Jump to content
Sign in to follow this  
bella

Prezon Roata Fata Retezat

Recommended Posts

Subscriu.

Daca s-a dus filetul in butuc, nu o sa poti sa-l refaci, pentru ca n-o sa ramana suficienta "carne". Singura solutie ar fi data o gaura mai mare + reductie. Dar miza mi se pare prea mare.

 

In 3 prezoane eu n-as merge prea mult din cauza ca nu sunt dispuse simetric, ca la dacia 1300. Din cauza prezonului care lipseste o sa apara niste forte mult mai mari, nenaturale si inegale pe celalalte prezoane.

Share this post


Link to post

OFF, nu stiu cum de am noroc doar de "meseriasi" la roti.

Aveam deja un prezon retezat in dreapta fata si azi cand am reglat directia mecanicul mi-a atras atentia. Mi-a spus ca ar fi din cauza utilizarii cheilor pneumatice... Apoi am schimbat anvelopele cu cele de vara si au reusit sa mai rupa unul si pe stanga spate .. :(

 

In spate e mai usor de scos? Sau tot prin inlocuire se rezolva? De nervi nici n-am mai vazut ini ce piesa a ramas bucata rupta... Ce trebuie inlocuit pe spate?

 

Inteleg ca in fata trebuie sa inlocuiesc neaparat butucul (sa nu ma complic cu suduri sau gauriri ale bucatii ramase intepenite si refacerea filetului).

Share this post


Link to post

Daca e putin iesit pe cealalta parte si partea ramasa pe butuc este filetata complet poate reusesti sa-l scoti din cealalta parte dar numai dupa demontarea butucului ca altfel nu ajunji la el.

Share this post


Link to post

Pe spate prezoanele se infileteaza in tamburul de frana, care se da jos usor. Roata jos, scoti capacul gresor din centru, desfaci singurul surub care tine tamburul si tragi spre exterior, eventual ajutat de cateva lovituri usoare de ciocan din spate.

Daca prezonul a iesit pe partea cealalalta, poti incerca sa il infiletezi, ca sa iasa de tot, eventual incins bine inainte. Sau cu o bormasina cu spiral de metal mai mic decat prezonul, sa-l gauresti pe centru si sa bagi fortat un fier, ceva patrat sau hexagonal. Mai e si varianta sudurii... si nu e obligatoriu sa fie nevoie sa refaci filetul. Daca prezoanele nu au stricat filetul din butuc/tambur, nu e nevoie decat sa scoti bucatile rupte.

Share this post


Link to post

Filetul si doar filetul la prezoane se poate unge cu pasta aluminiu si molibden doar
CASTROL OPTIMOLY TA
A SE VEDEA manualul PORSCHE CAYMAN S
pag 226
Aici
http://www.porsche.com/all/media/pdf/Owners_Manual_Cayman_PCNA.pdf
Prezonul se unge doar pe filet atat.
A NU SE DEPASI... 130NM la strangere prezoane.
Prezoanele se strang doar cu cheie dinamometrica la cuplul din manual sau cu cheie in cruce sau cheia masinii , cu mana, fara prelungitoare la cheie.
A se evita expertul semianalfabet atehnic (cititor doar de contor curent )de la vulcanizari ce strange prezoanele cu pistol (pe aer de impact) reglat aiurea .. va rup prezoanele.. sau le fisureaza si la urmatoarea sau urmatoarele desfacere se rup, sau se intind.
Vulcanizarile profesionale nu amatorismele trebuie sa aiba cheie dinamometrica pt strangere prezoane, cat si lubrifianti ( asamblare antidesfacere si anticoroziune) certificate ...spray sau pasta pt prezoane.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...