Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

Ulei Motor

Recommended Posts

Dexos 2 este un standard foarte inalt stabilit de GM,la care s-au aliniat o multime de producatori importanti de uleiuri.O lista a unora dintre ei gasiti cautand,,GM Dexos 2 licensed products``.Asta inseamna ca,daca folositi unul dintre uleiurile mentionate acolo,este ca si cand ati folosi GM Dexos 2,numai ca platiti, in general, mai mult.Numai Castrol,dintre cei importanti,a refuzat(deocamdata)sa se alinieze la standardul Dexos 2

Share this post


Link to post

Pentru motorul diesel cu filtru de particule pana la urma ce ulei se poate folosi? Ultima data am pus GM 5w-40 Supreme Plus, dar este extrem de scump. Dexos2 pare sa aiba calitatile necesare si este cam la jumatate de pret.

Share this post


Link to post

Ce caracteristici (minime) trebuie sa aibe uleiul conform manualului masinii?

Edited by cris06

Share this post


Link to post

ACEA C3, merge si dexos2, are aceasta norma.

Share this post


Link to post

Dexos 2 este,in principal,chiar pentru diesel cu filtru de particule conceput.

Share this post


Link to post

Da, dar pt. aceste motoare (Z20DMH) in manualul de utilizare pt. Cruze 2011 scrie:

Nota: Motorul Z20DMH nu poate folosi xW-30.

Dexos2 (GM) nu exista decat 5W-30. In tis sunt trecute doar 0W40 si 5W40 pt. acest motor.

In service nu au decat Dexos2 5W30.

 

Noi ce sa intelegem din asta?

 

Mai mult, 5W30 cam la orice producator este mai scump decat 5W40. In cazul GM este invers, 5W30 se gaseste cam la 1/2 de pret fata de 5W40.

Edited by ALiCE

Share this post


Link to post

In service se gaseste si Supreme Plus 5 w 40. Nu stiu de ce se interzice folosirea uleiului 5 w30 in manualul de cruze...

Share this post


Link to post

Eu am intrebat in vreo 2 locuri si au zis ca nu mai aduc 5W40.

 

Probabil ca 5W30 este prea fluid pt. acest motor la temperaturi inalte. Si la Lacetti, in manualul de utilizare, pt. diesel sunt trecute doar 5W40 si 0W40, in timp ce la benzina sunt {0,5,10,15}W{30,40}

Share this post


Link to post

Mai exista o posibila explicatie :D exos 2 este un standard foarte recent,iar manualele masinilor se schimba destul de rar si destul de haotic.Exista pe internet documente oficiale ale GM care spun ca asta e cam singurul ulei recomandat pentru toate modelele vandute de GM in Europa.Aceasta explicatie este destul de plauzibila,daca tinem seama ca manualul Lexus LS600h recomanda un singur fel de ulei,indiferent de zona geografica:0W20.Cum s-o potrivi o asemenea vascozitate la tropice,numai Dumnezeu stie!

Share this post


Link to post

Problema in zona calda este racirea motorului, nu vascozitatea uleiului. Unii au rezolvat-o.

 

Cand o sa apara in manuale Dexos1, cel mai recent standard ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post

C-au rezolvat-o asta e clar,dar,daca te uiti pe site-uri americane care vand piese pentru Lexus-ul asta,vezi numai uleiuri 0W30 si 0W40 in oferta.Nici reprezentantele Toyota nu ofera toate 0W20.Si apoi,regula e clara:prima cifra cat mai mica pe frig,cea de-a doua cat mai mare pe canicula.Dupa aia intra in calcul si alte specificatii.

De altfel,chiar si manualul oficial Lexus,pe care-l am acum in mana,se contrazice putin pe aceasta tema.Astfel,la pagina 640,scrie,pe la mijlocul paginii:0W20 este cel care asigura cele mai bun nivel al eficientei uleiului.Vreo 5 centimetri mai jos,pe aceeasi pagina,scrie,cu referire la a doua cifra a vascozitatii,citez:un ulei cu o vascozitate mai mare,poate fi mai potrivit(better suited),daca vehiculul este folosit cu viteze mari sau in conditii de sarcina mare.Asta inseamna,daca judecam logic,ca 0W30 si 0W40 sunt totdeauna mai folositoare decat 0W20,daca sunt indeplinite celelalte conditii(ILSAC GF4),ca nu stii dinainte daca vei alerga cu masina,ca sa schimbi uleiul in prealabil.

Dupa cum se vede,cand e vorba de manuale de utilizare,chiar si pentru masini care costa peste 100.000€,manuale de aproape 700 de pagini,cei care le scriu,cam amesteca lucrurile.

Cat priveste Dexos 1,e planificat pentru anul acesta,dar nu va fi folosit ca ulei de fabrica pentru GM produse in Europa,ci numai ca ulei de schimb periodic.

Edited by nluncasu

Share this post


Link to post

Azi am pus Dexos2. Sper sa fie ok.

Puteti sa imi spuneti cum se reseteaza martorul de 'Change Oil Soon'? Cei de la service au uitat sa o faca.

Share this post


Link to post

Pui contactul si apesi pedala de acceleratie pana la fund de 3 ori in interval de 10 secunde. Scrie si in manualul de utilizare.

Share this post


Link to post

Ai dreptate, multumesc mult (in manual scrie de 5 secunde).

Share this post


Link to post

@tolin: Acolo scrie doar sa bagi ulei certificat API/SL si sa adaptezi vascozitatea dupa temperatura exterioara. Restrictii de uleiuri... nema. Scuze, daca in cartea USA ti se recomanda ulei mineral 5w30, pe care sa-l schimbi din 3 in 3 luni si care face 2 usd litrul, interdictia pt 10w40 (ori e vorba tot de mineral?) chiar e nula ptr oile noastre, la fel cum e intreaga carte plina de "caractere IBM".

 

@uskt: uleiul GM 10w40 a costat 26,6 ron / litru la revizie. Pe la comercianti il gasesti intre 22-26 RON. GM 5w30 gasesc la 26 RON, deci au cam acelasi pret. Este subreda ipoteza economiilor mari ale service-urilor si chiar nefondata ideea cu raportul pret / calitate la uleiurile astea doua.

 

Vorbiti de uzuri motor facute de uleiul asta, chestii trestii X% la rece bla bla... si daca ar face 10w40 chestiile astea, cand s-ar resimti? Peste unshpe - douaji de ani, cand masina va fi plina de KM si cu putine piese ramase din fabrica, ca asa e normal, cand se va gasi in proprietatea vre-unui satean sa care cartofi, a unui batranel sa mearga la piata ori a unui student care o loganeste, sa nu-i consume? Mai conteaza atunci ca nu mai trage ca de noua?

 

Vreti functionare perfecta a motorului peste niste ani? Scoateti GPL-ul, bagati benzina buna, exploatati corect masina si schimbati consumabilele la timp. Mania cu ,,10w40 imi distruge masina" este ceva de genul... "am probleme cu inima, e de la hamburgeri! Sub nici o forma nu e de la tigari, cola, kfc si toate celelalte. Este doar de la hamburgeri". Ca asa'i romanu, sa gaseasca tot felu de aditivi si inlocuitori ptr orice, poate si ptr lichid de parbriz, si sa dea apoi vina pe uleiul din reprezentante cand i se duce masina dupa niste ani. Rich1974, esti ingrijorat de viata motorului de Aveo, dar bagi in el gaz romanesc, pe motor de 1200cmc. Nu prea mergi cu benzina pe un motor... benzinar, si ai impresia ca uleiul GM 10w40 este cel mai rau lucru care i se poate intampla unui motor similar?

 

Uleiurile W40 se pun la noi in tot felul de reprezentante. FIAT, Chevrolet, Opel, KIA, Toyota si multi altii. Kia pune Aral 10w40 (pe C'eed) iar Toyota, din cate am inteles, baga 5w40. Ca fapt divers... dupa manual, pe un motor de 1.4 de Kia C'eed se pot pune numeroase uleiuri (20w50, 15w40, 10w30, 5w30, 5w20), mentiunea de a se adapta vascozitatea la temperatura. O gama foarte larga de vascozitati permise, pe o masina asemanatoare, cu o motorizare asemanatoare... nu? Sigur crapa Aveo 1.4 daca-i pui 10w40 in Romania? :rolleyes: Nasul bagat in tot felul de calcule, nu-l bate soarele prea des. OK, este bine sa pui vascozitati mai mari pe motoare mai vechi, dar nu mai suntem de mult pe dacie, unde era chiar important.

 

ce are gpl pe aveo?de ce e in neregula?

ce ulei recomandati pt un aveo care are gpl?de mentionat ca instalatia este secventiala are ecu propriu, motorul porneste pe benzina si trece pe gpl cand motorul are 30 de grade.

Share this post


Link to post

Fiind primul care postează aici din 2012, vă dau cu La multi ani!

Luni-day sau marți-day schimb uleiul si lichidul de frână. Uleiul eu în schimb ca la autobază :) ) în sezonul cald și în sezonul rece, nu aștept să se uzeze. Am găsit niște oferte interesante, cum ar fi PENNASOL 0W30 de la un anume furnizor din tm, pe care daca sunteți curioși o să vi-l zic, la sub 150 lei bidonul de 4 litri SAU ulei 5w40 Liqui Moly, pe la 200 lei bidonul de 5 litri. Ideea e că astea, chipurile sunt fabricate în germania, nu în turcia ca dexos2-ul. Indiferent unde ar fi fabricat GM5w30 dexos2-ul, eu am mers cca 30.000 km, în 3 schimburi, în condiții excelente, economic și silențios. Era încă maro rezonabil, lăsa peliculă la frecarea între degete și nu avea ”suspensii coloidale”.

Încă oscilez între cele 2 uleiuri fiindcă deși pare mai rezonabil PENNASOL-ul, nu am prea auzit de el, și mi-e să nu fie defapt PREANASOL.

Pe de altă parte, dacă se tot face atâta tapaj despre ulei, de ce nu vorbește nimeni și despre filtrele de ulei, ca alea obișnuite nu cred că filtrează chiar atât de eficient bavurile din motor.

Are cineva vreo sugestie de lichid de frână (alta decât dot4 (.net :) ))) și dacă trebuie să fiu în particular mai altent când meseriașul face anumite chestii. (reglaje, verificări, etc)

Mulțumex

Edited by Lachetti

Share this post


Link to post

Am pus 5w50 liquimoly toptech 4100 la bidon de 5 litri, 180 lei, 200 cu tot cu filtru. Se comporta excelent cu noul ulei, ca orice ulei nou. IN SCHIMB am gasit niste spuma pe capacul de ulei. Pe capac, nu pe joja. :scarpin: Tot liquimoly am si in ibiza neveste-mi care deja 8000 km cu nou ulei, si se comporta excelent, adica nu se arde, unge, si tine motorul silentios.

Antigel precis n-am in baia de ulei, si niciulei prost nu am bagat. O fi de la frig si condens, stie careva?

Share this post


Link to post

Ai vrut sa scrii 5W-40. Top tec 4100 e un ulei produs prin tehnologie de sinteza. Daca majoritatea km ii faci in mediul urban era indicat sa pui un ulei full sintetic. Oricum, cred ca nu se compara cu GM...

Share this post


Link to post

Ai vrut sa scrii 5W-40. Top tec 4100 e un ulei produs prin tehnologie de sinteza. Daca majoritatea km ii faci in mediul urban era indicat sa pui un ulei full sintetic. Oricum, cred ca nu se compara cu GM...

Da, 5w40 e corect. Dar liquimoly prezinta garantii, dexos-ul nu. Plus ca...5w30 e mai fluid la cald, deci consum mai mic, uzura mai mare. De asemenea, mai am experienta masinii pe care o conduce nevasta-mea (seat ibiza BBZ, 1.4 102 cp), care cu ocazia trecerii pe liquimoly de la aral, a aratat multiple imbunatatiri ale functionarii motorului, care are ceva kilometri (~200k). Consum mic, mers silentios,mai silentios ca al meu, nu mai mananca deloc ulei, o buna rezistenta la ardere, la 9000km nu s-a inegrit...si ar mai fi destule de enumerat, deci nu e niciun placebo. Besides, uleiurile produse in EU sunt defapt produse in Turcia, castrol, gm, etc, unde pretentiile statului pentru calitate si certificarile lor sunt mai permisive, ca sa zic asa. Iar in buna lor traditie, probabil ca nu schimba decat etichetele, nu si compozitia. PLus ca nu poti determina ca utilizator daca 5w30-ul tau e real sau e tot un 10w40, mineral.

Share this post


Link to post

Salutare ! Am un Spark 2008, 27000 km si anul acesta de vreo 7 luni si aprox 4000 km, am in motor GM 5w - 30 Dexos 2. Am facut acum o saptamana un drum la mare (aprox. 580 km ) si pentru prima data am observat ca uleiul a fost " mancat " , nu mult (100 - 200 ml ) dar ...pentru prima data. Asa ca : ori nu e facut de cine trebuie ori e PROST!

 

Pana acum am avut GM 5w30 Dexos1,si PetroCanada 5w30 si nu a papat deloc !

Ceva experiente asemanatoare cu GM Dexos 2 ?

 

Vreun ulei bun care-l gasesti mai peste tot si nu e exagerat la pret ?

Share this post


Link to post

Eu cand am trecut de la GM nonDexos la Dexos2 am observat ca tacane cateodata la rece pt o perioada scurta. Am gasit in anumite magazine ulei GM5w30 in cutie de tabla, made in korea, cred ca o sa iau d-ala pt urmatorul schimb.

Share this post


Link to post

Am facut acum o saptamana un drum la mare (aprox. 580 km ) si pentru prima data am observat ca uleiul a fost " mancat " , nu mult (100 - 200 ml ) dar ...pentru prima data.

 

Iti faci griji pentru nimic. La turatii mari si sustinute (+ caldura din ultima vreme ) 5w30 se cam duce, completeaza si mergi pe acelasi ulei fara probleme. Am testat 5w30 Gm&Daewoo ( cutii tabla ), Dexos 2 si MOL si se comporta la fel ( diferentele sunt doar la pret ).

Share this post


Link to post

Nu ai observat nici o diferenta intre uleiul in cutii de tabla si cel in plastic tip Dexos2?

Share this post


Link to post

Doar la pret si la culoare inainte de utilizare, caci dupa aprox. 3.000 km sunt ambele negre. ATENTIE: uleiul in cutii de tabla ( este si in ambalaj de plastic - GM&Daewoo) este API SJ iar Dexos 2 este API SM. Pentru mine ( Matiz ) este mai bun cel cu API SJ. Cel mai bine respectati recomandarile producatorului din manualul de utilizare.

Share this post


Link to post

Pana la urma , am ramas cu ceva "sechele"(nelamuriri) : daca pun 5w-40 dauneaza ?(mai ales la ce a devenit clima in Rom.) de ce ?

 

Am vazut ca Tolin a specificat ca pune 5w-30 de la ELF ! L-am gasit si eu si are specificatiile A5 B5 . Nu dauneaza ?(stiu ca e vorba de niste aditivi care nu sunt prea indicati )

Share this post


Link to post
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...