Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme La Cutia De Viteze Si Ambreiaj Matiz

Recommended Posts

Masina avea atunci 21000 km. Cea de linga mine 29000. Kitul este Valeo, ca si cel inlocuit.

Share this post


Link to post

Luciano@ ''Jeturi'' la turatiile alea am bagat eu intr-una in matizul din profil. Are 45k km si nici o problema cu ambreiajul.

Share this post


Link to post

da @Mircea dar banuiesc ca tu ai mai multi de experienta la volan decat am eu varsta, eu am spus doar ce am patit eu mai novice pe atunci in ale condusului, intr-o luna am omorat ambreajul care de abia fusese schimbat dintr-un alt motiv, intrase ulei la el.

Share this post


Link to post
Cedare de metal? ai mers numai tu cu masina de noua? sigur nu ti-a dat cineva niste "jeturi" pana in 5-6000 rpm?

Dupa tine, cand este efort mai mare in ambreiaj, la un "jet" pana in 6000 rpm sau la pornirea de pe loc ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Chiar sunt curios de raspunsul la intrebarea asta. :) Tot urmaresc topicul, dar nu zice nimeni nimic... (tind sa cred ca la pornire, avand in vedere cine a pus intrebarea si stilul intrebarii :D )

Share this post


Link to post

La pornirea de pe loc, SMS.

Share this post


Link to post

Mai precis ambreiaj smucit pentru impresia artistica. Poti pleca de pe loc cu talpa la podea daca stii cum sa dai drumul la ambreiaj fara sa smucesti si fara ca puterea motorului sa se traduca intr-o patinare pe asfalt, obtinand rezultate maxime.

Share this post


Link to post

@tolin, plecarea de pe loc se face cu treapta 1, deci oricat de zmuncit ar fi tot nu afecteaza ambreajul foarte tare. Intrebare? de ce la capionatele de raliuri in 60% din defectiuni cauza principala e ambreajul? ei nu prea folosesc treapta1. Daca urmaresti des canalul tv viasat-explorer au o emisiune foarte interesanta despre testarea masinilor la limita , am vazut cum a cazut ambreajul la un ferrari si un bmw x5 dar nu la plecarea de pe loc. metionez ca masinile sunt "brand" de "brand" si erau aproape noi. imagineaza-ti cum toata puterea unui motor ca de fapt asta se intampla la 5-6000 rpm se rasfrange initial asupra ambreajului. Adica la un matiz 51cp, un ferrari vre-o 320 , etc.

Parerea mea este ca ambreajul se uzeaza extrem la jeturile cu smuncitura intre trepte. la cele cu patinare nu cred sa aiba ceva.

@mircea, ce parere ai?

Share this post


Link to post

Man, ambreiajul se apasa brusc si se elibereaza lent. Asta se face atat la plecarea de pe loc cat si intre trepte. Ridicarea brusca a ambreiajului duce la bruscarea acestuia prin cuplaj brutal-socuri transmise in disc - forfecare- si in placa de presiune-izbituri+forfecare. Asta duce la distrugerea ambreiajului.

In ceea ce priveste masinile de raliuri/curse acolo problemele apar din constructia ambreiajului- de cele mai multe ori diferita fata de o masina de strada- regimurile de turatii ridicate, virarea cu rotile in frana si acceleratia la podea, frane de motor brutale etc. Nu se compara, sunt doua chestii total diferite.

Share this post


Link to post

Ideea era urmatoarea, masinile de curse folosesc motorul doar in regimuri de turatii foarte mari si cu schimb al treptelor de viteze foarte rapid pt a nu pierde din demaraj. Masinile de strada mai au si o altfel de chichita, chiar si la parametrii unde fabricantul specifica ca motorul dezvolta puterea maxima de fapt sunt falsi. Orice motor de la o masina de strada dezvolta doar 70% din puterea lui reala. Daca ar dezvolta 100% motorul ar fi pe muchie de cutit, intre autodistrugere si colaps. De aceea nici un fabricant nu-si asuma acest risc si pt a nu fi dat in judecata, etc , "seteaza" alimentarea si supapele in asa fel incat sa nu se produca acest fenomen.

un motor de curse dezvolta 100% din puterea lui, chiar se fac setari de ultim moment *cu 10 min anainte de cursa* in functie de umiditatea aerului, densitatea si temperatura lui pt a nu pierde nici un calut putere.

Revenind, eu faceam referire doar la debraierea brusca, Nu am Zis ca ambreajul se uzeaza la jeturi prin patinare.

Share this post


Link to post

Explica-mi si mie care este diferenta intre a tura la 3000 rpm, a cupla treapta 1 si a elibera brusc ambreiajul si respectiv a merge la 40 kmh in treapta a doua, a apasa brusc ambreiajul -turat motorul la 3000 rpm, schimbat 3 si eliberat brusc ambreiajul.

Care dintre cele doua manevre este mai daunatoare pentru ansamblul ambreiaj-transmisie?

Share this post


Link to post

Eu va rog sa va hotarati si sa postati o concluzie UNANIMA. :)

 

Pana acum am inteles clar ca e bine sa eliberezi ambreiajul (sa ridici pedala de ambreiaj) usor, nu brusc.

 

Next...

Share this post


Link to post
Masinile de strada mai au si o altfel de chichita, chiar si la parametrii unde fabricantul specifica ca motorul dezvolta puterea maxima de fapt sunt falsi. Orice motor de la o masina de strada dezvolta doar 70% din puterea lui reala. Daca ar dezvolta 100% motorul ar fi pe muchie de cutit, intre autodistrugere si colaps. De aceea nici un fabricant nu-si asuma acest risc si pt a nu fi dat in judecata, etc , "seteaza" alimentarea si supapele in asa fel incat sa nu se produca acest fenomen.

Ce legatura are asta cu tema din titlu ? OFFTOPIC ! Nu mai postati doar din placerea de-a va vedea numele pe forum. Atentionarea este valabila si pentru cei care n-au vreodata un raspuns la tema deschisa.

Share this post


Link to post

80% din problemele pe care le-am avut cu schimbare vitezelor au disparut dupa ce am schimbat uleiul din cutia de viteze la 25 000 de km. Acum am 28 100 km si ma plang doar uneori la bagat în mars-arierre.

Share this post


Link to post

Am patit si eu o chestie ciudata azi dimineata.

Am un matiz de aproape un an si 11k de km.

Plec de pe loc cu vit 1 si daca nu accelerez masina pina la o anumita viteza (nu am notat ce viteza trebuie - dar acusi ma duc sa fac niste teste) bag a doua dar nu cupleaza. Efectiv nu se intampla nimic. Daca bag a treia cupleaza. Cu viteza a patra se intampla la fel. Tot nu cupleaza. Deci 1, 3, 5 merg ok si 2 si 4 nu.

Share this post


Link to post

Am aflat si care e cauza. Cablul de comanda pentru vitezele 2 si 4 nu mai sta fix in locasul lui si uneori iese de acolo si atunci nu intra in viteze.

Oare e problema de garantie?

Share this post


Link to post

Logic. De ce nu?

Share this post


Link to post
a) este corect ca sa tai contactul cu piciorul pe ambreiaj si maneta in viteza I

sau

b) maneta la punctul mort, tai contact si bagi I?

Poate mi s-a-ndoit (he-he!) din cauza faptului ca eu procedam ca la punctul a).

 

Parerea mea este ca se poate si a si b si nu ar trebui sa fie probleme.

 

Am si eu o problema cu Matizul din familie care dimineata la rece intra greu in treapata II-a.

Nu caraie dar trebuie sa astepti putin pana intra , e ca blocata tr.II-a..

Dupa 5 minute fenomenul dispare.

Masina este in garantie are 12000km uleilul din cutie a fost schimbat la 10000..

Un sfat ?

Edited by Nu_stiu_totul

Share this post


Link to post

Am si eu o problema cu Matizul din dotare. Simptome:

 

- intra greu in treapta I

- pedala de ambreiaj e "moale": se apasa usor, revine destul de greut. Problemele astea la pedala sunt de multisor, doua persoane care au mers cu matizul au spus ca pedala revine greu respectiv ca pedala este moale. Si asta de pe vremea cand eu eram sigur ca nu am nici o problema la masina :(

- in momentul cand schimb vitezele, sa zicem IV -> V, daca calc pedala de acceleratie brusc(tare, talpa, sau cum i-o fi zicand), se aude cum se tureaza motorul (de zici ca sare de sub capota) si masina nu prea raspunde. daca o accelerez lin, e ok. daca calc pedala de acceleratie brusc dupa, sa zic 10 secunde (??), din momentul in care am facut trecerea din IV->V masina raspunde corect, motorul nu se aude ca ar vrea sa evadeze de sub capota (cel putin asta este impresia mea). Am facut test cu frana de mana trasa, plecat in treapta I, si ,masina a plecat de pe loc, fara sa se simta patinare la ambreiaj.

 

Acum masina sta in fata blocului. Mi-e teama sa ma duc in service. O sa apelez la un prieten mecanic, dar sa ajung la el am de parcurs 120 Km, deci ramane pe week-end. Mai pot spune ca, in starea in care este masina, am venit cu ea din Bucuresti, si am mers cu 120 km fara prea mari probleme, cu 3 persoane in masina si bagaje.

 

Multumesc ca m-ati ascultat.

 

 

Edit: matizul are 49.300 km.

Edited by saka

Share this post


Link to post

Regleaza mai intai cablul de ambreiaj. Esti primul proprietar?

Share this post


Link to post

Nu sunt primul proprietar.

 

Pedala de ambreiaj prinde destul de sus. Daca o reglez mai mult de atat, nu cred ca as mai putea porni masina de pe loc. Ca idee, pedala de ambreiaj neapasata, e cam cu 2-3 cm mai sus decat pedala de frana. Nu stiu daca asta ajuta cu ceva.

Share this post


Link to post

Ba da, asa trebuie sa fie. Inseamna ca de vina este placa de presiune, deci pregateste-te cu un kit complet de ambreiaj. S-au mai vazut cazuri de placi cedate, dar este posibil si ca masina sa aiba km mai multi.

Share this post


Link to post
Am si eu o problema cu Matizul din familie care dimineata la rece intra greu in treapata II-a.

Nu caraie dar trebuie sa astepti putin pana intra , e ca blocata tr.II-a..

Dupa 5 minute fenomenul dispare.

Masina este in garantie are 12000km uleilul din cutie a fost schimbat la 10000..

Un sfat ?

 

Nu-i problema, toate fac la fel.

Dupa ce se incalzeste simptomul dispare.

Share this post


Link to post

Da, intr-adevar, s-ar putea sa fie din ciclul 'Asa fac toate'. Si a mea la fel face, are 4730km si dmineata, 5-10 minute trebuie sa am grija cu ea, daca o fortez caraie un pic. Dar am si eu urmatoarea intrebare: dupa ce se incalzeste si motor, tot, daca ma duc cu a-2-a pana la 35km/h si apoi dau a-3-a, cand ridic piciorul de pe abreiaj(ridic la fel de repede ca la toate treptele) acesta patineaza, adica masina nu tasneste inainte ci pur si simplu simt ca nu cupleaza instant. Daca schimb a-3-a la 30km/h nu apare fenomenul, dar in schimb am observat ca in toate treptele mici apare daca ma duc foarte sus cu treapta respectiva(I-25; II-35-40; III-55-60). Mentionez ca abreiajul tine in partea de sus a cursei, aproape de capat(am cursa libera cam 1-1.5cm).

Share this post


Link to post

Am rezolvat problema mea de la postul #44. Era placa de presiune distrusa. Discul de ambreiaj era ok, dar am preferat sa schimb tot setul. Operatiunea s-a facut intr-o curte, de catre un prieten, durand in jur de 4 ore. Daca aveti nevoie de un mecanic bun in Piatra Neamt, vi-l recomand cu caldura.

 

Multumesc de sfaturi. M-au ajutat sa-mi fac o parere despre ceea ce ma asteapta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...