Jump to content

 


Photo
* * * * * 5 votes

Probleme Motor Matiz

Matiz motor probleme

  • Please log in to reply
3337 replies to this topic

#3321 calinrusu

calinrusu

    Forumist

  • Membru
  • 20 posts
  • Din:Cugir
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2003
  • Nr. Inmatr.:AB-08-CSA

Posted 31 December 2016 - 11:49

Din astea se intimpla si la case mari ... Si prin service se numeroteaza ordinea pentru a nu se pierde vremea cu descifrarea (in special cind e vorba de-un manunchi serios de fise). Altfel, cunosc situatie (ce am mai amintit-o cred) unde 5 meseriasi erau la un pas de a schimba un motor, in locul a 4 bujii incandescente .

 

Boldog új évet !

 

:D/

 

 

 

Mai am una tare:

Am avut un Tico cu care am circulat foarte mult. Era modelul cu AC. Am primit un telefon de la servici pe care nu voiam sa-l folosesc si l-am aruncat in torpedo, pe sub hartii.

Dupa vreo 2 zile, aud un zgomot suspect din zona ventilatorului / AC (sub bord). Am stat pe loc, oprit radioul, se auzea cam la 10 minute. Am oprit motor, m-am uitat pe sub bord, nimic. Am ajuns acasa si am deconectat bateria. Am stat langa masina si iar zgomotul. Imposibil!

M-am apucat sa demontez bordul: am defacut suruburi, scos toti conectorii, volanul, etc.

Cand trag de bord sa-l scot afara s-a desfacut torpedo-ul si a cazut telefonul din el. I se termina bateria si fiind pe Silent vibra pentru ca vroia sa-l pun la incarcat. Era un zapp.

:D deci sunt Stan Patitu' cum s-ar zice.


Edited by calinrusu, 31 December 2016 - 11:50.

  • trebor271074 and tunning4life like this

#3322 Viktor

Viktor

    Forumist

  • Membru
  • 3306 posts
  • Din:Budapesta
  • Auto:Daewoo
  • Model:Nexia GLE 1.5, 8V
  • An:1995

Posted 02 January 2017 - 13:27

Nu-i rau ...

 

Asa se cali otelu' !

 

:mrgreen:


  • calinrusu likes this

#3323 augustinionut

augustinionut

    Forumist

  • Membru
  • 3059 posts
  • Din:Piatra-Neamt (Pangarati)
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz E
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:NT 30 PER

Posted 02 January 2017 - 14:09

Offtopic: cand eram tanar sef la mentenanta la o firma prin zona pe la mine, ajunge dimineata tipa de la comercial, alba la fata: imi bipaie ceva in cielo, credca mi-au pus o bomba :D

 

Bag urechea, ascult....

Bipaia radiocasetofonul, cerea codul.


  • trebor271074 and calinrusu like this

#3324 vlc

vlc

    Forumist

  • Membru n rodaj
  • 4 posts
  • Din:constanta
  • Auto:matiz
  • Model:se/e2
  • An:2005/2006

Posted 05 January 2017 - 11:51

Am și eu o mica problema la matiz 2005 euro 2 și aproape 150k km. După aproximativ 4 5 mii km mi a înnegrit doua bujii și merge urat rău.. l-am schimbat și a început sa aibă mici întreruperi la ralanti.. am schimbat capac delco și rotorul/distribuitor scânteie și bujiile... a mers bine jumătate de zi după care mergea în doua pistoane la ralanti.. și în turație pleca în 3. Era vb de pistonul din stânga. Am verificat cu alte bujii plus presiunea compresiei după care am schimbat injector ul. L am pus pe pistonul central pe cel nou... menționez ca injectoarele mașinii sunt cu 3 duze fine.. și eu am montat e2 cu o duza mare. Mașina merge binișor.. problema e ca după reset ecm cam pleacă în doua pistoane. Iar face figuri pistonul din stânga.. la rece pleacă în doua. Ba merge ba nu merge... după ce am schimbat injector ul am schimbat și filtrul de benzina.. ca nu cumva sa fie îmbaxit.
Ceva păreri? Sa schimb și celelalte injectoare ?

Edited by vlc, 05 January 2017 - 13:17.


#3325 paneuroil

paneuroil

    Forumist

  • Membru
  • 70 posts
  • Din:Calarasi
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo Executive
  • An:2006

Posted 05 January 2017 - 15:20

ai verificat fisele de bujii?  vezi noaptea daca nu fura curent

Masoara si rezistenta ohmica cu un aparat de masura

 

Ce bujii ai folosit?



#3326 vlc

vlc

    Forumist

  • Membru n rodaj
  • 4 posts
  • Din:constanta
  • Auto:matiz
  • Model:se/e2
  • An:2005/2006

Posted 05 January 2017 - 15:35

Schimbase unul din mecanici fisa respectiva și tot asa făcea.. de furat nu cred ca fura ca nu ma curentează când duc mana în zona. De verificat rezistenta nu prea ma pricep :))))))) am un aparat de măsură mai vechi da mai mult de voltaj n am trecut:) Ma gândesc sa nu fie de vina injectoarele.. de când am masina are și pornirea cam greoaie.. și scoate miros de benzina.. la pornire.. Un mecanic zicea ca sunt injectoarele... cel nou montat vad ca a mers bine.. bujia lui pare mult mai curata. Nu știu ce sa cred.. mașina o fi venit cu injectoare de euro3 ? E produsa la sfârșitul lui 2005...

#3327 Nicu001

Nicu001

    Forumist

  • Membru
  • 67 posts
  • Din:Solca/Suceava
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz/GPL Tomasetto STAG 4 plus
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:SV 08 EIA

Posted 06 January 2017 - 18:17

Eu am schimbat asta vara injectorul de la cilindrul 1 cu un injector pentru Euro 2 si merge brici. Nici macar nu am dat reset la ECM.



#3328 calinrusu

calinrusu

    Forumist

  • Membru
  • 20 posts
  • Din:Cugir
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2003
  • Nr. Inmatr.:AB-08-CSA

Posted 06 January 2017 - 23:37

Am și eu o mica problema la matiz 2005 euro 2 și aproape 150k km. După aproximativ 4 5 mii km mi a înnegrit doua bujii și merge urat rău.. l-am schimbat și a început sa aibă mici întreruperi la ralanti.. am schimbat capac delco și rotorul/distribuitor scânteie și bujiile... a mers bine jumătate de zi după care mergea în doua pistoane la ralanti.. și în turație pleca în 3. Era vb de pistonul din stânga. Am verificat cu alte bujii plus presiunea compresiei după care am schimbat injector ul. L am pus pe pistonul central pe cel nou... menționez ca injectoarele mașinii sunt cu 3 duze fine.. și eu am montat e2 cu o duza mare. Mașina merge binișor.. problema e ca după reset ecm cam pleacă în doua pistoane. Iar face figuri pistonul din stânga.. la rece pleacă în doua. Ba merge ba nu merge... după ce am schimbat injector ul am schimbat și filtrul de benzina.. ca nu cumva sa fie îmbaxit.
Ceva păreri? Sa schimb și celelalte injectoare ?

 

 

Compresia e buna, bujiile sunt bune, fisele sunt bune. Da?

Singura chestie care face diferenta intre cilindri raman injectoarele, nu?

Presupunand ca bujiile sunt OK, capacul de delcou e OK si da scanteie la toate fisele, fisele sunt bune, compresia e buna in fiecare cilindru, singurele chestii diferite intre cilndri sunt injectoarele.

Filtrul de benzina ar afecta toti cilindrii daca ar avea probleme.

Daca esti sigur ca problema este localizata la cilindrul nr.1 (ala din stanga) eu zic sa testezi injectoarele sau sa incerci sa le cureti.

 

Le poti testa asa mai empiric scotand rampa de injectie si uitandu-te la ele cum pulverizeaza in timp ce un prieten da la cheie sa roteasca motorul. Scoate mufa de delcou sa nu ai scantei si sa dai foc benzinei accidental si scoate si bujiile ca sa se roteasca mai usor motorul.

Ca sa le cureti tot asa empiric poti incerca cu un spray cu decarburol sau solutie de curata cam ca in tutorialul asta: sau poti sufla decarburol cu o seringa si sa le alimentezi scurt de la baterie sa deschida. Nu le tine mai mult de cateva secunde alimentate ca se incing.

Sau daca ai la dispozitie injectore despre stii cu siguranta ca sunt bune, schimba-le si vezi ce se intampla.

Fisele de bujii le poti masura cu ohmmetrul, pur si simplu pune bornele aparatului de masura pe capetele  fiselor si vezi ce valoare iti dau la rezistenta. Daca au 10 KOhmi sau mai mult cred ca le poti arunca si pui altele.



#3329 vlc

vlc

    Forumist

  • Membru n rodaj
  • 4 posts
  • Din:constanta
  • Auto:matiz
  • Model:se/e2
  • An:2005/2006

Posted 07 January 2017 - 08:58

Ms mult de informații. Momentan vad ca și a mai revenit după ultimul reglaj de avans. Cred ca sunt pe ducă cele 2 injectoare mai vechi.. în ultimul an după reset ecm pleacă în doua de zici ca am diesel :)) da după o zi își revine..
Problema cu pornirea greoaie persista de la început.. de când am luat masina de 50k km. Pornește la a doua cheie.. sau e nevoie de pedala.. scânteia e puternica. Uneori da impresie de lipsa compresiei.
La -5 -10 grade pornește la sfert an de an.. problema e când e cald afara sau când rulez cu masina și o opresc, după care o pornesc.. da nu imediat.. după 15 20 minute sau o ora.

#3330 Toofast_foryou39

Toofast_foryou39

    Forumist

  • Membru n rodaj
  • 4 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:2000
  • Nr. Inmatr.:B60 VLM

Posted 21 January 2017 - 18:36

Ps îmi cer scuze ca nu am pus întrebarea în topicul care trebuie, sunt nou pe aici și rog moderatorul sa îl mute unde trebuie. Mulțumesc mult.

#3331 Fusionos

Fusionos

    Forumist

  • Membru n rodaj
  • 3 posts
  • Din:Horezu
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:1999
  • Nr. Inmatr.:AG 03 ZNO

Posted 21 February 2017 - 20:16

Buna seara,

Am si eu o problema la Ticoul meu. S-a rupt cureaua de distributie si nu reusesc sa desfac fulia de pe vibrochen, mai exact nu stiu in ce sens se deface surubul de pe fulie, este filetul pe invers sau filet normal.

Am bagat in treapta 5-a si am apasat frana ca sa blochez motorul, dar nu stiu cat de bine este, astept parerile dvs.

Cu stima,



#3332 augustinionut

augustinionut

    Forumist

  • Membru
  • 3059 posts
  • Din:Piatra-Neamt (Pangarati)
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz E
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:NT 30 PER

Posted 21 February 2017 - 21:18

Normal.



#3333 Fusionos

Fusionos

    Forumist

  • Membru n rodaj
  • 3 posts
  • Din:Horezu
  • Auto:Daewoo
  • Model:Tico
  • An:1999
  • Nr. Inmatr.:AG 03 ZNO

Posted 04 March 2017 - 14:42

Buna ziua,
Am si eu o intrebare, as dori sa stiu care este pistonul nr. 1 la Tico, cel de langa pompa de apa sau cel de langa volanta?
Multumesc!

#3334 buburuza vesela

buburuza vesela

    Forumist

  • Membru
  • 140 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2001
  • Nr. Inmatr.:B-67-CTS

Posted 04 March 2017 - 22:32

Distributie.



#3335 Rimax

Rimax

    Forumist

  • Membru n rodaj
  • 3 posts
  • Din:București
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz SE
  • An:2006

Posted 02 May 2017 - 10:37

Buna ziua,

Sunt proaspatul posesor al unui Matiz SE 2006. Am mai avut cam 5 ani un Matiz, dar modelul simplu, cu delcou, an 2004. Vad ca la astea mai noi le-au pus niste prostii de senzori prinsi doar intr-o parte in surub si daca nu pica fix pe fix pe diametru sau nu e garnitura buna, arunca ulei pe langa senzor.

Vorbesc acum despre senzorul de pozitie ax came, cel de sus de sub corpul de clapeta. Dupa ce am luat-o am mers la tara si dupa mers pe autostrada mi-a umplut motorul de ulei. Odata ajuns in garaj am infasurat niste banda izolatoare electrica pe garnitura senzorului, dar nu stiu cat tine improvizatia, momentan e super ok, nu a mai iesit nimic. Nu pare altceva in neregula, din ce vad nu e nici presiune acolo, doar cat stropeste din rotatia axului, dar senzorul joaca foarte mult in orificiul din motor, garnitura nici nu atinge peretii orificiului - cred ca e senzorul prost sau modelul gresit.

Merita sa merg in service, sau caut un senzor bun si il schimb eu? L-as lasa si asa cu banda izolatoare, dar mi-e sa nu se rupa si sa pice in motor sau ceva, desi pare ca tine foarte bine asa momentan. Nu e bagata nu stiu cat, doar 2-3 ture si taiata de jur-imprejur frumos cat sa vina fix peste garnitura ca sa o ingroase.

Mai merita mentionat ca imi sta si Check Engine aprins, banuiesc ca de la faptul ca nu o fi senzorul bun sau modelul care trebuie.

Ceva idei?



#3336 buburuza vesela

buburuza vesela

    Forumist

  • Membru
  • 140 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2001
  • Nr. Inmatr.:B-67-CTS

Posted 02 May 2017 - 19:31

Daca este senzor de 80 ron..crede.ma , e pocnitoare...
Unul bun pleaca de la 140 ron...
Ai grija cu improvizatia aia.. n.o sa tina cine stie ce... posibil, cum ai spus si tu sa.ti cada banda prin motor.

Bafta.

#3337 Rimax

Rimax

    Forumist

  • Membru n rodaj
  • 3 posts
  • Din:București
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz SE
  • An:2006

Posted 02 May 2017 - 19:48

N-am de unde sa stiu la ce pret a fost, dar sigur e pentru alta masina sau alt senzor. Am fost la vanzator si mi l-a dat pe cel de dinainte, si e mai lung si mai gros, si in plus are mufa pe un cablu scurt, al meu e cu mufa incorporata.

Incerc cu cel vechi sa vedem daca e ok si mai da eroare, daca nu, iau altul.



#3338 Rimax

Rimax

    Forumist

  • Membru n rodaj
  • 3 posts
  • Din:București
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz SE
  • An:2006

Posted 17 May 2017 - 22:53

Am facut alta smecherie, am dat jos si banda si garnitura, si am pus niste banda noua SUB garnitura, in sant, si garnitura peste. Asa nu se mai desface si nu mai iese nimic de acolo, si etanseaza corespunzator. S-a mai aprins de 2-3 ori check engine la inceput, dupa care s-a stins permanent si motorul functioneaza ok.

Am verificat la magazin, senzorul pare a fi de care trebuie, identic cu unul nou, o fi garnitura uzata putin sau de dimensiunea gresita. Parca nu imi vine sa dau un milion jumate doar pentru o mica garnitura de cauciuc. Dupa ce termin cu actele trec oricum si pe la service ca mai are niste bube mici pe la directie si suspensii, vedem daca zic baietii ceva, daca nu il las asa. Momentan masina merge super ok, am facut mai multe sute de Km si in oras si in afara.







Also tagged with one or more of these keywords: Matiz, motor, probleme

4 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users


    Bing (1)