Jump to content

 


Photo
- - - - -

Ulei Motor


  • Please log in to reply
136 replies to this topic

#121 Saint666

Saint666

    Forumist

  • Membru
  • 179 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos 1.4 16v
  • An:2005

Posted 22 July 2012 - 23:36

Eu cand am trecut de la GM nonDexos la Dexos2 am observat ca tacane cateodata la rece pt o perioada scurta. Am gasit in anumite magazine ulei GM5w30 in cutie de tabla, made in korea, cred ca o sa iau d-ala pt urmatorul schimb.

#122 korydon

korydon

    Forumist

  • Membru
  • 992 posts
  • Din:-
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2001

Posted 23 July 2012 - 11:48

Am facut acum o saptamana un drum la mare (aprox. 580 km ) si pentru prima data am observat ca uleiul a fost " mancat " , nu mult (100 - 200 ml ) dar ...pentru prima data.


Iti faci griji pentru nimic. La turatii mari si sustinute (+ caldura din ultima vreme ) 5w30 se cam duce, completeaza si mergi pe acelasi ulei fara probleme. Am testat 5w30 Gm&Daewoo ( cutii tabla ), Dexos 2 si MOL si se comporta la fel ( diferentele sunt doar la pret ).

#123 Saint666

Saint666

    Forumist

  • Membru
  • 179 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Kalos 1.4 16v
  • An:2005

Posted 23 July 2012 - 22:40

Nu ai observat nici o diferenta intre uleiul in cutii de tabla si cel in plastic tip Dexos2?

#124 korydon

korydon

    Forumist

  • Membru
  • 992 posts
  • Din:-
  • Auto:Daewoo
  • Model:Matiz
  • An:2001

Posted 24 July 2012 - 09:25

Doar la pret si la culoare inainte de utilizare, caci dupa aprox. 3.000 km sunt ambele negre. ATENTIE: uleiul in cutii de tabla ( este si in ambalaj de plastic - GM&Daewoo) este API SJ iar Dexos 2 este API SM. Pentru mine ( Matiz ) este mai bun cel cu API SJ. Cel mai bine respectati recomandarile producatorului din manualul de utilizare.

#125 markus2007

markus2007

    Forumist

  • Membru
  • 108 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Spark
  • An:2008

Posted 24 August 2012 - 17:03

Pana la urma , am ramas cu ceva "sechele"(nelamuriri) : daca pun 5w-40 dauneaza ?(mai ales la ce a devenit clima in Rom.) de ce ?

Am vazut ca Tolin a specificat ca pune 5w-30 de la ELF ! L-am gasit si eu si are specificatiile A5 B5 . Nu dauneaza ?(stiu ca e vorba de niste aditivi care nu sunt prea indicati )

#126 tomis

tomis

    Forumist

  • Membru
  • 952 posts
  • Din:-
  • Auto:-
  • Model:-
  • An:-

Posted 25 August 2012 - 19:29

5W40 nu dauneaza, din 2009 este si el dat pe lista la Matiz/Spark.
A5/B5 cam dauneaza (la came... sistem prea modest...), avand deficit prea mare de Zinc. Tolin avea de multa vrema Kalos 1.2.

Edited by tomis, 25 August 2012 - 19:32.

  • vali b likes this

#127 Johnny_L

Johnny_L

    Forumist

  • Membru
  • 110 posts
  • Din:Sibiu
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo sedan 1.4 16v gpl BRC 24.11
  • An:2008

Posted 25 July 2013 - 09:24

Hai sa mai reinviem topicul asta; am o intrebare:

 

In curand trebuie sa fac revizia anulala ulei plus filtre si o sa-mi cumpar singur consumabilele de acum inainte.

Anul trecut mi-a fost pus de catre reprezentanta ulei Castrol Magnatec Proffessional 0E 5W40.

Motorul merge foarte bine, uleiul nu este negru, nu face spume si face pelicula cand i-l freci intre degete, nu am cu ce sa ma plang de el.

In schimb cand m-am uitat zilele trecute nivelul la ulei era cu 2 mm peste semnul de maxim de pe joja, deci ori mi-au turnat anul trecut TOTI cei 4 litri (cea mai plauzibila cauza) ori baga benzina/antigel in ulei (desi asta nu cred).

 

Studiind discutile de pe net, anul asta ma gandeam sa schimb pe Castrol Edge 5W30, care ar fi un full sintetic in comparatie cu Magnatec-ul care nu e full sintetic. La GM Dexos 2 nu ma gandesc deoarece la pretul care il are am mari indoieli ca are aceeasi calitate ca si Castrol-urile de mai sus, plus ca am mai citit pe net unele pareri cum ca se face negru si ca apa in 7k-8k km. Am un rulaj anual de cam 13k km.

 

Ce parere aveti ?

 

LE: Am scos eu cam 150-200ml din ulei si acum a ajuns la semnul de max de pe joja ( oricum am mers un an cu mai mult ulei decat trebuia - nu cred sa fi daunat cu ceva din moment ce motorul merge bine)

 

LE2: Masina are 50k km.


Edited by Johnny_L, 25 July 2013 - 12:17.


#128 Johnny_L

Johnny_L

    Forumist

  • Membru
  • 110 posts
  • Din:Sibiu
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Aveo sedan 1.4 16v gpl BRC 24.11
  • An:2008

Posted 01 August 2013 - 06:27

nici o parere?



#129 MCojo

MCojo

    Cavaler Jedi

  • Membru
  • 1906 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:Chevrolet
  • Model:Orlando 1,4T
  • An:2014
  • Nr. Inmatr.:preferential

Posted 01 August 2013 - 06:31

Am aproape 110k si si la 105k tot Dexos2 i-am pus. Eu unul sunt multumit de el.

#130 andrew

andrew

    Forumist

  • Membru
  • 871 posts
  • Din:Bucuresti/Constanta
  • Auto:Ford
  • Model:Focus
  • An:2006

Posted 01 August 2013 - 13:22

La 110k cand am dat si eu Kalosul inca nu consuma ulei vizibil intre schimburile facute la 15.000km. Toate schimburile au fost facute cu Dexos2.



#131 mitosu

mitosu

    Forumist

  • Membru
  • 315 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:daewoo/opel
  • Model:matiz/astra clasic 3
  • An:2005/2012

Posted 13 August 2013 - 05:48

eu la astra 1,6 16v /115cp am renuntat la uleiul gm pentru mobil1 0w40 new life, pentru ca anul trecut s-a comportat urat motorul pe tot parcursul verii in toate stilurile de mers.

masina venise cu ulei gm dexos2 5w30 din fabrica. cu mobil sunt deja la al doilea schimb si sunt foarte multumit.

 

calitatea uleiului gm dexos2 nu este chiar atat de buna.


  • vali b likes this

#132 vieri

vieri

    Forumist

  • Membru
  • 175 posts
  • Din:bacau
  • Auto:chevrolet
  • Model:aveo
  • An:2008

Posted 01 March 2015 - 22:37

A folosit cineva ulei MANNOL? Ca pret vad ca e mai ieftin ca GM.

 

http://www.mannol.de...01 O.E.M. 5W-30



#133 Englishman

Englishman

    Zee English Professor

  • Membru
  • 2273 posts
  • Din:North East
  • Auto:Mitsubishi, Daewoo
  • Model:Lancer X, Cielo
  • An:2015, 1995

Posted 05 May 2015 - 22:51

http://bmwservice.li....com/27699.html

 

Derulati pagina pana jos si studiati ce mizerii de uleiuri sunt multe dintre marcile la moda acum...



#134 Salex

Salex

    6000+++++plusplus!

  • Moderatori
  • 5053 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Leganza
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:B-76-MOS

Posted 08 May 2015 - 14:21

Englezule ... te pripesti !

 

Stiu pagina respectiva de multa vreme si as avea ceva de spus. Nu ma mai tine rusa insa, din ce am priceput eu, testele vizeaza doar temperaturi foarte inalte si bine localizate. Prin urmare, pentru mine testul nu este foarte relevant intrucat nu-mi spune absolut nimic despre comportamentul la rece. Ori ... hai sa fim seriosi, cat de mult iti forjezi masina incat sa duci uleiul la limitele respective ? Ti-o spune unul care chiar forjeaza motorul :D. Pe de alta parte, cum stam cu protectia la rece ??? Daca te uiti cu atentie, o sa vezi niste rezultate aparent spectaculoase la uleiuri 15w-40 sau chiar 50. Ce zici, bagi asa ceva in motorul tau ? Nu ma refer la un brand ci la indicatori  ! Mai departe, ce ne facem cu pornirile la temperaturi foarte mici ???

 

Una peste alta, dupa ce am analizat bine pagina respectiva, eu imi pastrez opinia personala. Daca nu ai probleme cu racirea la motor, nu prea te incadrezi in concluziile baietilor astia.

 

Parerea mea ! Care este. :)



#135 Englishman

Englishman

    Zee English Professor

  • Membru
  • 2273 posts
  • Din:North East
  • Auto:Mitsubishi, Daewoo
  • Model:Lancer X, Cielo
  • An:2015, 1995

Posted 09 May 2015 - 12:37

Nu ma bag ! nu ma pripesc ! :))  avand in vedere ca nu am stiut decat sa ma uit la poze ca retardul, nu am priceput o iota din cele scrise acolo .

Pe mine ma intereseaza rau de tot doar ce sa folosesc la tigaia noua, de aia fac acum "cercetari".

Primul schimb ( la 1000 km ) facut cu manuta mea l-am facut cu Mitsubishi ClearTec 0w-20 (!!!!!!) ca cica asa e recomandat. Insa...asa avea totusi dubii ca e cea mai buna varianta avand in vedere verile toride de la noi. Cartea masinii e permisiva, exista extrem de multe variante acceptate, ramane pe viitor sa ma hotarasc doar asupra marcii. ( Nu prea exista ulei original 0/5w-30 sau 0/5w-40 care m-ar aranja mai bine)

Scuze de off topic pe aria Chevrolet....

 

 



#136 opelvn

opelvn

    Forumist

  • Membru
  • 42 posts
  • Din:RO
  • Auto:MASINA
  • Model:4TIMPI
  • An:2007

Posted 22 April 2017 - 23:38

Cea mai buna norma de ulei pt benzinare GM este MB229.5 Uleiuri marci consacrate din sursa sigura...ideal este de folosit in loc de 5w30 ..0w40 iar daca consumul de ulei este deranjant 5w40.Uleiuri ff bune Shell Helix Ultra. Valvoline SynPower,Liquy Molly Leichtlauft High Tech, schimb la 10000km/12luni. Daca merge orice motor Mercedes AMG cu astea merge si GM

#137 paneuroil

paneuroil

    Forumist

  • Membru
  • 65 posts
  • Din:Calarasi
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo Executive
  • An:2006

Posted 09 September 2017 - 15:55

DELTICOM un distribuitor german de uleiuri in Europa (ff mare ) CE ESTE OBLIGAT SA RESPECTE LEGEA GERMANA A FULLSINTETICULUI (VOLLSYNTETISCH = PROCENT MINIM DE PAO IN COMPOZITIE cf legii germane pt ca uleiul sa fie maketat ca fullsintetic.) ce in selectorul de uleiuri are "sintetic" si "sintetico integrale"...
SE POATE JUCA ORICINE in selector pe norma de benzinar MB 229.5 cea mai buna pt Chevrolet...
https://www.gommadir...hersuchen=Cerca




3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users