru
  • 4 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:Daewo
  • Model:Matiz
  • An:2000

Posted 11 February 2008 - 19:30

Am un matiz din 2000, si de la un timp indiferent ca e motorul rece sau cald daca opresc motorul si apoi il pornesc nu mai porneste imediat ca inainte,adica incerc de citeva ori sa-l pornesc si dupa 4-5 incercari porneste.Va rog sa-mi dati un sfat despre aceasta problema.
Multumesc

#658 BogdanTimisoara

BogdanTimisoara

    Forumist

  • Membru
  • 7 posts
  • Din:Timisoara
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2004

Posted 19 February 2008 - 09:13

Am o intrebare, nu stiu daca sunt chiar in spiritul topicului, dar poate ma directionati Dvs. spre topicul corect, daca s-a mai dezbatut problema:
Am fost cu Matizul (fabricaie 2004, euro 2) la ITP. Stupoare: cu motorul cald, turat la 2000, apoi la 2500 si la 3000, emisia de monoxid de carbon se situa la valoarea de 8!!!! (maximul admis fiind de 0.3, iar maximul posibil al domeniului de masurare este 10). Degeaba a tinut-o turata, emisia crestea incet-incet. A lasat-o o vreme la relanti, apoi a turat-o iarasi. Din nou stupoare: emisia de CO a devenit corecta, de 0.27! Ulterior a dat iarasi valori gigantice, precum si valori corecte. In mod absolut haotic! Si la Lambda depasea cu putin valoarea de 1.03 cat este admisibila, dar acolo nu era ceva de speriat. Nu exista neetanseitati pe evacuare.
Cel de la ITP mi-a zis sa merg la reprezentanta si probabil va trebui sa schimb fie calculatorul, fie sonda lambda, fie toba catalitica (ultima varianta s-a dovedit insa ca nu este cazul, pentru ca revenea uneori la valori absolut normale).
Ce pareri aveti? Ce sfaturi imi dati? Multumesc.

#659 Mircea

Mircea

    ... cel Batran sau Taticu lu' Stefan cel Mare

  • Super Moderatori
  • 10,243 posts
  • Din:Buftea
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Lacetti 2.0 TCDi/Spark 0.8 i
  • An:2007/2007

Posted 19 February 2008 - 09:30

Sonda lambda defecta, cel mai probabil.

#660 [i_unit]

[i_unit]

    Ex: ionutz

  • Membru
  • 118 posts
  • Din:Targoviste
  • Auto:.
  • Model:.
  • An:.

Posted 19 February 2008 - 15:58

Problema am mai semnalat-o pe acest forum, dar nu am rezolvat-o inca. Este vorba despre un fel de infranare brusca, foarte scurta, dupa care urmeaza frana de motor. Am observat ca se intampla si la alti Matiji, dar nu toti. Cel mai mult se simte in treptele inferioare (1, 2 si 3) si nu intotdeauna. Cu o infinit de multa rabdare, daca iau piciorul de pe acceleratie foarte lent, hacul nu se produce in 99% din cazuri.
Presupunerea mea ar fi valva PCV, pe care am si schimbat-o de cateva ori, insa fara nici un rezultat (sursa de achizitie fiind mereu aceeasi, insa la intervale diferite de timp). Banuiesc ca dansa ar fi trebuit sa asigure o cantitate suficienta de aer pentru functionarea lina a motorului, in cazul unei depresiuni foarte mari dupa clapeta de acceleratie (clapeta inchisa brusc)...
Sau se ocupa de acest lucru IAC-ul? In cazul asta fiind ceva mai puturos, ajunge sa "dea drumul" la aer si sa asigure frana de motor corecta garnisita insa cu hacul in care el, IAC-ul, este indecis sau nu a ajuns inca la pozitia necesara.
Precizez (pentru clarificarea situatiei, in cazul in care are vreo legatura), motorul rece porneste intotdeauna la sfert, dar in momentul in care se incalzeste are circa 50% tendinta de a nu porni din prima sau decat cu o cheie de circa 2 sec; asta daca nu apas usor pe acceleratie, moment in care porneste mai mereu la sfert.
In speranta ca am fost suficient de explicit in descrierea problemei, astept sugestii de la toti cei care inteleg injectia unui motor pe benzina...

PS La alte masini care este principiul de functionare lina a motorului in cazul inchiderii clapetei de acceleratie? Pentru ca am observat acest fenomen neplacut numai la cativa Matiji (poate o proiectare incorecta, poate ceva piese care nu au calitetea necesara, etc)





Also tagged with one or more of these keywords: Matiz, motor, probleme

1 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users


    Bing (1)