Jump to content
Sign in to follow this  
anssman

Schimbare termostat Cielo 1.5

Recommended Posts

Deschide al draq termostat cand ajunge acul la temp pe rosu. Pana la mare am de gand sa-i dau cat poate , deci nu pot pleca asa cu ea. Am termostatul luat deci e pacat sa nu-l schimb. Macar pt linistea mea sufletasca.

Share this post


Link to post

atunci este obligatoriu sa-l schimbi...arzi garnitura de chiulasa...dar vezi sa nu fie altceva de vina...radiator infundat sau traseul...

Share this post


Link to post

Nu e nimic infundat. E jegul ala de termostat de vina. O sa-l iau azi la intalnire, poate da cineva o mana de help. Si nu am nici tubularea de 10.

Share this post


Link to post

e bine ca voi va intalniti...nu as avea timp sa vin daca as fi din buc dar cred ca este interesant...sa schimbi pareri la fata locului...

Share this post


Link to post

anssman esti sigur ca este termostatul?Daca apa s-ar ridica real la temperatura aia ar trebui sa poneasca si termocupla si implicit si martorul

ECM de la bord care iti indica avarie la motor cand temperatura apei depaseste 105 grade.

De obicei la cielo se defecteaza martorul de temperatura apei din bord.

Verifica si asta inainte de a desface termostatul.

Share this post


Link to post
...cat despre certat...nu se cearta nimeni...asa cum am mai spus...este o tara libera (teoretic).....asa ca...fiecare cu parerea lui...

 

 

...dar cand insista cineva cu o...eroare...pacat ca am dorit sa ajut...mai bine nu scriam nimic...asa ca multi altii care doar citesc...

dar ma invat eu minte...

 

Sincer mi-ai umplut ochii de lacrimi cu parerile astea de rau si deja nu voi mai avea somn la noapte stiind ca am putut sa te ranesc in halul asta si sa-ti provoc aceste pareri de rau.Dar, imi recunosc vina ca nu m-am uitat in manualul de service(pt. ca-l mai au si altii, sa stii), dar nu a fost decat o parere.Si in continuare la cum arata motorul de Espero nu-mi dau seama de ce sa dai jos distributia.Dar asta-i alta parere...

Te sfatuiesc sa fii mai calm si sa nu te mai aptinzi, ca sa stii ca am auzit ca nu face bine la sanatate. :wink:

Share this post


Link to post

imi place ironia ta...asa faceam si eu cand aveam 18 ani...dar acum...

si toate astea dupa ce recunosti ca aveam dreptate...

 

parerea mea, cand m-am inscris in acest forum, a fost ca intradevar cei ce scriu pe aici stiu sau vor sa afle cate ceva despre aceste masini...forumuri cu diverse prostii sunt peste tot...

cat priveste manualul, sunt convins ca il au majoritatea, tocmai de aceea m-a mirat faptul sunt contrazis, cand in carte scrie negru pe alb si in plus chiar am schimbat asa ceva personal.

 

de fapt ce te-a deranjat cel mai mult la ce am scris eu?

faptul ca am avut dreptate?

sau

faptul ca nu ai avut TU dreptate?

 

cel putin eu cand gresesc...recunosc...

 

aici ar fi bine ca atunci cand cineva are o problema, dupa ce o rezolva sa povesteasca detaliat cum a rezolvat aceasta problema, pentru ca cei care citesc sa poata invata ceva sau sa-i ajute

 

nu la modul: unul zice ca e alba, altul zice ca nu...este neagra, pentru ca asa am zis eu...argumente, descrieri, scheme...etc

 

acum, sincer...astept urmatoarea ta ironie...

 

nu m-am suparat

Share this post


Link to post

Nu m-a deranjat faptul ca ai avut tu dreptate.Ci m-a distrat sindromul autovictimizarii si parerilor de rau incercate dupa faptul ca tu ai vrut sa faci un bine si uite domle' cum nu sunt apreciat si ala insista in prostia lui.

Deasemenea, nu stiu daca computerul tau iti afiseaza tot mesajul meu(poate ai probleme cu monitorul...) dar si eu am recunoscut ca am gresit dupa ce am consultat manualul.

Deasemenea, am inteles ca si tu l-ai schimbat...in conditiile astea, din ce imi aduc eu aminte parca motorul de 1.8 si cel de 1.5 nu prea arata la fel, asa ca ar fi putut fi ceva diferente, nu?

In continuare, Marx a zis ca , "contrazicerea este o cale spre evolutia societatii " asa ca nu e rau daca cineva te contrazice- ii explici fara atatea scheme si pareri de rau si cu asta basta.Dar , intr-adevar , sunt unele persoane (care au probleme cu autoritatea), care nu suporta sa fie contrazise.Dar ar fi bine sa te gandesti ca suntem peste 100 de insi pe forumul asta si ca nu esti singur aci.

In incheiere, daca dai click pe urmatorul link ai sa vezi ca inaintea ta am propus ca problemele rezolvate sa fie descrise ce si cum...

 

http://www.daewooclub.ro/viewtopic.php?t=852

 

Nici eu nu m-am suparat... :wink:

Share this post


Link to post

ok...bine...sa o lasam balta...ca nu are rost sa discutam aiurea...

 

concluzie generala: in fabrica la DAEWOO, mecanicii au spus clar: la motorul de 1800 termostatul este in dreptul capatului din stanga sus al radiatorului, de acolo iese un furtun gros care intra direct in motor, acolo sub un capac de alumini se afla termostatul; la motorul de 1500 (espero/cielo) termostatul este pe blocul motor in partea din stanga sub fuliile de la distributie, ceea ce recunosc ca si mie mi se pare foarte nasol, pentru ca pentru un amarat de termostat trebuie sa dai distributia jos

...daca mecanicii mint, atunci si eu mint...caz in care imi cer scuze...

Share this post


Link to post

@cata 73

Este adevarat ce nu mai imi functzioneaza nici sonda, dar fii atent cum cade:

La pornire , se ridica normal, pana la juma' sta 1-2 minute asa apoi...poc cade din pom. Mai mergi ceva si tzop la loc in pom dar pe rosu de data asta. Nu-l mai intzeleg.Sonda e prostia aia mica din stanga rampei de injectoare? Aia cu cablul negru si cu o izolatzie de plastic pe cap?

Cum o scot ? Deshurubez pur si simplu?

Share this post


Link to post

deci are miscari bruste acul de la temperatura?

Share this post


Link to post

Nu brushte, se misca normal, dar fluctueaza enorm. Adica din pozitia de start urca la jumate, apoi coboara, sta ce sta, si apoi( cateodata) urca pe rosu. Sta ce sta si cade iar in pozitzia de start. In mod singur e si sonda trosnita.

Share this post


Link to post

sau un contact prost...misca mufa la sonda...

Share this post


Link to post

am incercat si cu spary de contact shi tot nik. Am shmirgheluit-o , am racait-o,ce nu i-am facut. Nu vrea shi pace. Deci...e bushita! :?

Share this post


Link to post

tot ce este posibil...o alta varianta ar fi acul din bord sa fie defect...

si mai este una dar nu vreau sa te sperii: un amic ii tot fierbea apa in motor, termostat ok, traseul bun, sonda buna...s-a dus la service si...surpriza...garnitura de chiulasa arsa...asa au zis mecanicii...cica de aia ii fierbea motorul...

...acum, eu sper sa nu fie si cazul tau...

Share this post


Link to post

Nu ma sperii, este posibil la cat de mult o alerg. Ma gandisem la varianta asta dar am cam scos-o din calcul pentru ca nu-mi da ulei in apa si nici apa-n ulei. Mai poate sa-mi dea cu apa pe toba.

Share this post


Link to post

deci eu zic sa te duci la service...parerea mea este ca sigur nu este de la termostat...

iti pun aia o sonda in apa si masoara temp si astfel iti dai seama daca sonda sau altceva este de vina

termostatele defecte de regula se comporta astfel: ori se blocheaza pe inchis si asa moare, deci nu isi mai revine...dar in cazul asta sigur iti fierbe motorul => garnitura de chiulasa arsa, ori cel mai des se intampla sa nu se mai inchida, de fapt el lucreza in continuare dar se ovalizeaza si nu inchide etans, astfel incat apa circula tot timpul

Share this post


Link to post

Termostatul se mai poate decalibra.Dupa ce ii schimb termostatul vad ce zice si voi lua masurile necesare. Sper sa nu fie garnitura ca nu mai am chef de mers cu 90 km/h max. :(

Share this post


Link to post

ok...bafta...sa spui ce a avut dupa ce o repari...

Share this post


Link to post

:kissandmakeup: La marea intrunire de joi se va "esplica" datliurit.

Share this post


Link to post

Deci daca martorul de la ECM nu se aprinde sigur nu e termostatul .

Ori sonda mica de langa rampa de injectoare ori ceasul de la bord.

Daca ar fi garnitura de chiulasa ar fi 3 simptome:

1.Scoate apa sau abur pe teava de esapament chiar si cu motorul incalzit

2.Apa in ulei,ulei are spuma sau bule pe joja

3.Ulei in apa(antigel),vasul de expansiune este murdar iar la nivelulapei din vas apare o dunga pe peretii acestuia de culoare neagra

La prima simptoma e foarte nasol.La oprirea motorului cilindrul la care e impuscata garnitura se umple cu apa si se blocheaza motorul.

La pornire ai impresia ca te-a lasat bateria sau electromotorul.

Stiu pe cineva care a strambat biela incercand sa traga masina cu un tractor.

Share this post


Link to post

Eu la Dacie am ars garnitura de chiulasa si la fel facxea apa- cand se ridica pana aproape de rosu, cand cadea.Daca e garnitura sa verifici daca itri baga masina caldura- daca dai la max. si ea nimic...e nasol.

Dar stai linistit ca la Cielo nu este chiar o mare nenorocire...faci motorul cu 5 milioane.L-a facut un amic de al meu cu 160 de dolari.

Eu unul sper sa nu fie garnitura dar daca chiar e imputita treaba las' ca faci si motorul cu ocazia asta.

Share this post


Link to post
Deci daca martorul de la ECM nu se aprinde sigur nu e termostatul .

.

 

in nici un caz nu se aprinde martorul de la ECM daca este dus termostatul.

Eu l-am avut stricat si nu s-a aprins nici un martor.

In plus nici nu are cum sa se aprinda. Termostatul nu are nici un contact electric prin care ECM sa-si dea seama ca este defect. Este doar o componenta mecanica cu un material care se dilata si se contracta in functie de temperatura apei facand astfel inchiderea si deschiderea termostatului.

Share this post


Link to post

Normal ca termostatul nu are legatura directa cu ECM.

Cielo are doua electroventilatoare care merg pe treapta mica si treapta mare.

1.Porneste pe treapta mica in momentul cand sonda de pe radiator citeste temperatura de iesire a apei mai mare de 90 grade sau la pornirea aerului conditionat ECM cere acest lucru.

2.Porneste pe treapta mare cand temperatura apei din motor care este citita de sonda din blocul motor (pozitionata sub delcou)ajunge la 105 grade ECM comanda direct acest lucru si aprinde martorul SES de la bord

avertizand avaria la motor.

La espero 1.8 sau 2.0 nu este acelasi lucru.

Au renuntat la sonda din radiator racirea facindu-se natural pana la 102 grade.

Treapta mica porneste la actionarea aerului conditionat.

Treapta mare porneste la citirea sondei din blocul motor a temperaturei apei de 102 grade fara a avertiza vreo avarie la bord.

La espero 1.8 si 2.0 variaza temperatura apei de la 85 la 102 grade acest lucru este vizibil si pe ceasul de bord mai ales vara cand mergi in oras si fara aer conditionat.

La cielo nu variaza temperatura de 85 de grade si nici nu are voie.Pe cadranul ceasului de temperatura la cielo sant 2 puncte slab vizibile intre care trebuie sa stea acul temperaturii.

Deci la cielo daca variaza temperatura prea mult la bord aceasta este din cauza sondei mici din chiulasa de langa alternator sau a ceasului de bord.

Nu stiu de ce baietii de la craiova au optat pt sistemul acesta de racire la espero care este total neadecvat .Variatiile mari de temperatura nu fac bine motorului. La temperatura apei de 102 grade exista riscul prajiri semeringurilor de supape mai ales cand este folosit un ulei de slabe performante.

Probabil daca mi-as lua espero primul lucru care l-as face ar fi montarea sondei din radiator care lipseste la variantele 1.8 si 2.0.

Share this post


Link to post
La espero 1.8 si 2.0  variaza temperatura  apei de la 85  la 102 grade acest lucru este vizibil si pe ceasul de bord mai ales vara cand mergi in oras si fara aer conditionat.

 

Eu ziceam în altă parte că mie nu-mi sare acul de nici o culoare peste mijloc, oricât de cald ar fi. La mijloc, declanşează ventilatorul şi coboară. Să-nţeleg că punctul ăsta corespunde temperaturii de declanşare a termostatului, deci temperaturii de aproximativ 100 grade Celsius ? urcând în continuare, ar însemna că dacă acul urcă mai sus temperatura se duce spre 110-120 grade Celsius ?

 

Cum ceilalţi colegi cu Espero zic că lor le declanşează GMV la o poziţie a acului mai sus de mijloc, mă bate gândul cum c-aş avea un termostat de la altă maşină ! O fi de Cielo, şi declanşează la 85 cum spui tu, consecinţa fiind că-mi merge motorul prea rece ?

 

Nu stiu de ce baietii de la craiova au optat pt sistemul acesta de racire la espero care este total neadecvat

 

Espero n-a fost proiectat şi construit doar în Coreea ?

 

Variatiile mari de temperatura nu fac bine motorului. La temperatura apei de 102 grade exista riscul prajiri semeringurilor de supape mai ales cand este folosit un ulei de slabe performante.

 

Deci să-nţeleg că mai bine ţin termostatul actual, care păstrează temperatura motorului mai jos decât în mod normal ? uleiul e full-syn, deci nu prea-mi fac griji, dar întreb.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...