Jump to content
Sign in to follow this  
B-50-DEY

Geam Electric Cazut

Recommended Posts

@banderas

 

patina de teflon este fixa pe cablul actionat de motor -

in capetele ghidajului vertical exista doua rotite pentru cablu

iar motorul are o rotita cu mai multe canale, actionata prin intermediul unui "ambreiaj" care este corp cumun cu motorul nu cu ansamblul macara

 

cel mai bine vezi problema daca desfaci foaia de usa - pacanitul de care zici tu imi suna a cablu stricat - se "defac" firele din componenta acestuia si se gripeaza pe una sau mai multe din rotite - iar zgomotul este scos de ambreiajul motorului - 90% rezolvi schimband-o si pastrand motorul

 

macaraua se gaseste de cumparat separat de motor - iar motoare sunt identice pentru toate usile - macaralele nu

 

poza ta este macaraua fara motor - in partea de jos se monteaza motorul

Edited by madkat

Share this post


Link to post

excelent, multumesc madkat si pe PM ovi_jer

 

ieri am mers la un magazin si am vazut cum arata mecanismul macara+motoras si am decis sa cumpar macaraua. Deja geamul meu nu vrea sa mai coboare deloc :(

 

P.S. am cerut sa vad cu arata un motoras pt usa din spate si rotita este zimtata , pt cel din fata arata ca un trifoi, deci tind sa cred ca sunt diferite rotitele atasate motorasului

Edited by Banderas_232003

Share this post


Link to post

cred ca e diferenta intre modele - la al meu erau la fel parca... nevermind - oricum macaralele nu se potrivesc intre ele :rolleyes:

spor

Share this post


Link to post

Am avut si eu o problema cu geamul dreapta fata care cobora normal dar de urcat nu urca deloc. Pana nu am schimbat

butonul comutator de pe usa nu a mers. Deci era o problema electrica.

Share this post


Link to post

Am si eu o mica problema la geamul de la sofer si anume din senin nu mai vrea sa coboare mai jos de jumatate. Pana acolo urca si coboara normal. De fortat nu l-am fortat sa nu-l stric de tot. Ce credeti ca ar putea fi?

Share this post


Link to post
Sal

 

Si eu am patit la fel si am schimbat macaraua. Pe macara am dat 450.000 si mi-am schimbat-o singur, daca mergi la service te costa maxin 1.500.000

 

Succes

 

si eu am de cva vreme un geam blocaat pe spate, inca nu am avut timp sa ma duc la service cu masina dar voi ce credeti ca ar putea fi?

sper sa nu fie ceva scump... :D astept rapunsuri.. v pup

Share this post


Link to post

Salutare , am o problema cu macaraua spate stanga la cielo, si anume nu imi ridica gemul drept fapt ce duce la un mers mai greu ,in partea de jos , la ridicare il impinge spre fata. Vreau sa stiu si eu daca macaraua de pe spate are vreun surub de reglaj . Masina e aproape noua de asemenea si macaraua .

Geamurile electrice au fost puse dupa adica masina a fost cielo standard dar nu cred ca are vre-o treba deoarece macaraua se prinde in nituri pop fixe si gaurile sunt date din fabrica.

Share this post


Link to post

Da, are un reglaj la rama din spate a geamului. Are sus (chiar pe usa) doua surubele relativ fixe si un reglaj principal in partea de jos (in interiorul usii). Este o tija filetata ce ofera reglaj inainte / inapoi si stanga / dreapta (repere fata de pozitia masinii).

Share this post


Link to post

am avut asemenea problema cu un geam din spate. am strambat cu mana de rama in timp ce era ridicat , am uns putin si s-a rezolvat.

Share this post


Link to post

Am si eu o mica mare problema.

Aseara cind am vrut sa inchid geamul fata sofer am avut o surpriza neplacuta sa nu mai reactioneze deloc.

Culmea ca celelalte geamuri lucreaza bine si de la butoanele centrale si cele de pe portiere.

Motorul e bun deoarece l-am alimentat pe direct si am reusit sa inchid geamul (altfel dormeam in masina :wallbanger: )

Am incercat cu un bloc de comutatoare noi si tot nu merge ...

Ce poate fi ??? Pe caldurile astea numai sa stai cu geamul inchis nu-ti arde...

Share this post


Link to post

Pai nu iti ramane decat sa verifici daca iti ajunge tensiune la motoras...altceva inafara de traseul de cablu intrerupt nu vad ce ar putea fi.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Pai nu iti ramane decat sa verifici daca iti ajunge tensiune la motoras...altceva inafara de traseul de cablu intrerupt nu vad ce ar putea fi.

 

Bafta.

 

 

Multam Fain ! Am descoperit un "beeeep" de fir rupt...

Share this post


Link to post

Salut...am si eu o problema la geamul din fata la sofer:

Cand il culisez in jos, pe la jumatate face un clant mare...parca sare din mecanismul ala din interior...mentionez ca nu le am cu masinile...la inchidere geamul merge si pe la jumatate totusi se observa ca are un salt mic asa...dar insesizabil

Sper ca am descris problema cat mai amanuntit...

Ma poate ajuta cineva????

Multumesc

Edited by Mircea
Foloseste majuscula la inceput de fraza/propozitie!

Share this post


Link to post

Imi poate spune cineva de ce se comporta geamul asa????

O explicatie? E posibil sa sara din rama aia din interior???

Please Help!!!

Edited by nucu_as

Share this post


Link to post

Cel mai simplu eu zic sa desfaci fata interioara la usa (cateva suruburi si clipsuri- tragi tare dupa ce ai desfacut toate suruburile) si vezi acolo exact care e problema. E posibil sa nu fie stranse niste suruburi pe acolo.. la macara, partea care tine geamul.. sau altceva..

Share this post


Link to post
Cel mai simplu eu zic sa desfaci fata interioara la usa (cateva suruburi si clipsuri- tragi tare dupa ce ai desfacut toate suruburile) si vezi acolo exact care e problema. E posibil sa nu fie stranse niste suruburi pe acolo.. la macara, partea care tine geamul.. sau altceva..

 

 

Gata!!!! Am rezolvat!!! Pastele masii de geam...am desfacut fata la usa, m-am uitat in interior si cablul ala de sta pe langa geam cand se ridica sau se coboara se prindea de geam si geamul trecea peste el, normal ca scapa pana la urma dar cu un clantanit oribil. Suportul de plastic de care e prins cablul ala cu un arc rigid in cap era si el rupt...

Solutia: am legat cu sfanta sarma cablul ala de fata de fier a usii ca sa nu mai incomodeze geamul la urcare si coborare, acum ramane de vazut cat va rezista sarma mea...

Multumesc pt sugestii, am detaliat pt ca m-am gandit ca poate si altii vor avea aceeasi problema, nu se stie...

Edited by nucu_as

Share this post


Link to post

Sfanta sarma iti va taia cablul si, in loc sa schimbi o piesa, vei schimba toata macaraua.

Share this post


Link to post
Sfanta sarma iti va taia cablul si, in loc sa schimbi o piesa, vei schimba toata macaraua.

 

 

sper sa nu se intample asta...din cate am vazut eu pacolo cablul ala de la macara e destul de batos si durabil...

Edited by nucu_as

Share this post


Link to post

Dar cu timpul (sau mai bine zis cu folosirea "intensa") tot se va ajunge la taierea lui! Si e pacat, pretul de schimbare a intregii macarale e mult mai mare decat al unei piese! :rolleyes:

Share this post


Link to post

am o problema foarte mare , astazi am vrut sa ridic geamul de la sofer...si dintr-o data am auzit un zgomot urat,geamul a ramas blocat.cand dau sus cand dau jos tot suna ceva foarte urat.am desfacut panoul si mi-am bagat ochii sa vad care e problema.in usa este o componenta , o rotitza pe care este un cablu (bovden)care duce la macara...etc. acel cablu s-a desfacut urat de tot si mi-a blocat rotitza.am rupt cablul acela pentru ca nu se mai putea face nimica.dar ca prostu dupa aia am realizat ca ce e in usa aceea numai Cel de sus stie ce poate fi acolo,am vazut ca tot sistemul e prins in nituri , acces cam zero.ce as putea face??? va rog ajutati-ma

Share this post


Link to post

In cazul asta cumperi o macara noua. Fiindca nu stiu daca e electrica sau manuala ti-am pus aici un link sa-ti faci o idee despre preturi.

Share this post


Link to post

Da, clar macara noua

Montajul e foarte simplu - desfaci surubul de 10 care tine geamul pe macara, scoti geamul afara, apoi cu o bormasina distrugi niturile alea si scoti macaraua - apoi cu 3 (parca) suruburi in cruce scoti motorul, il pui pe macaraua noua si repeti operatiile in ordine inversa

Iti recomand tot nituri sa folosesti la remontare - pt suruburi nu prea e loc de tinut contre la piulite...

 

In alta ordine de idei - la geamul din stanga fata, acum 2 zile, macaraua a refuzat sa mai coboare geamul... dar cand apasam pe buton se schimba regimul de ralanti al motorul - deci motorul mergea...

desfac azi dimineata, motorul la locul lui, cablul intreg... si inainte de a ma apuca sa demontez toata masinaria - rotesc oleaca (slabesc) surubul de pe "capul motorului" - coaxial cu axul motorului propriuzis (nu al demultiplicarii) - si motorul incepe sa invarta

il mai slabesc 1/4 de tura, ii asigur pozitia cu piulita prezenta in acea locatie :rolleyes: - si gata...

intrebarea mea e - de rezolvat am rezolvat-o - dar de fapt ce face surubul ala? (ma gandesc ca a desfacut cineva angrenajul motorului) - (asa sunt eu, ma "arde" sa inteleg dispozitivele astea, nu doar sa le repar si gata)

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Da, clar macara noua

Montajul e foarte simplu - desfaci surubul de 10 care tine geamul pe macara, scoti geamul afara, apoi cu o bormasina distrugi niturile alea si scoti macaraua - apoi cu 3 (parca) suruburi in cruce scoti motorul, il pui pe macaraua noua si repeti operatiile in ordine inversa

Iti recomand tot nituri sa folosesti la remontare - pt suruburi nu prea e loc de tinut contre la piulite...

 

am cam inteles care sunt pasii , dar am vazut ca cablul acela subtire trece prin niste locuri tare aiurea , asa am observat .poate cand pui unu nou e altfel? adica mai usor?

Share this post


Link to post

nu ai treaba cu traseul cablului

macaraua noua vine cu cablul ei, deja montat, infasurat pe role - doar pui motorul pe macara si merge

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...