Jump to content
Sign in to follow this  
laurentziu83

Alternatorul cedeaza temporar la trecerea prin balti, vaduri

Recommended Posts

Acum vreo doua ore mergeam cu masina cu 30-40 la ora (nu prea tragea masina din cauza apei) pe un viaduct pe ploaie torentiala. Am prins o zona cu apa adanca de cca. 3-4-5 cm. Deodata vad cum se aprinde usor becul de la baterie concomitent cu slabirea generala a luminilor, inclusiv a tabloului de bord. Aveam aprinsa si dezaburirea pe spate. Cuplez faza mare, in acelasi timp turez motorul. Becul se stinge, luminile revin dar istoria se repeta inca de doua ori dupa cateva sute de metri. Mai merg cateva sute de metri, in care "fac pauza" la mersul prin apa (varf de pod). Apoi intru din nou in apa, de aceasta data chiar si de peste 10 cm. Viteza o cam pastrez aceeasi, deoarece stiam drumul ca e liber de gropi. Nu s-a mai repetat faza in urmatorii 5 km pana am ajuns acasa si in care am mai supus masina la treceri prin balti. Mentionez ca circulam deja de o jumatate de ora pana la acest eveniment, prin balti lungi de diverse adancimi, intrasem chiar si la 20 de cm la un moment dat, iar din timp in timp imi chiraia cureaua de la alternator, in general cand luam balti. Pot sa zic ca nu am menajat masina (fiind baltar de felul meu), unde stiam ca e drumul bun intram destul de tare in balti, oricum nu aveam viteza mare, chiar daca apa imi inunda parbrizul si sarea apa de la roti ca la salupa (stiam ca am calculatorul masinii in interior, in spatele tabloului de bord, nu la motor). Voi ce ziceti: o fi bine, o fi rau? Nu trebuia sa aiba o protectie alternatorul ala daca tot l-au montat atat de jos?

Share this post


Link to post

Probabil din cauza apei alunecă pe fulie cureaua de la alternator. N-ar trebui să fie bubă mare, doar să nu intre apă la contactele electrice.

Share this post


Link to post

Alternatorul la Matiz este pus cam in bataia valurilor. Probabil ca au fost ceva probleme de contact intre perii si colectorul rotorului (curentul de excitatie). Am mers si eu in conditii vitrege dar n-am avut probleme.

Oricum, dupa uscarea colectorului (cateva secunde dupa inlaturarea situatiei de stres) totul revine la normal si nu cred ca trebuie sa-ti faci probleme. Nu strica sa fii un pic atent pentru ca ar putea sa fie si altceva si sa nu pice bateria. Cauta un instrument de masura si agata-l de bricheta pentru un timp. Astfel vei monitoriza din mers activitatea alternatorului. Becul nu semnalizeaza decat situatiile limita.

Share this post


Link to post

e si la tico meu aceasi problema, dar nu mereu, cu toate ca o data face la o balta micuta si la altele mai mari nu am probleme. probabil e ceva in legatura de cum arunca roata apa si cum se uda alternatorul. bine ca isi revine repede,.....

Share this post


Link to post

Verifica si intinderea curelei de la alternator. Mie nu m-i s-a intamplat niciodata la a mea si am trecut prin balti serioase (pana la bandouri).

Share this post


Link to post

la o saptamana dupa ce am cump matizul am prins balta aia mare de la mag Titan. Cred ca avea vreo 30-35 cm . Nu avaut masina nimic. am ramas surprins .Deci daca alternatorul era neprotejat sigur se strica la cata apa a intrat la motor . Vre-o 30 minute a iesit abur din motor ca la o locomotiva .

Share this post


Link to post
Verifica si intinderea curelei de la alternator. Mie nu m-i s-a intamplat niciodata la a mea si am trecut prin balti serioase (pana la bandouri).

N-am o luna de la revizie cand i-am pus p-aia special sa se uite la intinderea curelei exasperat de muschii facuti cu impingerea masinii cand ma lasa bateria. Au zis ca-i buna asa ca raman la ideea probarii si apoi a cumpararii unei baterii mai mari, dar asta e alta poveste. Nu mi-a mai facut probleme alternatorul de atunci, (oricum n-a mai plouat) asa ca daca nu s-a intamplat nimic pana acum, la mai mare! :lol: Oricum am mai bine un an si jumatate de cand am masina, e prima oara cand patesc asa ceva si, cred ca sunt singurul de pe aici cu pasiunea asta de a lua apele in plin (cum vad o balta ceva mai serioasa si stiu ca n-am gropi, hop in ea). Nu stiu daca e bine sau nu, dar, atata timp cat nu am circuite prin zona inferioara a motorului, intru cat mai mult. Pur si simplu imi place senzatia. Oricum n-o fac la viteza mare. Sper sa nu mi se mai intample de-acum incolo.

Share this post


Link to post

si eu iau baltile in plin si cu viteza...o mai spal si eu... si se aprinde si becul de baterie din bord.

Share this post


Link to post

Acelasi lucru il mai patesc si eu cand trec destul de tare prin bati. Am observat ca mi se aprinde veculetul numai cand trec cu roata dreapta. Am fost in service si i-am spus de buba asta unui baiat si mi-a spus ca nu este nici o chestie grava...ci doar ca masina semnalizeaza ca si cand nu ar mai fii baterie din cauza apei care patrunde la contacte. A zis ca atata timp cat nu sta in balta mult timp nu e nici o problema intrucat motorul este alimentat de curentul provenit si de la baterie nu numai de la alternator...ceva de genul asta.

Share this post


Link to post

Stiam ca la Dacie nu e bine ca se pot strapunge diodele in contact cu apa. La asta cum o fi?

@Leutzu:spuneai "daca nu sta in apa mult timp". Nu se poate considera "mult timp" atunci cand merg vreo 200 de metri cu 40 la ora prin apa adanca de 5-7 cm iar apa sare ca la salupa de la roti, parbrizul se inunda, mai chiraie cureaua din cand in cand, se mai aprinde uneori becul ala din bord? :lol: :lol: Vai saracu' Melebica, ce i-am facut :oops:

Share this post


Link to post
: Vai saracu' Melebica, ce i-am facut :oops:

 

Pai bine nu i-ai facut , cu "hobby-ul" asta al tau de-a lua baltile la rand ! :lavolan: Oricum , un lucru este cert : dovada mai mare de iubire si afectiune nu-i poti cere lui Melebica ( inca merge , nu ?! ) . Deci , intrebare : care este cel mai bun prieten al omului ? Matizul sau cainele ? Caci in cazul tau laurentziu83 , se pare ca Matizul ... :thumbr:

 

In ceea ce priveste baltile si Dacia : mie mi s-au impuscat platinele cand am luat o balta ... era un act de curaj sa intri in balti un pic mai mari cu Dacia ...

Share this post


Link to post

:o fftopic: Am pisica acasa, nu ma omor dupa caini. Prietena o s-o cam pierd dupa 1 octombrie (scoala, eu Is, ea Buc), mai ramane mancatoarea (sau mancatorul, cum o fi) de lovele nr.2.

Daca ma gandesc bine, masina cred ca se uzeaza mai tare la gropi decat la experientele mele prin balti.

...era un act de curaj sa intri in balti un pic mai mari cu Dacia ...

Credeam ca numai cu Oltcit-ul era un MAAAAARE act de curaj sa intri in orice balta cu viteza mare.

Share this post


Link to post
Stiam ca la Dacie nu e bine ca se pot strapunge diodele in contact cu apa. La asta cum o fi?

@Leutzu:spuneai "daca nu sta in apa mult timp". Nu se poate considera "mult timp" atunci cand merg vreo 200 de metri cu 40 la ora prin apa adanca de 5-7 cm iar apa sare ca la salupa de la roti, parbrizul se inunda, mai chiraie cureaua din cand in cand, se mai aprinde uneori becul ala din bord? :lol:   :lol: Vai saracu' Melebica, ce i-am facut :oops:

 

Ideea este sa nu stai in apa cu ea!!!

Share this post


Link to post

pe mine ma scoate din minti chestia asta - cu dacia treceam pe unde vroiam si n-avea nimic

-trebuie facut un scut din fibra.. sa nu mai intre apa abundenta

-trebuie pusa cea mai buna curea si trebuie intinsa ca la carte sa nu mai scartaie

Share this post


Link to post

A trecut ceva timp de la ultima discutie despre acest subiect,dar vreau sa va intreb daca s-a rezolvat ceva in aceasta privinta?

Aceasi problema o am si eu ,la trecere prin balti , alternatorul inceoe sa scartaie iar dupa2-3 sec.isi revine.

Am vazut la un Matiz euro2 un fel de protectie de plastic sub alternator.Va rog sa-mi spuneti de unde se poate procura asa ceva!

Va multumesc!

Share this post


Link to post

A trecut ceva timp de la ultima discutie despre acest subiect,dar vreau sa va intreb daca s-a rezolvat ceva in aceasta privinta?

Aceasi problema o am si eu ,la trecere prin balti , alternatorul inceoe sa scartaie iar dupa2-3 sec.isi revine.

Am vazut la un Matiz euro2 un fel de protectie de plastic sub alternator.Va rog sa-mi spuneti de unde se poate procura asa ceva!

Va multumesc!

 

Exista la matiz un deflector de apa daca te uiti pe la roata din dreapta fata se vede ...si pare ca nu are nici un rost acolo ...dar sa stiti ca are...nu l-am avut o perioada de timp si se aprindea mereu becul de la baterie...ori se "inunda" alternatorul ori aluneca cureaua pe fulie. am pus deflectorul la loc si nu am mai avut nici o problema sa caraie..si chiar am trecut prin balti...imi place cum sare apa. Toata chestia e sa ai deflectorul ,cureaua intinsa si nu ar trebuii sa ai probleme deloc. In privinta aprinderii becului de la baterie ...sa mai aprins el asa dar nu mi-a picat alterantorul...si nu am avut absolut nici o problema cu el ..de cativa ani...si il pun sa incarce si o baterie de 44A. Daca scartaie cureaua alternatorului pentru o perioada mai indelungata si este necesar sa turezi motorul pentru a scapa de scartait...nu are rost sa iti mai bati capul sa o intinzi mai bine o schimbi la 10 -15 lei cat costa una si 30 de minute maxim de munca .Spor

Share this post


Link to post

Am patit si eu beleaua ieri. De cateva zile se facuse auzit un scartait, nu foarte strident si nu permanent. Cum venea din compartimentul motor, m-am gandit ca o fi sarit apa pe la curele la trecerea prin balti. Ieri dimineata pe drumul pana la serviciu, zgomotul s-a mai amplificat si a devenit permanent. Pe drumul de intoarcere catre casa, la un moment dat motorul a inceput sa "dea in nas", sa piarda putere si in scurt timp s-a oprit. Fara martor apris in bord in prealabil. Bateria moarta, nu mai misca nimic. Am chemat un coleg mi-a dat curent, am pornit, apoi s-a oprit iar. Am presupus ca e o probleme la alternator si nu mai incarca. Asa ca am ajuns acasa tractat de coleg. Cum maine am de facut un drum mai lung, azi m-am dus direct la Radacini Ferdinand. Au conectat bateria la robot, au pornit si mi-au confirmat ca nu mai incarca alternatorul.

Rezultatul: schimbat alternatorul cu unul nou (Valeo). Cost: 580 lei alternatorul + 110 manopera. Am pastrat alternatorul vechi sa vad daca mai merita reparat.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...