Jump to content
Sign in to follow this  
mortymer

Cutie De Viteze Blocata.

Recommended Posts

Azi dimineata, in mers am constatat ca desi calc ambreiajul nu mai pot sa scot din viteze, noroc ca eram langa petromul din pantelimon si am intrat. Am constatat ca daca motorul este oprit , calc ambreiajul si schimbatorul functioneaza normal, las in ce treapta doresc si pot porni motorul si pleca de pe loc cu I sau a II-a. Dupa ce pornesc motorul nu mai pot schimba vitezele, ramane cum era inainte de a-l porni. Daca pornesc motorul cu manteta pe liber, nu mai pot misca levierul, nu mai pot selecta nici o viteza, sta teapan.

Ieri am fost la revizia de 2ani si jumatate(a 5-a)-schimbat filtru si ulei, au zis ca uleiul din cutie nu e nevoie desi in manual scrie ca la 30 luni trebuie schimbat-, masina are 30.000 km, sunt primul poprietar, revizii la zii. Un sfat daca se poate.

Sa dau 120 lei(mi se pare ff mult) si sa o duc pe platforma pana la radacini giurgiului, sau sa incerc sa ajung cu ea in treapta a 2-a la service?

Ansamblul ambreiaj e cuprins in garantia de 3 ani?

Va multumesc de sfaturi.

Share this post


Link to post

Ia-o incet cu a 2-a cand e mai putin aglomerat.

Share this post


Link to post

Ansamblul ambreiaj, intra in garantie daca are un viciu de fabricatie. Uzura datorata exploatarii necorespunzatoare, nu este acoperita de garantie. Acum, vezi cum te intelegi cu cei de la service... Din descrierea ta, se pare ca e vina ambreiajului, dar acesta se uzeaza treptat, nu asa brusc. Ai observat tendinte de patinare a ambreiajului, in ultima vreme?

Share this post


Link to post

Pe la 11-12 ???

 

Parca da, nu mai tinea asa jos cum stiam eu, tinea mai sus, si cu zvac (scuzati descrierea) parca.

 

Cred ca incerc varianta cu mers cu a 2-a pana la service(pantelimon->giurgiului), bine ca am plinul facut.

Share this post


Link to post

cam asa... dar eu zic sa-i dai un telefon si lui Peppino inainte, poate te rezolva el... Ce ulei aveai in cutie?

Share this post


Link to post

Un numar de telefon va rog al lui Peppino, iar de ulei nu stiu, ca l-au pus baietii in service.

Multumesc.

Share this post


Link to post

Acel "zvac" cred ca este de la placa de presiune. Berlinele de la serviciu, asa se manifestau, cand aveau placa uzata. Oricum e bine sa schimbi si disc si placa, daca tot umbli acolo.

Edited by guru

Share this post


Link to post

Cel mai rau.. ti-a crapat placa de presiune. Daca-i asa, cred ca ti-o inlocuieste in garantie, pentru ca nu vad cum ti-ar putea baga pe gat : "exploatare necorespunzatoare".

Share this post


Link to post

Pai sunt acoperite de garantia de 3 ani, ca am 2 ani jumate?

Share this post


Link to post

Acum m-am uitat pe carnetul de garantia extinsa - ai noroc ! Sunt acoperite de garantie rulmentul de debreiere, placa de presiune, discul de ambreiaj, furca de ambreiaj, cilindrul principal si cilindrul de debreiere.

Share this post


Link to post

Are telefonul inchis.

 

 

Multumesc, am gasit si eu in carnetul de garantie.

Share this post


Link to post

Cursa la pedala de ambreiaj s-a modificat?

Share this post


Link to post

Nu s-a modificat, dar ieri la revizie nenea mi-a gresat pedalierul, si ce o mai fii facut pe acolo.

Share this post


Link to post

Verifica cablul de ambreiaj.La 30k km nu sant motive sa pice ambreiajul.

Share this post


Link to post

Pai si de ce pot selecta vitezele cu motorul oprit, si de ce se intepeneste levierul cand pornesc, indiferent de pozitie(neutra, inapoi sau orice treapta)???

Pot merge cam 15 km pana la service cu ea cu a 2-a???

Share this post


Link to post

Eu am reusit o data sa pornesc intr-a 3 a destept ce sunt :D . Cred ca poti merge cu a doua da sa nu o turezi

Share this post


Link to post
Pai si de ce pot selecta vitezele cu motorul oprit, si de ce se intepeneste levierul cand pornesc, indiferent de pozitie(neutra, inapoi sau orice treapta)???

 

Din urmatoarele motive:

1. Cablu ambreiaj rupt

2. Placa de presiune fisurata, crapata

3. Rulment de presiune blocat

 

Este normal ca atunci cand motorul este oprit sa intre in viteze, atunci cand pornesti placa de presiune este angrenata de discul de ambreiaj, acestea fiind unite datorata unor defectiuni si nu mai intra in viteze decat daca, calci pedala de ambreiaj... sper sa intelegi :)

 

Dar eu totusi zic ca placa de presiune e de vina

Share this post


Link to post

Am ajuns la radacini giurgiului(de la petromul de la iesirea din pantelimon spre mare) in circa o ora, cu a 2-a.Greu dar am ajuns. Verdictul: placa de presiune. S-au laudat ca pana maine la 12 e gata. Maine detalii.

Va multumesc pentru sfaturi.

Share this post


Link to post

Tot acolo ai facut si revizia ieri?

Share this post


Link to post

Cam ciudat, placa de presiune nu te lasa asa brusc, chiar daca facea urat, trebuia sa mai functioneze ceva vreme...

Share this post


Link to post

Adevaru e ca masina a stat la mine ieri ca i-am facut ceva la bord si am dat niste cerculetze cu ea cand nu era proprietarul :P Glumeam! Ciudat sa pice asa dintr-o data. Chiar asa de proasta sa fi fost din fabricatie?

Share this post


Link to post

Tot acolo am facut si revizia de alaltaieri. Pai nu cred ca m-a lasat brusc, de o vreme, parca patina ambreiajul, asa mi se parea. Astept sa vad astazi:"Dom'le, cand am desfacut sa verificam placa de presiune, am constatat ca ia iera buna da aveati injectorele infundate si luneta ciobita, asa ca le-am schimbat p'alea, ca stiti, trebuie sa manance si burta noastra".

Va spun azi, asa sper, ce si cum, si mai ales cum a stat treba cu Garantia extinsa.

Share this post


Link to post

Nu e deloc ciudat, asa se manifesta placa de presiune cand se strica. Apare brusc simptomul asta descris de mortymer.

Share this post


Link to post

Ba te lasa foarte brusc, vorbesc din proprie experienta. Placile de presiune sunt adevarate probleme la Matizuri. Oricum, bine ar fi sa schimbe si discul si rulmentul ...

Share this post


Link to post
Placile de presiune sunt adevarate probleme la Matizuri.

Unde, la taximetristii din Craiova ? Cazul lui mortymer este singular aici si a aparut dupa o revizie.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...