Jump to content

 


Photo
* * * * * 3 votes

Probleme La Cutia De Viteze Si Ambreiaj Matiz


  • Please log in to reply
779 replies to this topic

#1 Mircea

Mircea

    ... cel Batran sau Taticu lu' Stefan cel Mare

  • Super Moderatori
  • 10417 posts
  • Din:Buftea
  • Auto:Peugeot/Skoda
  • Model:301 1.6 hdi/Rapid 1.6 tdi
  • An:2014/2016

Posted 15 July 2006 - 22:39

Aici se vor discuta toate problemele legate de ambreiaj si cutia de viteze la Matiz. Mai jos este o grupare a topicurilor care si-au gasit rezolvarea pana in prezent. Ideal ar fi ca totul legat de matiz sa se discute aici, dar daca e musai sa discutati in alta parte, incercati pe acest topic.
Asta dupa ce verificati daca problema voastra legata de ambreiaj si cutia de viteze nu a fost discutata pe unul din topicurile de mai jos.
Rupere si uzura prematura a cablului de ambreiaj.
Refuza sa iasa din viteza pe loc cu motorul rece dimineata.
Probleme cu introducerea in marche-arriere
Nu mai debreiaza - rezolvata-placa de presiune defecta
Cutia de viteze agata la retrogradari
Caraie in treapta a treia
Pierderi de ulei pe la semeringul de palier/priza directa, ulei intre carcasa cutiei si ambreiaj, ambreiaj patinat
Joc exagerat in ansamblul schimbatorului de viteze, insotit de zgomot.
Probleme sincroane
Tremurat la levierul schimbatorului de viteze in treapta a treia
Zgomot la plecarea de pe loc.
Nu se aprinde becul de marche-arriere. Schimbare siguranta pentru lampa de marche-arriere
Probleme cu inserarea in treptele 1 si 2 in mers.
Zgomot in zona carterului de ambreiaj la anumite turatii - cauza joc intre priza cutiei si discul de ambreiaj.
Probleme la inserarea in 1,3,5- cauza reglaj incorect al timoneriei schimbatorului de viteze
Patinare ambreiaj
Ruperea cablurilor de comanda de la ansamblul schimbatorului de viteze
  • Tommy, Dj_Dark, Viktor and 1 other like this

#2 SMS

SMS

    Forumist

  • Membru
  • 429 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Opel
  • Model:Corsa 1.4
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:Definitiv

Posted 05 August 2006 - 14:46

Eu am aprox. aceiasi problema ca aici:
http://www.daewooclu...hl=cutie viteze

Din 4 in 3 se aude ca si cum nu as apasa bine ambreiajul.
Din 2 in 1 la fel...

Din 3 in 2 nu face, din 5 in 4 nu face.

Numai in treptele din "fata" (1 si 3) face asa, cele din "spate" (2 si 4) merg perfect.

E fix aceiasi problema?

#3 Laurycã

Laurycã

    Forumist

  • Membru
  • 400 posts
  • Din:Vaslui
  • Auto:Peugeot
  • Model:207 1,4 HDI
  • An:2008
  • Nr. Inmatr.:VS-10-ALS

Posted 16 August 2006 - 17:51

imbiat de posturile lui NFS si enervat de ultima revizie facuta la GGA m-am prezentat azi de dimineata la revizia de 20k km la Autonet

S-au facut:
...
- strins cablul la ambreiaj insa nu mi-a disparut problema de la cutie :mda: tot agata la a doua. Mi-au spus ca daca se agaraveaza sa mai fac un drum la ei sa comande un sincron nou la Craiova si sa desfaca cutia... am zis ok o s-o fac in toamna ca e mai cald :offtopic: :shock: am paralizat de frig in dimineata asta


Scuze pentru :offtopic: , dar chiar daca e din februarie si acum suntem in august, postul asta e mana cereasca pentru mine :osanale: ...sunt incepator in ale condusului si intr-ale detinerii & ingrijirii unei masini. Am matizelu de 2 luni jumate, luat second de la o tanti blonda prezentatoare de stiri pro tv (am mai spus-o intr-un alt post asta) cu 20 000 de km. La inceput nu am avut aceasta problema..Acum vad ca am si eu aceeasi problema la bagat in treapta a 2-a, si mi-am luat injuraturi de la prietena mea ca "cica" nu stiu sa bag in viteza...eu nu stiam ce sa mai zic..de fiecare data cand schimbam vitezele la treapta a 2-a mergea mai greu (parca era impiedicat levieru de ceva, tre' sa trag ceva mai tare si face putin zgomot)....ACUM am descoperit...nu e ceva normal si este o problema la cutia de vitzeze, si deci pot sa trag o fuga la dealer sa o repar pe garantia extinsa..Acum citind termenii garantiei extinse am vazut ca nu intra in garantie si amortizoarele..Pacat abia cand aflasem (tot de pe acest forum) ca trancanitul matizului nu e ceva normal.... :(

Edited by Laurycã, 16 August 2006 - 17:53.


#4 florind

florind

    Forumist

  • Membru
  • 1 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:daewoo
  • Model:matiz
  • An:2003
  • Nr. Inmatr.:CT-78-ANK

Posted 27 September 2006 - 11:21

Salut.

Am cumparat acum vro 2 luni un matiz pentru sotie. Din cand in cand mai merg si eu cu el, si am observat cateva lucruri ciudate.

1. Sa zicem ca plec de pe loc, bag viteza 1...accelerez..si cand sa bag a 2-a ..imi caraie cutia. Daca plec incet de tot cu a 1-a ..si bag a doua., nu caraie. Dar asta inseamna sa schimb viteza la 3 km/h.

Dupa ce trec de viteza 2-a...cand bag a 3-a imi agata.

Am observat ca fenomenul este mai frecvent cand e rece motorul/cutia.

Daca schimb vitezele cu motorul pornit dar pe loc si ambreiajul apasat...merge ca unsa. Nu face nimic urat. Dar in mers e cam dezastru.

2. Tot legat de viteze. Bag viteza 1 ...si dupa ce bag pe a 2-a, si accelerez...se aude ca un zornait. O combinatie de huruiala cu zdranganeala. Dupa ce bag a 3-a ...zgomotul se atenueaza si deja de la a 4-a in sus nu mai se aude nimic.

Sa fie ceva la cutie? ..si faptul ca imi caraie si se aude ciudat? Ce as putea sa fac? Sa verific uleiul in cutie?

Multumesc mult.

#5 luciano

luciano

    Forumist

  • Membru
  • 70 posts
  • Din:vaslui
  • Auto:daewoo
  • Model:tico "limited edition"
  • An:1996
  • Nr. Inmatr.:VS 05 MOV

Posted 27 September 2006 - 11:37

Ai probleme grave la cutie, caraiala de la treapta 1>2 se datoreaza sincronului. A 3-a agata din 2 motive. 1. poate fi timoneria de vina sau la fel sincronul. Huruiala poate avea mai multe cauze, ulei insuficient, rulmenti uzati, etc. De la treapta 3 la 2 cum intra?

#6 Mircea

Mircea

    ... cel Batran sau Taticu lu' Stefan cel Mare

  • Super Moderatori
  • 10417 posts
  • Din:Buftea
  • Auto:Peugeot/Skoda
  • Model:301 1.6 hdi/Rapid 1.6 tdi
  • An:2014/2016

Posted 27 September 2006 - 11:55

Folositi functia [url=http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15613&view=findpost&p=450382]cautare[/url] si postati unde trebuie. Problemele au mai existat si sunt discutate in topicurile sintetizate mai sus.

#7 Mad MAX

Mad MAX

    Forumist

  • Cont inchis
  • 664 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo GLE
  • An:1996

Posted 27 September 2006 - 12:07

In general problemele de "intrat in viteze" se datoreaza sincroanelor. Folositi ulei de cutie automata (Dexron II) la cutia de viteze a matizului pentru a evita astfel de probleme.

#8 SMS

SMS

    Forumist

  • Membru
  • 429 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Opel
  • Model:Corsa 1.4
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:Definitiv

Posted 06 November 2006 - 08:17

Cunoscand rapoartele de transmisie:
Treapta 1 - 3,818:1
Treapta 2 - 2,210:1
Treapta 3 - 1,423:1
Treapta 4 - 1,029:1
Treapta 5 - 0,837:1
mers inapoi - 3,583:1
Taport de transmisie total - 4,444:1

Un mic offtopic: In manual apare rubrica "dimensiuni anvelope optionale" - 175/60 R13. Daca stiam... :D

Revenind: Intrebarea mea este cum au fost calculate cifrele alea 3.818... 2.210 si ce inseamna ":1"?
Se poate determina stiind rapoartele alea, viteza curenta si turatia motorului momentul optim in care trebuie schimbata o treapta de viteza cu alta?

#9 NFS

NFS

    Membru Fondator

  • Super Moderatori
  • 5545 posts
  • Din:Barcelona
  • Auto:VOLVO / BMW
  • Model:XC90 / F33
  • An:2010 / 2015

Posted 06 November 2006 - 14:14

SMS > Uite un topic vechi, exact despre rapoartele cutiei.

#10 zaher

zaher

    Forumist

  • Membru
  • 1 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2006
  • Nr. Inmatr.:BV-63-RAR

Posted 12 November 2006 - 14:59

Sunt "fericitul" unui matiz de vreo 4 luni. Am observat că la schimbarea treptelor de viteză de la 1 la 2 se aude un sunet metalic pănă turez mai tare motorul. Pare că o tăbliță sau ceva de ganul ăsta atinge ceva datorită trepidațiilor. Am fost la service cu ea (RominTrade Brașov) și șeful de atelier a venit cu mine să vadă. A forjat-o până pe la 135Km/h vreo 20 Km , a ridicat-o în service a mai strâns niște șuruburi dar degeaba. A zis să nu-mi fac probleme că nu se întâmplă nimic grav.
Mie îmi face impresia că ar fi ceva pe la transmisie. S-a mai întâlnit careva cu așa ceva? Nu stiu ce s[-i mai fac. Este enervant ;i nu mi se pare normal .

Bine ai venit. Pe viitor foloseste functia [url=http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15613&view=findpost&p=450382]cautare[/url] si posteaza in topicul dedicat.

Edited by Mircea, 12 November 2006 - 15:02.


#11 laurentiu m

laurentiu m

    Forumist

  • Membru
  • 1 posts
  • Din:constanta
  • Auto:daewoo
  • Model:matiz
  • An:2000 si ceva, nu stiu
  • Nr. Inmatr.:B-56-dwt

Posted 25 November 2006 - 02:21

Conduc un matiz nou nout de o luna (300km). De curand, dupa ce sofez 30-40 de min aud un zornait cand eliberez pedala de ambreiaj. Cand apas iaras pedala zornaitul dispare. Masina se comporta minunat la acceleratie si frana de motor. Daca fac o puza de sofat de prox. o ora zgomotul dispare dar reapare dupa alte 30-40min. Ma poate ajuta cineva cu un sfat?


Te rog foloseste functia [url=http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15613&view=findpost&p=450382]cautare[/url]. Vezi daca ceea ce exista deja in acest topic nu justifica problema ta.

Edited by Mircea, 25 November 2006 - 09:12.


#12 smailmiami

smailmiami

    Forumist

  • Membru
  • 1773 posts
  • Din:Craiova
  • Auto:Daewoo/Audi
  • Model:Leganza/A6 S-Line
  • An:2003/2008
  • Nr. Inmatr.:DJ-10-DKL/DJ-11-DKL

Posted 25 November 2006 - 02:55

Daca n-ar avea doar 300 de km as spune ca rulmentul de presiune ... altfel, ma gandesc ca poate ti se pare, poate esti prea pretentios ...

#13 SMS

SMS

    Forumist

  • Membru
  • 429 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Opel
  • Model:Corsa 1.4
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:Definitiv

Posted 06 January 2007 - 17:02

Tip of the day (by Ovi_jer): Retrogadare in treapta 3 la matiz fara sa mai agate.

In timpul mersului, in treapta 4: Se scoate din viteza, se elibereaza ambreiajul, se accelereaza scurt la 3-4.000 ture apoi se baga in viteza 3. Ar trebui sa nu se mai auda acel zgomot.

Inca testez pentru treapta 1. (teoria ar fi la fel)

La mine functioneaza - sper ca am explicat bine.

Edited by SMS, 06 January 2007 - 17:03.


#14 tolin

tolin

    Le Maitre

  • Gold Member
  • 13294 posts
  • Din:Brasov
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos HB5U-1150cc
  • An:2005
  • Nr. Inmatr.:tipic

Posted 06 January 2007 - 19:03

Ridica pedala mai sus din reglaj si nu-ti mai trebuie indepicioare, ca nu pot spune indemanare.

#15 Senna

Senna

    Dominatorul

  • Membru
  • 1534 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Skoda Fabia 1.6TDI 105cp
  • Model:Fabia 1.6TDI 105cp
  • An:2012
  • Nr. Inmatr.:IF08HNK

Posted 06 January 2007 - 23:57

Sau dubla debreiere. Daca ambreiajul n-ar decupla complet atunci cutia ar carai la introducerea treptei I pe loc si masina ar pleca usurel inainte, inainte de ridicarea pedalei.

#16 SMS

SMS

    Forumist

  • Membru
  • 429 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Opel
  • Model:Corsa 1.4
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:Definitiv

Posted 07 January 2007 - 00:30

Problema nu e la ambreiaj!
Daca era la ambreiaj caraia in toate treptele, nu doar la 1 si 3.

#17 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 07 January 2007 - 15:18

Poate pe vremea aia matizul avea cate o pedala sau cablu de ambreiaj pentru fiecare treapta de viteza :D ?

#18 Pedala

Pedala

    Forumist

  • Membru
  • 1105 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo, Volvo
  • Model:Tico SX, 850 2.5 20V
  • An:1998
  • Nr. Inmatr.:B-55-RRV, B-99-KKD

Posted 07 January 2007 - 22:48

Problema provine de la timenerie. De ce nu puteau sa o lase ca la Tico pe tije eu nu pot intelege...

#19 SMS

SMS

    Forumist

  • Membru
  • 429 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Opel
  • Model:Corsa 1.4
  • An:2007
  • Nr. Inmatr.:Definitiv

Posted 07 January 2007 - 23:03

Cine se risca primul sa repare in felul lui? (cutie, ambreiaj, timonerie... si ce ati mai zis)?

Ma ofer voluntar. Daca rezolva problema, platesc reparatia, daca nu plateste el.

Eu in continuare cred ca e de la cutie. V-am zis metoda mai sus cu care bang intr-a 1-a si a 3-a. Iar la cutie n-am chef sa se umble ca nu am incredere in prea multi...

#20 Mad MAX

Mad MAX

    Forumist

  • Cont inchis
  • 664 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo GLE
  • An:1996

Posted 07 January 2007 - 23:17

Eu cred ca problema ta se datoreaza tipului uleiului de cutie folosit care a condus la alterarea sincroanelor din cutie. Eu ti-as recomanda sa schimbi uleiul din cutia de viteze cu unul de tip Dexron II (ulei de cutii automate sau servodirectie - are o culoare rosiatica). Daca nu da rezultate mergi la un mecanic mai priceput (ti-l recomand pe Peppino).




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users