Jump to content

 

Photo
* * - - - 1 votes

Schimbare termostat Cielo 1.5


  • Please log in to reply
93 replies to this topic

#41 anssman

anssman

    Forumist

  • Membru
  • 36 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:b-03-gnr

Posted 06 August 2004 - 12:52

Nu ma sperii, este posibil la cat de mult o alerg. Ma gandisem la varianta asta dar am cam scos-o din calcul pentru ca nu-mi da ulei in apa si nici apa-n ulei. Mai poate sa-mi dea cu apa pe toba.

#42 cata73

cata73

    Forumist

  • Membru
  • 250 posts
  • Din:Craiova
  • Auto:HYUNDAI
  • Model:TUCSON 2.0 CRDI 4WD
  • An:2005

Posted 06 August 2004 - 13:00

deci eu zic sa te duci la service...parerea mea este ca sigur nu este de la termostat....
iti pun aia o sonda in apa si masoara temp si astfel iti dai seama daca sonda sau altceva este de vina
termostatele defecte de regula se comporta astfel: ori se blocheaza pe inchis si asa moare, deci nu isi mai revine...dar in cazul asta sigur iti fierbe motorul => garnitura de chiulasa arsa, ori cel mai des se intampla sa nu se mai inchida, de fapt el lucreza in continuare dar se ovalizeaza si nu inchide etans, astfel incat apa circula tot timpul

#43 anssman

anssman

    Forumist

  • Membru
  • 36 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:b-03-gnr

Posted 06 August 2004 - 14:05

Termostatul se mai poate decalibra.Dupa ce ii schimb termostatul vad ce zice si voi lua masurile necesare. Sper sa nu fie garnitura ca nu mai am chef de mers cu 90 km/h max. :(

#44 cata73

cata73

    Forumist

  • Membru
  • 250 posts
  • Din:Craiova
  • Auto:HYUNDAI
  • Model:TUCSON 2.0 CRDI 4WD
  • An:2005

Posted 06 August 2004 - 14:11

ok...bafta...sa spui ce a avut dupa ce o repari...

#45 anssman

anssman

    Forumist

  • Membru
  • 36 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Cielo
  • An:1997
  • Nr. Inmatr.:b-03-gnr

Posted 06 August 2004 - 14:15

:kissandmakeup: La marea intrunire de joi se va "esplica" datliurit.

#46 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7,091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 06 August 2004 - 14:59

Deci daca martorul de la ECM nu se aprinde sigur nu e termostatul .
Ori sonda mica de langa rampa de injectoare ori ceasul de la bord.
Daca ar fi garnitura de chiulasa ar fi 3 simptome:
1.Scoate apa sau abur pe teava de esapament chiar si cu motorul incalzit
2.Apa in ulei,ulei are spuma sau bule pe joja
3.Ulei in apa(antigel),vasul de expansiune este murdar iar la nivelulapei din vas apare o dunga pe peretii acestuia de culoare neagra
La prima simptoma e foarte nasol.La oprirea motorului cilindrul la care e impuscata garnitura se umple cu apa si se blocheaza motorul.
La pornire ai impresia ca te-a lasat bateria sau electromotorul.
Stiu pe cineva care a strambat biela incercand sa traga masina cu un tractor.

#47 expero 16V

expero 16V

    Forumist

  • Membru
  • 1,193 posts
  • Din:Buzau
  • Auto:Opel astra coupe Bertone

Posted 09 August 2004 - 07:24

Eu la Dacie am ars garnitura de chiulasa si la fel facxea apa- cand se ridica pana aproape de rosu, cand cadea.Daca e garnitura sa verifici daca itri baga masina caldura- daca dai la max. si ea nimic...e nasol.
Dar stai linistit ca la Cielo nu este chiar o mare nenorocire...faci motorul cu 5 milioane.L-a facut un amic de al meu cu 160 de dolari.
Eu unul sper sa nu fie garnitura dar daca chiar e imputita treaba las' ca faci si motorul cu ocazia asta.

#48 cata73

cata73

    Forumist

  • Membru
  • 250 posts
  • Din:Craiova
  • Auto:HYUNDAI
  • Model:TUCSON 2.0 CRDI 4WD
  • An:2005

Posted 09 August 2004 - 08:34

Deci daca martorul de la ECM nu se aprinde sigur nu e termostatul .
.


in nici un caz nu se aprinde martorul de la ECM daca este dus termostatul.
Eu l-am avut stricat si nu s-a aprins nici un martor.
In plus nici nu are cum sa se aprinda. Termostatul nu are nici un contact electric prin care ECM sa-si dea seama ca este defect. Este doar o componenta mecanica cu un material care se dilata si se contracta in functie de temperatura apei facand astfel inchiderea si deschiderea termostatului.

#49 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7,091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 09 August 2004 - 16:07

Normal ca termostatul nu are legatura directa cu ECM.
Cielo are doua electroventilatoare care merg pe treapta mica si treapta mare.
1.Porneste pe treapta mica in momentul cand sonda de pe radiator citeste temperatura de iesire a apei mai mare de 90 grade sau la pornirea aerului conditionat ECM cere acest lucru.
2.Porneste pe treapta mare cand temperatura apei din motor care este citita de sonda din blocul motor (pozitionata sub delcou)ajunge la 105 grade ECM comanda direct acest lucru si aprinde martorul SES de la bord
avertizand avaria la motor.
La espero 1.8 sau 2.0 nu este acelasi lucru.
Au renuntat la sonda din radiator racirea facindu-se natural pana la 102 grade.
Treapta mica porneste la actionarea aerului conditionat.
Treapta mare porneste la citirea sondei din blocul motor a temperaturei apei de 102 grade fara a avertiza vreo avarie la bord.
La espero 1.8 si 2.0 variaza temperatura apei de la 85 la 102 grade acest lucru este vizibil si pe ceasul de bord mai ales vara cand mergi in oras si fara aer conditionat.
La cielo nu variaza temperatura de 85 de grade si nici nu are voie.Pe cadranul ceasului de temperatura la cielo sant 2 puncte slab vizibile intre care trebuie sa stea acul temperaturii.
Deci la cielo daca variaza temperatura prea mult la bord aceasta este din cauza sondei mici din chiulasa de langa alternator sau a ceasului de bord.
Nu stiu de ce baietii de la craiova au optat pt sistemul acesta de racire la espero care este total neadecvat .Variatiile mari de temperatura nu fac bine motorului. La temperatura apei de 102 grade exista riscul prajiri semeringurilor de supape mai ales cand este folosit un ulei de slabe performante.
Probabil daca mi-as lua espero primul lucru care l-as face ar fi montarea sondei din radiator care lipseste la variantele 1.8 si 2.0.

#50 VAXXi

VAXXi

    Ghiocel sălbatic cu tractor

  • Admini
  • 8,448 posts
  • Din:București / Ploiești
  • Auto:Suzuki / Daewoo
  • Model:JB43 / C18LE / C15LE
  • An:2007 / 1995 / 1997

Posted 09 August 2004 - 21:37

La espero 1.8 si 2.0  variaza temperatura  apei de la 85  la 102 grade acest lucru este vizibil si pe ceasul de bord mai ales vara cand mergi in oras si fara aer conditionat.


Eu ziceam în altă parte că mie nu-mi sare acul de nici o culoare peste mijloc, oricât de cald ar fi. La mijloc, declanșează ventilatorul și coboară. Să-nțeleg că punctul ăsta corespunde temperaturii de declanșare a termostatului, deci temperaturii de aproximativ 100 grade Celsius ? urcând în continuare, ar însemna că dacă acul urcă mai sus temperatura se duce spre 110-120 grade Celsius ?

Cum ceilalți colegi cu Espero zic că lor le declanșează GMV la o poziție a acului mai sus de mijloc, mă bate gândul cum c-aș avea un termostat de la altă mașină ! O fi de Cielo, și declanșează la 85 cum spui tu, consecința fiind că-mi merge motorul prea rece ?

Nu stiu de ce baietii de la craiova au optat pt sistemul acesta de racire la espero care este total neadecvat


Espero n-a fost proiectat și construit doar în Coreea ?

Variatiile mari de temperatura nu fac bine motorului. La temperatura apei de 102 grade exista riscul prajiri semeringurilor de supape mai ales cand este folosit un ulei de slabe performante.


Deci să-nțeleg că mai bine țin termostatul actual, care păstrează temperatura motorului mai jos decât în mod normal ? uleiul e full-syn, deci nu prea-mi fac griji, dar întreb.

#51 iso

iso

    Forumist

  • Membru
  • 1,130 posts
  • Din:Galati
  • Auto:Opel
  • Model:Insignia
  • An:2010

Posted 09 August 2004 - 22:01

Motoarele au fost proiectate(reproiectate) in GB din cite stiu .
Cit despre racire nu am avut probleme niciodata . La cielo sohc am spalat "instalatia" cu otzet alimentar si apa distilata de'au iesit toate depunerile . Normal am clatit-o de citeva ori si mergea fara probleme . :thumbl:

#52 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7,091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 10 August 2004 - 02:25

Termostatele de cielo si espero au aceasi parametri de dechidere si inchidere.Verifica daca ai a doua sonda pe radiator.[/quote]

#53 cata73

cata73

    Forumist

  • Membru
  • 250 posts
  • Din:Craiova
  • Auto:HYUNDAI
  • Model:TUCSON 2.0 CRDI 4WD
  • An:2005

Posted 10 August 2004 - 07:37

daca este sa descriem pozitionarea acului temperaturii, pot sa va spun urmatoarele:

cand aveam termostatul dus (blocat deschis):
iarna statea cam tot timpul la prima liniuta jos, numai can stateam mai mult pe loc se mai ridica putin. Daca mergeam in afara statea jos de tot, ajungeam de nici caldura nu prea facea.

acum cu termostat nou:
acul sta pe undeva pe la mijlocul cadranului, cand stau mult la stopuri se ridica spre liniuta alba de sus dar nu ajunge la ea pentru ca porneste ventilatorul si coboara la jumatate.
Daca merg in afara, sta constant cam la jumatatea cadranului (putin mai jos de jumatate)
sunt multi factori care pot influenta aceste valori: debitul pompei de apa, colmatarea radiatorului, cat de incarcata este masina, etc,

ce observatie pot sa spun, ca diferenta intre cielo si espero in ceea ce priveste acele indicatoare din bord sunt urmatoarele:
la cielo acele indicatoare sunt mult mai "rigide" ca sa le numesc asa, in sensul ca acul de la benzina la cielo sta fix, nu se misca in curbe in functie de valurile din rezervor, chiar cand alimentezi benzina de exemplu, el se misca mult mai greu, urca foarte incet si ramane fix (acul ramane in aceeasi pozitie si cand este motorul oprit), pe cand la espero nu este chiar asa, variaza mai mult, nu chiar ca la dacie dar variaza. Acelasi lucru este valabil cred si pentru temperatura (nu si cand este oprit). Adica daca pentru 20 de secunde creste temperatura, le espero crste acul, la cielo nu cred, are un fel de temporizator cred, ca sa stea mai fix sa nu sara acele in orice curba sau groapa ca la dacie. Asta e parerea mea...dar nu sunt sigur de ea, spre deosebire de ...pozitionartea termostatului :D

oricum sistemul de pe cielo este de conceptie mai noua...

#54 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7,091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 10 August 2004 - 09:25

Nu este mai nou sistemul la cielo din contra in manualele de specialitate au acelasi GMV dar in realitate lipseste cu desavarsire sonda de 90 de grade de pe radiator.

#55 johnny1000

johnny1000

    Forumist

  • Membru
  • 47 posts
  • Din:bucuresti
  • Auto:Daewoo
  • Model:Espero
  • An:1997

Posted 16 October 2009 - 02:42

La mine urca acul cu o unitate - doua peste jumate, si pe urma porneste electroventilatorul si ajunge pe la jumate. E ok asa?

#56 nato99

nato99

    Forumist

  • Membru
  • 143 posts
  • Din:timisoara
  • Auto:Daewoo
  • Model:cielo
  • An:1997

Posted 17 January 2010 - 19:54

seara am incercat sa kaut si eu termostatul ala dar chiar nimic ,am un cielo,am vazut in partea dreapta o legatura intre doua tuburi unul care vine din radiator si se imbina cu cel de la vasul de expansiune

(cel galben cu cel rosu)

Attached Files

  • Attached File  123.jpg   84.78KB   189 downloads

Edited by nato99, 17 January 2010 - 19:55.


#57 ALiCE

ALiCE

    Forumist

  • Membru
  • 571 posts
  • Din:Bucuresti
  • Auto:Chevy
  • Model:Cruze 2.0D LT
  • An:2010

Posted 17 January 2010 - 20:27

Se dau jos toate curelele (inclusiv cea de distributie), roata dintata de la axul cu came, pompa de servo, capacul spate de la distributie si abea pe urma gasesti capacul de la termostat.

#58 nato99

nato99

    Forumist

  • Membru
  • 143 posts
  • Din:timisoara
  • Auto:Daewoo
  • Model:cielo
  • An:1997

Posted 18 January 2010 - 17:19

:wallbanger::wallbanger::wallbanger:Bine, mersi, prefer sa dau 80ron in service decat sa strik ceva pacolo:wallbanger:


TERMOSTATU LA CIELO L-AM GASET LA 17 RON +1 RON GARMITURA (TM- TIMISOARA CALEA BUZIASULUI LANGA LANGA CIMITIR PIESE AUTO DAEWOO ORIGILE)

MULTUMESC PENTRU AJUTOR!!!:P

Attached Files


Edited by nato99, 18 January 2010 - 17:31.


#59 06dht

06dht

    Forumist

  • Membru
  • 14 posts
  • Din:buzau
  • Auto:daewoo
  • Model:cielo
  • An:1997

Posted 25 January 2010 - 20:59

sal. si la mine tot termostatul cred ca e dus. acul de la temperatura la bord imi sta jos de tot si nici caldura nu prea baga..putin dupa ceva vreme, in oras parca mai bine si acul se ridica la prima linie de jos. am aflat cum se schimba termostatul da mai astept sa treaca gerul asta ca sa ma duc la mecanic ca imi este mila de mine sa inghet langa el. mi-am bagat nasul pe la motor si mi se pare ca se umezeste pe la plasticul ala care acopera distributia in partea de sus, cam pe unde cred ca e termostatul. imi cam pierde si apa, asa ca va intreb e posibil sa piarda apa pe la termostat? l-am cumparat zilele trecute si mi-a dat si o garnitura. ma gandesc ca ar putea pierde pe la garnitura aia??? zic si eu...nu stiu daca zic prostii.

#60 TBird

TBird

    Forumist

  • Membru
  • 997 posts
  • Din:Constanta
  • Auto:Daewoo - Seat
  • Model:Cielo EXE DOHC16V ; Ibiza 1.2
  • An:2001 - 2007
  • Nr. Inmatr.:CT - 85 - SFD

Posted 31 January 2010 - 11:17

Mda, si ma laudam eu ca nu am nici un fel de probleme cu Cielo... hop ca a si aparut una :spumelagura: . Dupa parerea mea cred ca este termostatul, dar mai vreau niste pareri.
Sa va explic cum se comporta. Pornesc masina dimineata...astept 1-2-3 minute si plec, dupa ce fac aproximativ 5-7 km prin oras, acul de temperatura al apei abia daca urca peste a doua liniuta de jos :scarpin: . Imi dau seama si de la gaz, trebuie sa merg o gramada pana trece pe gaz ( ajunge apa la 40 grade ). Alt simtom, stau cu masina mult pe loc, ajunge acul de temperatura la jumatate cum e normal, plec ( :lavolan: ), merg ceva mai tare cu masina.. deci mai mult curent de aer rece acul iar scade aproape de minim :shock: . Eu cred ca este blocat pe deschis.. dar mai vreau pareri de la profesionisti :D . Si a doua intrebare, chiar trebuie demontata distributia si tot pe acolo pentru a il schimba ? Uhh :wallbanger::wallbanger::wallbanger:
  • Marcelush_84 likes this




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users