Jump to content
Sign in to follow this  
ticolino

Do It Yourself - Tico - Schimbarea Sabotilor De Frana (spate)

Recommended Posts

Dificultate: medie

Necesita experienta de surubareala: da

Timp de lucru: 2 ore

Scule necesare: Cheie de roti, cheie de 22, surubelnita, patent (ar fi bun si un cleste cu varf subtire).

 

1. Se urca masina pe cric, se scoate roata

2. Cu o surubelnita se scoate capacul piulitei butucului post-228-1151916338_thumb.jpg

3. Se demonteaza piulita butucului (cheie de 22), scotandu-i mai intai siguranta post-228-1151916366_thumb.jpg si se scoate butucul-rotor (aici s-ar putea sa fie unele probleme, sa fie intepenit)

4. Se observa bine aranjarea, e bine sa faceti poze ca sa stiti pe urma cum sa puneti la loc. (post-228-1151916326_thumb.jpg - roata stanga, post-228-1151916400_thumb.jpg - roata dreapta)

si apoi se demonteaza ansamblul. Eu am procedat in felul urmator:

4.1. Am dat jos arcul de jos care tine sabotii (cel pe care il tin cu mana in fig post-228-1151916427_thumb.jpg)

4.2. Demontat arcurile care tin sabotii de "butuc", arcurile groase din centrul sabotilor, cu ajutorul unui patent (mai bun ar fi un cleste cu varf subtire, dar m-am descurcat si fara)

(arcul gros, din stanga jos al figurii 1 si cel din dreapta jos al figurii 2). Mare atentie la "stifturile" care tineau arcurile, sa nu le pierdeti. post-228-1151916459_thumb.jpgpost-228-1151916466_thumb.jpg

4.3. Acum sabotii se vor tine doar in cablul franei de mana. se desface si acesta, cu un patent.

4.4. Acum sunteti in stadiul din figura. se observa iarasi aranjarea, se demonteaza ce mai e de demontat

post-228-1151916547_thumb.jpg

5. Se curata si se greseaza mecanismul de auto-reglare a sabotilorpost-228-1151916613_thumb.jpgpost-228-1151916620_thumb.jpg . Acesta functioneaza in felul urmator:

- in mod normal, piesa 2 impinge in tabla 3, tinand-o in "sus".

- cand se actioneaza frana, sabotii se departeaza, piesa 2 nu mai impinge in piesa 3, iar arcul 4 o va trage in jos. cand se trage in jos, piesa 3 agata in dintii piesei 2, rotind-o.

- prin rotirea piesei 2, ansablul 1+2 se lungeste si sabotii se departeaza unul de celalalt

6. Se monteaza toate piesele mici si multe pe sabotii noi, respectand aranjarea initiala. pentru aceasta se poate folosi si figura din manualul de service.

mare atentie la montarea piesei 2, aceasta nu este simetrica! partea cu un mic "stift" trebuie sa impinga in piesa 3, partea "dreapta" vine in spatele sabotului.

7. Prindeti ansamblul format din saboti de cablul de frana de mana. Aceasta este o operatie dificila cand esti singur, pentru inlesnirea ei se poate slabi frana de mana la maxim (de la suruburile de reglaj din masina)

8. Prindeti sabotii din "butuc" cu arcurile acelea groase, puneti si arculetul care prinde sabotii in partea de jos (vezi figurile - nu arata la fel pentru ca sunt roti diferite)

post-228-1151916684_thumb.jpgpost-228-1151916690_thumb.jpg

9. Faceti un reglaj initial, reglati si frana de mana

Reglajul eu l-am facut punand "rotorul", ii dadeam un moment de rotatie si apoi ma duceam repede si apasam pedala de frana sau trageam frana de mana si vedeam cand se opreste.

E bine sa observati si daca functioneaza mecanismul de autoreglare, la apasarea pedalei de mai multe ori celebra piesa 2 trebuie sa se roteasca.

De asemenea daca tot sunteti cu roata stanga spate data jos e bine sa-i faceti si o mica aerisire.

10. "Puneti totul cum a fost" - vezi pasii 3,2,1

Share this post


Link to post

Super tare!

Nu am alte cuvinte, cred ca este cel mai exact post despre cum se inlocuieste ceva.

Share this post


Link to post

Felicitari si multumim frumos !

Share this post


Link to post

La matiz o fi la fel?

Share this post


Link to post

si la cielo e la fel? :)

Share this post


Link to post

:o fftopic: Din ce se vede in imagini, la una din roti ai avut ceva probleme, sabotii nu s-au uzat uniform. Incepuse sa frece metal pe metal ?

Share this post


Link to post
si la cielo e la fel? :)

 

Aproximativ. Si la dacia berlina tot cam asa era, ma saturasem cat desfaceam la ele. Cand am vazut si la cielo tot aceeasi magarie, am jurat sa nu mai iau masina fara discuri spate vreodata =))

Share this post


Link to post

Felicitari si multumiri pentru tutorial. Cu ajutorul lui am schimbat sabotii la o roata in mai putin de o ora, in situatie de urgenta (a ajuns sa frece metal pe metal).

Share this post


Link to post

Sunt aproape sigur ca aceasta operatie se intampla la Matiz.

 

La Matiz este identic ansamblul.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...