Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Verifica capac delco si fise si daca sunt ok vezi injectoare.

 

Am rezolvat,fisa centrala si capacul delco au fost de vina,le-am schimbat pe toate.MULTUMESC! :osanale:

Share this post


Link to post

Salutare!

Am o problema cu buburuza mea:

lampa presiune ulei ”falfaie” la relanti dar numai dupa ce se incalzeste motorul (5-10Km).

Nivelul uleiului este normal (completez din cand in cand deoarece ”mananca” cam 300ml la 2000km)

Motor Euro2 (200k km)

 

Astept cu interes un sfat.

Multumesc.

 

 

@post 2772

 

Rezolvarea problemei: revizie motor.

Pierdea presiune ulei pe la cuzineti (cuzineti uzati).

Asa ca am facut revizie cu rectificare pe urmatoarea cota si cuzineti aferenti, + segmentare ca tot am umblat la motor.

 

Multumesc tuturor celor care mi-au dat un sfat.

Share this post


Link to post

Nu, Ionut, presiunea uleiului era mai slaba din cauza uzurii motorului, in speta cuzinetii...

Share this post


Link to post

Bad post :mrgreen:

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Salutare !

Am o problema la Matiz..cand se incalzeste afara incepe sa imi mearga rau motorul ...de obicei primavara incep problemele...iarna merge bine...sa va explic cum se manifesta...dimineata cand porneste scoate putin fum si motorul nu mergea prea bine...dupa 2 -3 min incepe sa mearga prost si nu sta la relanti , mai ca ar vrea sa se opreasca..uneori patesc sa se opreasca si la semafor...bineinteles ca porneste imediat la cheie...bujiile le schimb iar peste o sapt. din nou sunt negre...specific ca schimb la timp uleiul la 7-8000 ..., IAC-ul e schimbat de un an , fisele sunt noi , furtunasele sunt si ele verificate..capacul la delcou este verificat si e bun...am fost la mai multe service-uri ...dar nimic concret...am facut un test..a dat o eroare la senzorul de viteza...doar atat...altii mi-au spus ca e delcoul...ce poate sa fie ??

Share this post


Link to post

Chiar in aceasta pagina scrie cum se depisteaza si depaneaza delcoul. In paginile anterioare sunt zeci de simptome descrise, cu rezolvare cu tot. Am zis sa pui mana si sa citesti, nu sa repeti intrebarea asteptand mura-n gura.

Share this post


Link to post

Da admin...ai dreptate...scuze pentru inca o postare...dar nu am timp prietene sa citesc sute de pagini...am 2 ore de cand tot caut...sorry!

Share this post


Link to post

Salutare,

Am un matiz euro 3 cu urmatoarea problema:

-dimineata cand o pornesc merge vreo 5 secunde dupa care scade turatia foarte mult pana moare motorul.

-daca o turez din acceleratie 20-30 se nu mai se opreste

-cateodata cand tinde sa moara se tureaza dintr-o data.

 

 

I-am scos siguranta la ECM, i-am facut idle learn de nush cate ori, am verificat IAC( l-am scos si am pus contactul si se misca intradevar)

la tester singura eroare -low voltage la tps - nu mai tin minte codul.

 

Astept parerile voastre.

 

Multumesc anticipat

 

Cred ca am gresit topicul. Rog un admin sa-l mute la probleme motor Matiz

 

Multumesc

 

Share this post


Link to post

Da jos corpul clapetei de acceleratie (e prins in 4 suruburi), ia un spray carb cleaner si curata-l ca lumea. Adica dai jos IAC-ul, TPS-ul (e ala de dedesubt), furtunasele de vacum.

 

1. IAC-ul nu doar se verifica, ci se si curata cu o carpa curata imbibata in putin carb cleaner, iar locasul se curata din belsug cu carb cleaner. Sa nu apesi tare pe varf!

2. TPS-ul se curata cu spray de contacte si se roteste de cateva ori pana la capat de cursa pentru a sterge mizeria depusa pe cursorul potentiometrului.

3. Scoate si supapa PCV (aia negru cu violet) si curat-o bine cu carb cleaner, apoi verifica prin suflare (cu gura) ca aerul trece cand sufli pe partea nearga si nu trece cand sufli pe partea violet. Daca nu face asta, cumpara una noua.

4. Curata tot corpul clapetei de acceleratir (deci inclusiv clapeta) pana luceste. Pentru zonele unde nu ajungi cu mana cu carpa foloseste o sarma mai tare pe care infasori carpa.

 

Spor la treaba!

 

PS: Eroarea de senzor TPS inseamna ca potentiometrul din interiorul TPS nu mai face contact cum trebuie si cursorul "sare". Curatarea cu spray de contacte va rezolva problema pentru o perioada de timp care depinde de cat de bine a fost facuta operatiunea si cat de uzat e potentiometrul. Sa nu te puna necuratul :) sa cumperi TPS neoriginal, te va tine mai putin decat reparatia facuta pe cel de pe masina.

Share this post


Link to post

Va rog sa ma ajutati si pe mine cu urmatoarea problema: am un matiz de 995 cm3, motor cu 4 cilindri, euro 3, din 2004, aprox 45000 km la bord. Masina are un comportament ciudat in mers. Astfel, de la pornirea de pe loc pana la 100 km/h (nu am turometru si nu cunosc turatiile), masina accelereaza greoi. Intre 100km/h si 110 km/h se aude un huruit de la motor sau de la evacuare. Peste 110 km/h (115-120-125, poate si mai departe, dar nu am incercat) masina merge perfect, nu se mai aude niciun zgomot, are forta la accelerare. Mentionez ca bujiile sunt noi (am montat NGK), la fel si fisele de bujie, ambreiajul, uleiul motorului, filtrul de benzina, sonda lambda 1.

Am impresia ca peste turatia motorului de la 110 km/h se dezactiveaza o chestie si masina merge bine, dar nu stiu care ar fi chestia asta. Ma gandesc ca poate e infundat ceva pe sistemul de evacuare, poate e EGR-ul defect, nici nu stiu ce sa caut. Daca are cineva o idee care sa ma ajute ...

Share this post


Link to post

Mai am o problema cu matizul meu euro 3.

Acum vreo 3 luni nu a vrut sa porneasca la prima cheie si a ramas becul check aprins.Pe urma a pornit la sfert.

Am fost atunci la diagnoza si mi-au spus ca este senzorul pozitie axa came.La vremea respectiva mi-a spus mecanicul ca il pot lasa asa.

L-am lasat asa si cam la 1 saptamana imi facea chestia asta.Nu pornea din prima si pe urma ramanea check-ul aprins pana o mai porneam de vreo 2-3 ori.

M-am hotarat sa cumpar acel senzor.

Am montat noul senzor(nu cred ca este original) toate bune si frumoase si peste vreo saptamana aceeasi problema.

Nu stiu ce sa mai fac. Am verificat cablurile si sunt bune.

Cred ca este tot de la acest senzor ca-ci daca ii scot mufa si incerc sa pornesc, nu porneste din prima ,ramane check-ul aprins si pe urma o ia la sfert.

 

Orice recomandare este bine venita.

 

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Masina accelereaza greoi.

Cum schimbi vitezele? Ca la un diesel ?!?

Share this post


Link to post

Cum schimbi vitezele? Ca la un diesel ?!?

Nu schimb vitezele ca la diesel. Problema este ca masina nu trage bine pana la viteza de 110 km/h. Am mai condus cativa ani Matiz cu motor 0.8, am condus si multe alte masini pe benzina si pe motorina. E adevarat ca fiecare motor trage in felul lui, nu toate sunt Lamborghini, dar simti cand o masina nu trage asa cum ar trebui si ca e o problema cu ea. Pur si simplu ma rog de ea sa accelereze. Din cauza asta am si schimbat toate cate am mentionat anterior.

Share this post


Link to post

@Nicholas, filtrul de aer l-ai schimbat? Putinei km din 2004 (in sensul bun), dar franele cum mai sunt, ma refer la roti, sunt infranate? Dar distributia, a fost inlocuita? De asemenea as verifica/regla culbutorii, m-as gandi la un traseu de evacuare infundat (catalizatoarele). De ce ai schimbat sonda? Ce ulei ai pus la motor (de curiozitate)? Injectoarele de asemenea se mai infunda... Incearca sa alimentezi si de la alte benzinarii. NGK BPR5EY11 sper ca ai luat (de verificat totusi distanta).

 

@Andrei, nu ma pot pronunta, dar nu as cumpara piese neoriginale de o asa importanta. Dar distributia cum e?

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

@Nicholas : Dar pe loc, cam cum ti se pare ca se tureaza motorul ?

 

@andrei2186 : Desi pare ciudat, motorul E3 poate functiona si cu mufa scoasa (e din carte), lucrand cu niste parametri memorati de ECM. Posibil sa nu se fi sters eroarea din ECM, asta decurge dupa N cicluri de functionare corecta. Sau se sterge cu Scanerul...

Edited by tomis

Share this post


Link to post

@Nicholas, filtrul de aer l-ai schimbat? Putinei km din 2004 (in sensul bun), dar franele cum mai sunt, ma refer la roti, sunt infranate? Dar distributia, a fost inlocuita? De asemenea as verifica/regla culbutorii, m-as gandi la un traseu de evacuare infundat (catalizatoarele). De ce ai schimbat sonda? Ce ulei ai pus la motor (de curiozitate)? Injectoarele de asemenea se mai infunda... Incearca sa alimentezi si de la alte benzinarii. NGK BPR5EY11 sper ca ai luat (de verificat totusi distanta).

 

@Andrei, nu ma pot pronunta, dar nu as cumpara piese neoriginale de o asa importanta. Dar distributia cum e?

 

 

@Nicholas : Dar pe loc, cam cum ti se pare ca se tureaza motorul ?

 

@andrei2186 : Desi pare ciudat, motorul E3 poate functiona si cu mufa scoasa (e din carte), lucrand cu niste parametri memorati de ECM. Posibil sa nu se fi sters eroarea din ECM, asta decurge dupa N cicluri de functionare corecta. Sau se sterge cu Scanerul...

Da, am schimbat si filtrul de aer, franele le-am verificat/curatat acum cateva saptamani (nu am nicio roata infranata), distributia a fost inlocuita acum aprox o luna.Sonda lambda 1 am schimbat-o pentru ca avea mesaj check engine care indica eroare la aceasta sonda lambda si consumul crescuse foarte mult (de la 6% cat era de obicei, la 10%); imediat dupa inlocuirea sondei lamda consumul a scazut sub 6% si motorul suna foarte frumos la relanti. La motor am pus 10W40.

Pe loc se tureaza bine, la relanti se aude linistit (sau mai bine zis nu prea se aude).

Desi am schimbat sonda lambda 1, mi-a aparut iar check engine. Am fost acum la un tester si mi-au spus ca eroarea este P0133: Raspuns intarziat al sondei lambda 1. Sonda este noua si corespunde cu codul OEM al celei originale. Trebuie sa fie altceva care afecteaza semnalul sondei lambda si probabil si compozitia amestecului aer-carburant.

Tipul care mi-a facut diagnoza ma intreba daca am probleme pe traseul de evacuare. E cam lung traseul asta: galerie de evacuare, EGR, saxofon, catalizator, toba intermediara, toba finala. Se poate sa fie ceva defect sau infundat dintre ele, dar sunt cam multe de verificat. Si nici macar nu sunt sigur ca aici ar fi problema.

Share this post


Link to post

In locul tau as fi pus 5W 30 in motor, mai ales la km astia...

Probabil e vorba de un amestec sarac/bogat de spui ca se aude ciudat la evacuare in sarcina si dupa anumite turatii merge OK... Tot m-as ocupa de injectoare chiar daca spui ca la relanti merge OK.

Bujiile ce culoare aveau cand le-ai inlocuit?

Inainte de inlocuirea sondei, s-a aprins intermitent CHECK-ul?

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

1. Codul P0133 se refera la sonda de oxigen 2, nu are treaba cu sonda 1. Problema este la catalizator sau chiar sonda 2, verifica ce variatie de tensiune are sonda 2 si vezi in manualul de service ce trebuie facut in acest caz.

 

2. Daca ar fi injectoarele/injectorul consumul nu ar ramane sub 6%, mai ales ca are ulei 10w40.

 

3. Injectoarele, bujiile, sondele de oxigen si catalizatoarele se mentin in "forma maxima" prin forja. Intrebati-l pe @augustinionut ( are euro 4 )daca are probleme cu ele si cati "carbuni" baga in motorasul asta pentru a le mentine in forma .

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Am fost acum la un tester si mi-au spus ca eroarea este P0133: Raspuns intarziat al sondei lambda 1.

De asta nici nu am mai verificat semnificatia codului, credeam ca se pricep cei care au dar verdictul.

Prin forja ma refeream si eu cand am spus ca m-as ocupa de injectoare si automat si de sistemul de evacuare, bujii...

Share this post


Link to post

pune niste benzina gen carera 100 de la omv, sau alto 100 de la rompetrol iesi pe autostrada si dai , daca s-a babeste mers cu masina posibil ca traseu de evacuare sa fie infundat.

Share this post


Link to post

In locul tau as fi pus 5W 30 in motor, mai ales la km astia...

Probabil e vorba de un amestec sarac/bogat de spui ca se aude ciudat la evacuare in sarcina si dupa anumite turatii merge OK... Tot m-as ocupa de injectoare chiar daca spui ca la relanti merge OK.

Bujiile ce culoare aveau cand le-ai inlocuit?

Inainte de inlocuirea sondei, s-a aprins intermitent CHECK-ul?

 

 

1. Codul P0133 se refera la sonda de oxigen 2, nu are treaba cu sonda 1. Problema este la catalizator sau chiar sonda 2, verifica ce variatie de tensiune are sonda 2 si vezi in manualul de service ce trebuie facut in acest caz.

 

2. Daca ar fi injectoarele/injectorul consumul nu ar ramane sub 6%, mai ales ca are ulei 10w40.

 

3. Injectoarele, bujiile, sondele de oxigen si catalizatoarele se mentin in "forma maxima" prin forja. Intrebati-l pe @augustinionut ( are euro 4 )daca are probleme cu ele si cati "carbuni" baga in motorasul asta pentru a le mentine in forma .

 

Da, si eu acum daca as fi in locul meu atunci, as pune 5W30. Mi-au pus cei de la service ce au avut pe acolo, nu cunosteam diferenta intre uleiuri.

Bujiile pe care le-am schimbat aratau bine, nu erau foarte murdare.

Inainte de inlocuirea sondei lambda check-ul era aprins permanent, nu intermitent.

 

@korydon: esti SIGUR? ca acel cod de eroare se refera la a doua sonda lambda? Tipul care mi-a facut diagnoza a bagat codul de eroare intr-un program pt daewoo si de acolo a aflat ca ar fi prima sonda. Inainte sa imi faca diagnoza asta si eu banuiam ca check-ul aprins s-ar putea datora catalizatorului, pentru ca am mers o perioada de timp cu prima sonda defecta si au ajuns multe hidrocarburi nearse in catalizator. Dar nenea asta parea destul de sigur ca e prima sonda. Cred ca o sa ma duc sa mai fac o diagnoza si in alta parte. Prima oara cand mi-am facut diagnoza si am schimbat sonda 1, testerul indica ceva de genul bank1. O sa ma duc tot la nenea care mi-a facut diagnoza prima data.

O sa incerc sa forjez motorul, dar cand o sa ma lase sa il forjez.

 

 

Share this post


Link to post

P0130 este pentru prima sonda. Sonda 2 verifica gazele iesite din catalizator, iar sonda 1 cele venite direct din galerie pentru euro 2 si precatalizator pentru euro3/4. Pentru siguranta ta mergi la un service cu scan dedicat Daewoo. La bec intermitent eu as vedea un contact defect pe la sonde.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Codurile 0131, 0132 si 0133 sunt pentru prima sonda

Codurile 0137, 0138, 0140 si 0141 sunt pentru a doua sonda (finala)

Cod P0133 = Sonda nu lucreaza.

 

Edited by tomis

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...