Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Am si eu urmatoarea problema: dupa ce mecanicul mi-a segmentat motorul, a facut niste ture de proba. A mers masina impecabil. Mai tarziu, dupa ce a mancat, a vrut sa plece cu ea sa mi-o aduca. A pornit motorul (la sfert de cheie), si-a aranjat scaunul, oglinda, etc si, pana sa faca o miscare de plecat de pe loc, motorul s-a subturat si a murit. A pornit-o iar, foarte usor, a mers 5-10 secunde, cu relanti frumos, dupa care iar a murit. A probat fisele, a desfacut delcoul, s-a invartit pe langa ea 3 ore dar nu i-a dat de capat. Ajuns la fata locului, mi-am dat seama ca problema asta mi-a facut-o si mie o data, pe centura Bucurestiului. Dar atunci am pus-o pe seama regimului de mers, bara la bara, zi calda, 10 km/h, baterie consumata din cauza muzicii si A/C.

Pe moment am incercat un reset de ECM si Idle Learning (mecanicul, desi lucreaza de doi ani la service autorizat Daewoo, si dealer Daewoo!, habar nu stia de astea doua) dar n-am reusit nimic cu I.L. pentru ca motorul se subtura si murea. Si-atunci mi-am adus aminte de faza de pe Centura Bucurestiului. Am pornit motorul si-am plecat imediat de pe loc. Am mers fara probleme intr-o tura de bloc. Cand am oprit masina, motorul s-a comportat la fel. Mi s-a parut suspect zgomotul mai mare ca de obicei al pompei de benzina. Desi aveam benzina, parca era un copil in rezervor care tragea cu paiul cola de pe fundul unui pahar, asa se auzea. Am alimentat (avea Efix 95 si-am pus peste Luk 98) si-am plecat acasa, 20 km, fara probleme. Acasa, in parcare, aceeasi poveste. Totusi n-am mai reusit sa pornesc masina, bateria fiind descarcata (!). A doua zi am scos la lumina pompa de benzina, am inspectat-o, am vazut ca are debit (am scos furtunul si-am pus contactul), am curatat filtrul cu aer comprimat. Nici o rezolvare. E la fel de zgomotoasa, are oarecum un tiuit.

Caderea relantiului si oprirea motorului poate avea ceva cu descarcatul bateriei, desi, dupa ce moare, reusesc sa o pornesc la cheie din prima? (ca din a doua n-as mai avea sanse, bateria n-ar mai avea forta sa invarta motorul). Aseara am pornit-o si, cand am aprins farurile, motorul s-a stins imediat, fara sa mai astepte alea 5 pana la 10 secunde. Am stins farurile si a pornit imediat, am plecat cu ea dupa care am aprins farurile.

Am sesizat ca, atunci cand motorul tinde sa se opreasca, degeaba calc acceleratia (pana la fund sau in trepte) Doar daca ii dau sprituri lungi, pe toata lungimea cursei, si rapide, nervoase, atunci relantiul isi revine.

Si toate acestea fara aprinderea MIL.

Vreo idee?

Edited by ldarius

Share this post


Link to post

Tensiune prea mica pe baterie = > scanteie mai mica si debit de injectie mai mic.

Share this post


Link to post

Becul rosu de la incarcare baterie s-a aprins (palpait) ?

Share this post


Link to post

Presupun probleme de incarcare a bateriei. In 20 km cat ai facut pana acasa bateria trebuia sa-si revina( nu neaparat full, dar nicidecum descarcata) ...sau pursisimplu bateria decedata, adica nici nu mai poate fi incarcata (rezistenta interna mare).

Share this post


Link to post

quote name='robertinoo' date='May 19 2008, 07:08 PM' post='350662'>

Masina e din 2004 . Poate ar trebui sa ne spuna si numarul de kilometri.

Am 31000 km.Cind accelerez se aude exact ca un clincanit de clopotel.Parca as compara cu tacanitul avansului la DACIE,am avut DACIA inainte,dar este totusi diferit,mai ascutit.Cind creste turatia clincanitul dispare.Schimb treapta de viteza,iar accelerez,iar clincanit de clopotel,creste turatia,clincanitul dispare si tot asa...La trecerea de la DACIE la MATIZ nu am sesizat chestia asta. Poate a facut de la inceput dar mie mi se parea ca nu aud nici macar motorul. Cu timpul s-a format urechea si am inceput sa sesisez clincanitul asta care acum a devenit deranjant. Daca ridic capota se aude un tacanit continuu atit la relanti cit si daca o turez.Din ce am citit pe forum am inteles ca e ceva normal pentru motorul de MATIZ. Daca las capota sunet normal, motorul abia se aude.Nu am avut ocazia sa ascult alt MATIZ cu capota ridicata ca sa pot face o comparatie. In afara acestui sunet deranjant el functioneaza ireprosabil, nu am avut nici o problema cu el, in afara schimbarii bateriei .

Share this post


Link to post

Raspunsul il poti gasi la postul #762.

Share this post


Link to post

Eu zic ca masina nu are nimic si pur si simplu acum a descoperit "tacanitul" ala pe care il au toti matiji. Zic asta pentru ca tacantul electro-valvei de purjare nu se aude cu capota ridicata peste sunetul motorului, decat daca pui urechea langa acea electrovalva.

 

Chiar, tacanitul ala caracteristic este de la "tacheti" sau de la injectoare?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Vidax, daca ai masina de noua si km sunt reali, foarte putin probabil sa ai probleme de tacheti sau piston. Mai degraba ceea cea spus Tolin mai sus, sau chiar un zgomot functional.

Share this post


Link to post

Zgomotul de clopotel se auzea de la inceput. De exemplu: accelerez pana pe la 80-85 km/ora, incepe, schimb a V-a, dispare. Acum am 8600 km si nu ma deranjeaza; din contra, ma avertizeaza ca trebuie sa schimb vitezele.

Share this post


Link to post
Presupun probleme de incarcare a bateriei. In 20 km cat ai facut pana acasa bateria trebuia sa-si revina( nu neaparat full, dar nicidecum descarcata) ...sau pursisimplu bateria decedata, adica nici nu mai poate fi incarcata (rezistenta interna mare).

 

Am mers cu farurile aprinse, faza scurta. Si nu foarte turat motorul, soseaua Targoviste-Ploiesti, asta pentru cine cunoaste, stie cum e soseaua aia. Indicatorul bateriei nu mi s-a aprins decat atunci cand chiar nu mai aveam curent in baterie deloc. Totusi constat ca in ultimile zile caroseria ciupeste bine, ma curentez foarte des.

O alta chestie: pun contactul si ascult atent pompa de benzina: de-abia, de-abia se aude. Eh, dupa ce s-a stins MIL-ul (ca sa fiu sigur ca a bagat pompa, de obicei nu fac asa), pornesc motorul si la 3-5 secunde pompa incepe sa faca zgomotul despre care spuneam. Daca pun de mai multe ori contactul, consecutiv, nu se aude asa.

Maine dimineata montez o baterie pe care am tinut-o la incarcat si-am sa vad cum se comporta.

Share this post


Link to post

Imprumuta un aparat de masura, si fa niste masuratori si cu vechea baterie, si spune-ne rezultatele. Masurarea o faci la bornele bateriei:

-motor oprit fara consumatori

-motor oprit cu faruri aprinse

-cu motor pornit, la relenti fara consumatori

-cu motor pornit, la relenti cu consumatori (faruri dezaburire)

-motor turat pe la 2500-3000 rpm, la fel, cu ,si fara consumatori

 

 

Faptul ca , caroseria "ciupeste", nu are treaba cu instalatia electrica a masinii (alternator, baterie...) !

Edited by wwillym

Share this post


Link to post

-motor oprit fara consumatori: 12V

-motor oprit cu faruri aprinse: 11v

-cu motor pornit, la relenti fara consumatori: 12,5-13V

-cu motor pornit, la relenti cu consumatori (faruri dezaburire): 12V

Am vrut sa scot borna + si sa masor la borne, nu la baterie, sa vad ce curent da alteranorul. Fara consumatori. Si cand am ridicat borna de pe baterie, s-a oprit motorul. Evident, nu imi incarca.

Cu baterie incarcata bine, la relanti mi se aprinde, abia sesizabil dar se aprinde, indicatorul bateriei. Daca o turez un picutz, se stinge. :(

Share this post


Link to post

Cred ca problema este de la alternator, nu prea mai incarca.

Share this post


Link to post

E clar alternatorul... puntea de diode sau regulatorul.

Se demonteaza alternatorul se verifica puntea redresoare, daca e ok, se inlocuieste regulatorul.

Teoretic ar mai putea fi si periile, dar la acest numar mic de km foarte putin probabil.

 

 

Oricum cred ca cel mai bine e sa mergi la un electrician.

Share this post


Link to post

Am revenit. Am fost cu masina in service pentru o scanare. Totul este ok, nu a mai dat niciun cod de eroare. Mecanicul a zis ca merge bine, o mica chestie a observat... timpul de deschidere la injectoare putin mai mare. Mi-a zis ca ar fi bine sa fac o curatire de injectoare. Am bagat o solutie de curatat (am mers putin mai turat) si acum merge mai bine. Nu sa mai aprins MIL pana acum. Sunt curios cum o sa mearga motorul cu benzina normala.

Share this post


Link to post

Revin cu noi informatii.Clincanitul de clopotel s-a transformat la un drum mai lung intr-un tacanit puternic la partea superioara a motorului.Am dus-o la service si au gasit pastila sarita la un culbutor. Au schimbat culbutorul cu unul nou si acum merge motorul frumos.

Share this post


Link to post

Din nou eu.Incepe sa arate a "one man show" topicul asta :)

Dupa fix doua luni(si un pic) au reaparut problemele expuse mai sus.Doar ca mult mai grav.Am condus 15 minute, am facut pauza vreo 10 si cand m-am urcat inapoi in masina nu a mai pornit.Dupa vreo 10 chei am reusit sa pornesc motorul, am mers vreo 5 kilometri, motorul dand in nas de fiecare data dupa ce-l acceleram, ca in final sa moara in intersectie.Impins masina X( in marginea drumului, dupa 10 minute plecat, in urmatoarea intersectie iar murit.

A treia oara nu a mai pornit.Am dat la cheie de puteam sa fac ochiuri pe electromotor si degeaba.Singura defectiune vizibila pe care am observat-o era un furtun de la filtrul de aer rupt.L-am reparat cat de cat si am reusit dupa vreo ora sa pornesc motorul.Dar in momentul in care calc acceleratia moare.La relanti sta ok sau daca accelerez foarte(foarte) incet.Dar altfel moare motorul imediat.

Prima chestie pe care o suspectez este valva PCV.Scoate un tacanit puternic si ciudat.Maine am s-o inlocuiesc si am sa verific si filtrul de benzina sa nu fie infundat.

Dar daca nu sunt astea doua?

Edited by Mengelaus

Share this post


Link to post

Daca nu-s acelea, desfaci capacul de la delco si fisele de la bujii si te uiti la contacte, vei constata singur ce-i de facut. Cu ocazia aceasta masori si rezistenta electrica a fiecarei fise in parte.

Share this post


Link to post

Fisele de la bujii le-am scos si m-am uitat la ele.La delcou inca nu.Astept sa se deschida magazinele de piese woo.

Share this post


Link to post

1. Cand vin spre casa dupa un drum de vreo 30 de km extraurban...cand accelerez incet aud un pacanit... ca si cum palele unei elici lovind ceva. Ajung acasa, masina pe loc, scot din viteza apas acceleratia acelasi pacanit. Mentionez ca daca apas mai tare dispare, se aude doar daca apas incet. Daca merg prin oras si se incalzeste masina nu se aude. Doar la drum mai lung incontinuu mers.

 

2. Din masina cand sta pe loc aud si un alt fel de pacanit... mai ritmic asa... dar cand deschid capota si ma ascult din afara nu se mai aude parca la fel de puternic...

 

Sper sa nu imi ziceti ca aud lucruri :P

Share this post


Link to post
Fisele de la bujii le-am scos si m-am uitat la ele. La delcou inca nu.Astept sa se deschida magazinele de piese woo.

1. La fise nu e f util sa te uiti daca nu masori rezistenta lor :P

2. Capacul de la delcou si rotorul sunt consumabile. Avand in vedere pretul lor scazut iti recomand sa le schimbi oricum daca nu le-ai schimbat pana acum (contactele se oxideaza destul de tare).

Share this post


Link to post
1. Cand vin spre casa dupa un drum de vreo 30 de km extraurban...cand accelerez incet aud un pacanit... ca si cum palele unei elici lovind ceva. Ajung acasa, masina pe loc, scot din viteza apas acceleratia acelasi pacanit. Mentionez ca daca apas mai tare dispare, se aude doar daca apas incet. Daca merg prin oras si se incalzeste masina nu se aude. Doar la drum mai lung incontinuu mers.

 

2. Din masina cand sta pe loc aud si un alt fel de pacanit... mai ritmic asa... dar cand deschid capota si ma ascult din afara nu se mai aude parca la fel de puternic...

 

Sper sa nu imi ziceti ca aud lucruri :P

 

Pai si nu stii cam din ce zona se aude?

Share this post


Link to post

O sa mai studiez problema cu un prieten ca singur imi e cam greu sa imi dau seama... Dar acum am mai obervat un zgomot :) )... ceva gen frunze prinse in grila de aerisire...dar se aude doar in a 3-a pe la 60 cand accelerez usor... si in a 5-a pe la 100... sa ma scuzati ca va tot stresez atat cu intrebari vagi dar nu prea ma pricep :D ... oricum in ceva timp o sa ma duc si pe la service... Numai respect :)

Share this post


Link to post

Problema de la postul 792 se pare ca erau si valva pcv si filtrul de benzina.Dar mai ales filtrul.Am estimat ca am scos din el cam 250 ml numai de apa si mizerie.Si avea numai 3 mii de km.Problema e ca doua zile cat am tot dat la cheie am dat peste cap saraca masina.Ieri seara i-am dat o forja prin afara orasului si acum parca merge mai bine.I-am facut plinul si i-am pus un aditiv de curatare injectoare, e vreo problema daca pun in acelasi rezervor si o solutie "water absorbant" sau sa astept sa se goleasca asta si dupa aia?

Share this post


Link to post

Buna ziua pentru toata lumea!

Am o mare problema de functionare a motorului de Matiz E3. Zic mare pt ca nu se manifesta tot timpul si nu pot fi depistate cauzele exacte.

Manifestari:

- de multe ori la pornire se tureaza singura excesif si scade duratia dupa 10-15 sec dar ramane la o valoare destul de ridicata (similara cu a motorului de Tico la rece). Cateodata, daca opresc motorul, astept 20-30 sec. si apoi pornesc, functioneaza normal, dar numai cateodata...

- la deplasarea in treapta 2 sau 3 cu turatie relativ mica smuceste si merge sacadat fiind obligat sa accelerez pt a avea o turatie uniforma

- la oprirea la semafor, turatia la relanti este variabila, uneori fiind mai scazuta decat normal si masina incepe sa tremure sau chiar se opreste

- la incercarea de a pleca cu o acceleratie lenta, in prima secunda motorul da sa se opreasca, ceea ce se intampla daca in secunda urmatoare nu accelerez mai hotarat (nu este vorba despre necorelarea acceleratiei cu ambreiajul)

- la franare mai intensa (reducerea turatiei in timp scurt) cand scot din viteza se opreste motorul

Am folosit mai multe tipuri de benzina fara un rezultat concludent, am schimbat bujiile, am fost si la Service dar nu mai prezenta simptome...

Imi cer scuze daca a mai fost discutat acest subiect, am citit dar nu am gasit toate aceste simptome cumulate...

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...