Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

SALUT am si eu o problema cu matizul :

-dupa ce se incalzeste motorul (mai ales in oras) daca iau piciorul de pe acceleratie si apas iar nu mai vrea sa se accelereze trebuie sa opresc motorul sau macar sa ii iau contactul si sa il pun iar si megre ,acum a inceput sa faca foarte des nici nu mai pot sa merg cu el la drum intins merge dar din cand in cand mai raman fara aceleratie dar isi revine e ca si cum s-ar ineca

-am fost la service am schimbat pompa de benzina delcou fise s-au uitat la catalizator degeaba pe tester nimik nu au stiut ce sa ii mai faca

a mai patit cineva asa?

Share this post


Link to post

La senzorul clapetei de acceleratie s-au uitat?

Share this post


Link to post
La senzorul clapetei de acceleratie s-au uitat?

 

 

da

dar face numai dupa ce se incalzeste apa (l-au scos si l-au bagat la loc atata)

Share this post


Link to post

Martorul de ulei se aprinde la accelerare si franare brusca, asa cum face sonda de benzina la o balacareala in rezervor, la Dacie.

Am cumparat masina asta relativ recent, cu carte service, 89.000 km la bord. Distributie noua, ulei ok, curat, intre minim si maxim. Am facut 2 deplasari Ploiesti-Constanta si retur, cu 130-135 km/ora (135 maxim, n-a vrut mai mult) in cea mai mare parte a autostrazii Buc-Cernavoda. Azi dimineata, cu motorul rece sau cald, nu conteaza, am observat ca la franare brusca (ma rog, nu prea brusca) mi se aprinde becul la ulei. Pentru putin timp, ca o clipire. Am lasat niste ore sa se aseze uleiul / raceasca motorul si-am verificat joja: abia-abia mazgalita, la baza. Mai mult: am batait-o in locasul ei, am... zdranganit-o, am... cum se zice?, am fu***-o acolo sicand am scos-o parca avea niste negru sub unghie. Adica in varf parca racaisem mizerie de pe fundu` baii de ulei, desi putinul ulei cu care era minjita arata apetisant.

Ar trebui sa specific ca, prins intr-un blocaj pe centura Bucurestiului, dupa muuulte ore (mi-a facut ceva figuri si aici, in orele astea de asteptare, am sa explic mai jos) deci dupa ore de mers bara la bara, n-am mai rezistat si-am luat-o pe aratura si-am harjait un pic (?) cu dedesuptul masinii pe niste pietre. Dupa care m-am ales cu o bataie sub motor. Cand m-am uitat, tabla aia care tine loc de scut, ca nu pot sa-i zic "scut" era indoita si motorul / baia batea in ea. Am bagat o cheie de 13 ca o parghie si-am indreptat-o cat de cat asa incat sa nu mai bata.

Intrebare: am spart cumva baia de ulei? sau am papat uleiul in cu stilul de mers? Inclin spre a doua varianta pentru ca dupa harjaitul cu dedesubtul masinii am facut cca 400-450 km fara a mi se aprinde uleiul. Zic eu ca daca era baia sparta sau fisurata, se scurgea uleiul ala mult mai repede. Pe de alta parte, nici sa-l fi ars nu prea as crede: fumul de la esapare e un pic alb. Un pic...

Astept o parere, inainte de a baga iar ulei in motor.

O alta intrebare: cat ulei incape si de care imi recomandati pentru vara?

Multumesc.

 

Noh, cat despre problema aparuta in mersul bara-la-bara pe centura Bucurestiului: se dau 1. matiz 1999, 800cmc, 1 baterie de 35A nu foarte stralucita, caldura mare, casetofon mergand, ventilator pe treapta a 3-a, din cand in cand A/C. Asteptand, motorul incepe sa-si scada turatia. Accelerez in loc, nimic. Bag picioru`n pedala pana la fund, nimic. Nu se tura. Ca si cum nu s-ar fi alimentat. Din contra, s-a oprit. Am pornit-o imediat, din prima. Am mai facut doi pasi (de furnica, imparate?). Aceeasi poveste. A treia oara am impins-o, ca n-a mai dus bateria. Am uschit-o de pe centura pe sos. Stefanesti, incepuse si ploaia... nu imi mai placea atmosfera... X( Apoi la drum lung n-a mai facut figuri. Iar temperatura apei nu s-a ridicat niciodata pana la jumatatea cadranului ci undeva intre a doua dunga si cea de la jumatate. De la ce sa fi fost? Specific ca nu mi se aprinsese nici un martor luminos. Se poate f`un "gunoi prin injectoare"?

Share this post


Link to post

La faza cu uleiul si cu mizaga ... Nu mai umbla cu asa putin ulei, incearca sa il ti spre maxim. Fumul ala alb nu e deloc de bine :( . Nici cu mizga aia nu esti pe roze. In locul tau as baga urgent un Motor Flush, as da imediat baia jos sai as face curatenie luna. Evident, inainte sa bag ulei proaspat. Din pacate nimic din toate astea nu-ti va repara segmentii sau supapele ... pentru ca fumul ala alb cam de aici vine. Intr-o prima faza, dupa ce faci curatenie luna in baie, poti incerca un ulei ceva mai viscos ... mai prelungesti putin agonia. Din pacate, din descrierile tale, cel mai probabil te cam asteapta o reparatie de motor

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Noh, am facut schimbu` de ulei. Schimb e mult zis, ca nu mi-a curs din baie mai mult de 300 gr... Acum e ok martorul de bord. Am bagat un GM 5W30.

Inteleg ca se cere o segmentare de motor. Care operatie nu se poate face decat la un service, nu in curtea lu` vecinu` mai priceput la mecanica. Dupa parerea voastra, cat costa o astfel de operatie, cu tot cu piese (segmenti si agarnituri si ce mai trebe pe acolo) si manopera?

Si, daca e cineva din Ploiesti care stie sa ma indrume catre un specialist in matizuri, il astept cu un PM. Si multumiri.

Share this post


Link to post

Trebuia sa fi pus si un Motor Flush. Data viitoare foloseste-l cu incredere, ajuta mult, mai ales ca din descriera ta ai "mazga" in motor.

Share this post


Link to post

Apai mai fac 1000 km in saptamana asta ce vine, ca am liber si ma duc la mare :lavolan: .

Dupa care am sa fac un tratament cum ziceti voi, cu Motor Flush.

Sa inteleg ca e solutia de curatare a motorului, inainte de a se turna uleiul nou?

De o revitalizare a segmentilor poate fi vorba?, un tratament ceva pe baza de aditivi "supermegaextratetra" de uleiuri?

Share this post


Link to post

Palpaitul martorului de presiune ulei poate fi si de la caderile bruste de turatie (asta ar fi trebuit sa sesizezi tu ) La un Matiz cu 89 0000 km nici nu poate fi vorba de segmentare doar poate o inlocuire a simeringurilor de supape ! Dar se poate ca la kilometrajul afisat sa mai adaugi 100000km si atunci mai venim de acasa ! Incearca cu un ulei 10w30 !

Share this post


Link to post

10W30 e un ulei care nu trebuie recomandat nici dusmanilor. Dealtfel niciun producator serios de ulei nu mai are in oferta asa ceva. Poate ai vrut sa spui 10W40...

Share this post


Link to post
da

dar face numai dupa ce se incalzeste apa (l-au scos si l-au bagat la loc atata)

 

 

pana la urma de la asta era am mers un timp cu el scos si mergea dar la viteza mica cam smucea

acum l-am scchimbat si gata merge perfect :)

Share this post


Link to post

Slautare

 

De ceva vreme stau si citesc acest forum in speranta ca gasesc si eu pe cineva care a avuta aceasi problema cu Matizul ca si mine. de vreo saptamana am avut o suita de probleme cu masina mea care mi-au scos peri albi in cap. Mentionez ca masima am luat-o anul trecuta la mana a 2-a. e un matiz SE din 2000 care avea la bord 35000 km (reali)

Nu a avut nicio problema si am ingrijit-o cum am stiut eu mai bine, ulei la timp, cutatat frecvent iac si corpul clapetei de acceleratie, buji noi NGK, fise noi Tesla, capac delcou nou, nu am forjat-o la limita, cu toate aceste relantiul era destul de tremurat pentru gustul meu...

In ultima saptamana evenimentele s-au desfasurat in felul urmator: la 2 zile dupa ce am curatat clapeta de acceleratie(mergea cam trepidat la relanti si parca simteam si nuste misi rateuri la esapament) am avut prima problema:

-fara nicio explicatie imi ramanea relantiul cam pe la 1500-1800 rpm (ocazional) , ambalam putin in gol isi revenea la valoarea normala - am rezolvat prin schimbarea supapei PCV (dupa lungi cautari prin magazine dupa una buna), apoi restu zilei a mers ok

-a doua zi de dimineata cand am dat sa pornesc, motorul nu mai statea din nou la relanti, se ambala la interval de aprox 3 secunde pana la aprox 2500 rpm si apoi revenea la relanti, si facea ciclul asta in continuu. - rezolvare: contactul de la masa dintre baterie si far era oxidat. am curatat imediat si nu au mai fost probleme.

- in ziua urmatoare am plecat la drum prin Bucuresti si stupoare: la semafoare la relantii a inceput sa se aprinda MIL si din cand in cand se simtea cate o ezitare mai serioasa amotorului la relanti(un rateu ma solid) urmata de aprinderea MIL pentru aproximativ o secunda dupa care se stingea. motorul a inceput sa mearga simtitor mai prost la relanti, ba chiar de cateva ori am simtit acel rateu si in timpul acceleratiei (la fel Mil aprins pt o secunda). dupa o groaz ade manevre de schimbare fise de bujii(acum am vreo 3 seturi noi) , bujii, capac de distributie, chiar si bujii(champion cu care era masina echipata cand am luat-o) am hotarat sa cumpar un IAC. fara nic un rezultat. Trbat de nervi am luat motorul la puricat si intr-un tarziu am gasit furtunil dintre solenoidul canistei de vapori si corpul clapetei de acceleratie ca sa ros in proportie de 50% din diametru de o buza a corpului de admisie aer(corpul nu are nimic, am inspectat atent) Am schimbat furtunul si totul a mers ok pentru 2 zile, dupa care a inceput din nou sa intrerupa la relanty si sa se aprinda MIL (tot pt aprox o secunda)

 

Sincer nu stiu sa sa-i mai fac. Are toate simptomele cum ca ar fi o problema de aprindere dar are totul nou (in afara de bobina de inductie)

 

Cand motorul este rece nu am probleme, dar cand e cald... Sper sa imi fac timp vineri sa dau o fuga pana in service pentru a afla macar un cod de eroare. o sa ii bag si o solutie de curatat injectoare. Rugamintea mea este sa imi spuna si mie cineva daca a mai avut probleme de genul ultimei pe care o am eu(rateu + MIL la intervale neregulate) si eventual cum pot curata valva MAP pentru vacuum.

 

Multumesc anticipat

Share this post


Link to post

Pai de ce nu ii faci o scanare? Macar asa avem un cod de eroare si restrangem aria "suspectilor".

Share this post


Link to post
... cum pot curata valva MAP pentru vacuum.

MAP-ul este un senzor, nu o valva. De ce nu mergi la scanare, sa afli ce cod de eroare ai, poate renunti la ideea ca-i o problema de aprindere. Daca mergi la scanare, verifica valoarea tensiunii generate de catre TPS (senzor pozitie clapeta acceleratie) la ralanti.

Share this post


Link to post

buna,

Matiz 2004 distribuitor cu mers extrem de neregulat la rece si mai ales la acceleratie.Dupa incalzire un mers mai bun dar nu perfect.

Inlocuit fise(tesla)bujii(ngk) PCV,capac distribuitor.Am pus si aditiv dar pentru scurta vreme si fara sa o bag serios in sarcina.Dupa ce am mai inlocuit de pe altul care mergea bobina,Map,senzor clapeta am calat si m-am dus la Radacini Dimitrov pt scanare.

Surpriza: Dl Laurentiu(mecanicul )imi spune ca nu indica nimic calculatorul.Dorind sa rezolve problema a mai inlocuit distribuitorul:la fel;a inlocuit si rampa cu injectoare si totul s-a schimbat.(nu ma intrebati de unde a luat piesele).Pretul pt injectoare + inlocuire :550 ron.Am fost dragutz cu el si l-am rugat sa mi le puna pe ale mele inapoi(un injector costa 120-150ron la unul din cele 2 magazine de la dimitrov)Am facut rost de 3 injectoare second la 70ron/buc Siemens 96620255 cu capete negre(cele originale erau cu capat maro 96351840)le-am montat singurel si e totul OK.

De fapt vroiam sa subliniez ce spunea SENSEI @tolin in ceea ce priveste curatatul clapetei,IAC,bujii,fise DAR MAI ALES ADAUGAREA DE ADITIV SI MERSUL TURAT EVENTUAL O SCURTA VREME LA SARCINA MAXIMA.AJUTA.Initial masina aproape ca nu se deplasa,inlocuirea fiselor+bujii+capac a dinamizat-o dar pentru scurta vreme.Am pus de 2 ori aditiv(in cite 5-6 litri de benzina) si incepuse sa se miste mult mai bine.Sint sigur ca daca o forjam cale de 30 minute rezultatul ar fi fost excelent.Asa ca nu neglijati acest aspect minor...Va poate costa mult mai mult..mai ales pe cei ce merg doar in oras.

Share this post


Link to post

Eu am urmat un pont dat de un mecanic si am scos mufele de la senzorul TPS si IAC pentru scurta vreme.

Apoi masina a mers "ca unsa", dar pentru scurta vreme, pentru ca la combinatia turat intens si schimbat repede vitezele, tot mai avea tendinta de turare in gol (ce-i drept, nu la fel de tare ca inainte de scoatere mufelor).

Am observat ceva ciudat: la mufa de la TPS, in interior e f putin lichid care nu stiu daca e acumulat acolo (condens) sau este altceva. Nu am reusit sa-l curat pt ca nu am avut instrumentele adecvate la indemana... acum intreb si eu, sa aiba legatura asta cu valorea ciudata de tensiune trimisa de TPS la ECM (care de fapt e cauza turarii in gol)? Poate curatarea acestui "condens" - daca e asa ceva - si a oxidului acumlat pe acei 3 pini si a mufei rezolva problema cu senzorul. Ce ziceti?

Share this post


Link to post

In primul rand sper ca nu am postat aiurea,am cautat pe forum si se pare ca nu sa mai intalnit nimeni cu aceasta problema,deci sa va povestesc,primul sintom la avut acum 1 luna cand am vrut sa plec cu masina nepornita de 2 saptamani,spre mirarea mea a pornit la sfert de cheie,motorul mergea frumos..toate bune.Am plecat de pe loc si am inceput sa ma indrept catre casa, la aproximativ 15 minute acuma pot face si lagatura (motorul ajunsese la temperatura normala de functionare)au inceput problemele:a inceput sa 'dea in nas" foarte rau apasam acceleratia in viteza a 2 si nu se intampla nimic ramanea la relanti...si apoi parca se ineca nu avea putere...daca o acceleram usor incepea sa urce in turatii dar motorul intrerupand f rau,am oprit masina m-am uitat pe la fise pe la delcou totul parea ok,am incercat s-o pornesc si abea am reusit,dupa a 5-6 cheie si apasand pe acceleratie,masina a continuat sa mearga prost pana acasa aproximativ 5 km,dupa ceva timp am coborat iar sa vad daca pot rezolva ceva motorul era inca cald si a pornit la fel de greu am mers pe varianta si am turat-o cat am putut in viteza a 2 dadea in nas dupa care incepea sa se tureze intrerupt cam pana ajungea pe la 50 km/h in viteza a 2 dupa viteza aceasta cam pana la 60-65 parea ca nu mai intrerupe...dupa cativa km se pare ca a mai inceput sa-si dea drumul si nu mai facea asa rau..oarecum problema se rezolvase de la sine am mai dat un reset la ecm urmat de un idle learn si a mers ok de atunci,problema a reaparut ieri cand tot asa nu am mai folosit masina o saptamana a pornit ok cu motorul rece din prima..ajunsa la temperatura normala au reinceput problemele "dadea in nas' la fel ca la o dacie care nu are benzina i-am aplicat acelas tratament cu turarea motorului la maxim si se pare ca tinde sa se rezolve,am uitat sa precizez ca la relanti functioneaza normal fara intreruperi si nu am nici-un martor aprins in bord atat timp cat masina e pornita

Mai specific urmatoarele :( bujiile sunt schimbate acum 7 mii km nu mai retin marca lor dar stiu ca nu sunt bosh despre care am auzit ca sunt f proaste,filtrul de aer tot atunci,filtrul de benzina acum 3 saptamani,supapa PCV am schimbat-o astazi si am desfacut iac-ul si curatat de funinginea de acolo urmat de un idle learn,am mai inspectat vizual fisele,filtrul de aer si capacul delcou si par ok,masina ar 4 ani si 65mii km.

Eu suspectez injectoarele dar aici apare intrebarea...de ce ar "da in nas" doar cand este motorul cald'?

Astept sugestii,multumesc anticipat

Share this post


Link to post

Eu zic ca ar putea sa fie de la jegul din rezervor, care cu ocazia statului prelungit a reusit sa se "pregateasca" si a fost sorbit partial, colmatand poate filtrul (ce daca e nou, jegul e vechi) si ajungand poate si prin ala parte.

Teoria asta e destul de compatibila cu toate chestiile descrise. Aparenta functionare normala la rece nu ma descurajeaza prea tare, desi trebuie sa recunosc ca nu prea se pupa.

Share this post


Link to post

Se pare ca am rezolvat problema,atunci cand m-am referit ca am inspectat vizual capacul delcou si fisele am crezut ca procedez corect,adica am desurubat cele 2 suruburi de la capacul delcou si am tras afara,eu am avut neplacuta situatie si mi-a iesit cu tot cu capacul acela in forma de "farfurioara" si nestiind cum trebuie sa arate la matiz un capac de delcou am crezut ca e diferit de cel de dacie,adica sa fie capsulat, evident ca nu aveam cum sa remarc starea jalnica a delcoului(carbunele acela din mijloc care trebuie sa transmita tensiunea catre rotorul delcoului era distrus complet adica nu mai exista si pe rotor in locul in care face contact pe carbunele  era practic o gaura si totul in jur corodat,apoi am masurat rezistenta pe fiecare fisa si ce sa vezi...una din fise avea o rezistenta de 2000 kohmi,am inlocuit toate piesele defecte si aparent motorul merge ok acuma cu toate ca nu inteleg cum mai functiona acel motor cu aprinderea terminata si cum de se manifesta ca si defect doar dupa o perioada de nefolosire a masinii,o sa atasez maine si poze cu capacul de delcou,sper ca nu or sa mai apara alte probleme si ca asta a fost rezolvarea problemei mele

Share this post


Link to post

Am urmatoarea problema la Matiz. Cind accelerez si mai ales cind e rece se aude un tacanit .Numai la accelerare, mai ales daca accelerez brusc.Cind ajunge la o valoare mai mare a turatiei ,tacanitul dispare. Ma poate ajuta cineva cu un sfat? Va multumesc !

Share this post


Link to post

Si daca este un culbutor sau un piston care bate? De ce esti atat de sigur?

Share this post


Link to post

Masina e din 2004 . Poate ar trebui sa ne spuna si numarul de kilometri.

Edited by robertinoo

Share this post


Link to post

Poate ar trebui sa nu te repezi in a trage concluzii, no offence! Omul a spus:

Cind accelerez si mai ales cind e rece se aude un tacanit .Numai la accelerare, mai ales daca accelerez brusc

Simptomele sunt valabile atat pentru o bataie de culbutor cat si mai ales pentru o bataie de piston.

Vidax, incearca un reglaj al tachetilor si o verificare a starii axei cu came. Daca astea sunt OK, cea mai posibila cauza este un piston. Incearca sa localizezi cu precizie de unde provine zgomotul, ascultand bataia cu ajutorul unui stetoscop sau a unei surubelnite asezate pe motor in diverse zone. Daca zgomotul este in partea superioara ( tacanit ascutit) =>tachet, ax cu came, daca este in partea de mijloc a motorului, pe bloc => piston, daca este in zona baii de ulei, arbore cotit (putin probabil, genul ala de batai sunt greu de auzit.

Share this post


Link to post

Tacanitul poate proveni si de la electro-valva de golire a canistrei de vapori de benzina.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...