Jump to content
Sign in to follow this  
Raptor

Baterie Moarta...

Recommended Posts

Bateria se incarca de suprafata in regimul asta.Trebuie descarcata complet si incarcata pe redresor la amperaj mic pentru a reveni la adevarata capacitate.

Share this post


Link to post

Daca merg cu ea asa ce se intampla? e vreo problema?

Share this post


Link to post
Iar am uitat farurile aprinse 2 ore... = baterie moarta.

Impins 2 pusti cositoarea si pornit in a 2 a destul de greu ca ma sicana alarma in timpul asta :( . #-o

Da e voie sa pornesti masina asa impinsa ? De ex la LowGun si Solnitza Surubelnita scrie clar ca nu-i voie s-o pornesti asa. Ce se poate intampla ?

Acuma o sa ziceti ca nu-i Dacie de aia :mrgreen:

Share this post


Link to post

*Cred* ca se poate rupe distributia si din cauza asta se interzice pornirea din mers.

Share this post


Link to post
De ex la LowGun si Solnitza Surubelnita scrie clar ca nu-i voie s-o pornesti asa.

Ia scrie mataluta corect masina in profil ;)

Share this post


Link to post

Masinile se pot porni impinse dar CU ATENTIE si numai cand alta solutie nu se poate aplica (cabluri). Dar trebuie incet, in a 2-a si fara a da drumul la ambreiaj scurt ci mai lent. Ideea este ca socurile POT provoca sarirea distributiei de la punct sau ruperea curelei cu consecinte nedorite asupra motorului.

Share this post


Link to post

Chiar si in a 3-a.. daca se gaseste o vale sau alt mod de a prinde ceva viteza.

Share this post


Link to post

Si eu am fost surprins cand mi-a murit bateria. Am tinut-o nemiscata o saptamana si am ascultat muzica in ea...a tinut loc mai mult de "garsoniera" :P

 

Mi-a murit la modul ca nu mai pornea motorul..nu se mai aprindea nici ceasul.

Am lasat-o o zi dupa care am pornit-o am lasat motorul pornit circa 30minute si gata si-a revenit full.

 

Cat trebuie tinuta o baterie de Aveo la redresor ca sa se incarce bine? Stie cineva?

Share this post


Link to post

Cred ca cel mai recomandat e sa o incarci pe masina ...

Share this post


Link to post

Eu stiam chiar pe dos, daca moare bateria este recomandat s-o tii pe redresor. Perioada cred ca difera in functie de amperajul redresorului si evident al bateriei.

Share this post


Link to post

Te uiţi pe baterie şi vezi ce capacitate scrie pe ea că. Trebuie să fie ceva de genul "55Ah", "45Ah", etc. Pentru Kalos 1,2 ar trebui să fie 45Ah, iar pentru 1,4 e 55Ah. Memorezi numărul drept C.

Te uiţi pe redresor sau în cărţulia lui şi vezi ce curent dă. Trebuie să fie ceva de genul "6A", "8A", etc. Memorezi numărul drept I.

Durata de încărcare D se calculează astfel:

D = 1,2 x C / I

De exemplu, dacă bateria are capacitatea de 55Ah, iar încărcătorul dă un curent de 6A, trebuie să o laşi la încărcat 11 ore.

Încărcarea unei baterii "moarte" pe maşină nu este deloc recomandabilă. Sistemul alternator-regulator nu este proiectat pentru astfel de situaţii.

Pentru procedura recomandată de producător la Kalos se găsesc instrucţiuni în manualul de service, secţiunea Engine - Engine Electrical - General Descroption - Battery.

Share this post


Link to post

Imi cer scuze ca nu am timp sa citesc cele 4 pagini ale postului. Probabil ca raspunsul la intrebarea mea se afla undeva in aceste pagini. Mi-l poate repeta cieva ?

 

Cum pornesc masina daca bateria = 0 , mijloc de tractare nu am, incarcator nu am ??

 

A uitat nevasta-mea pozitiile aprinse ( sau fi-mea ) si azi am constatat ca e absolut 0 la baterie.

Stiu ca e si o varianta cu cabluri electrice dar nu stiu exact cum.

 

Multumesc mult pentru ajutor. Nu ar fi o problema sa iau alta baterie dar ar fi incomod ( de carat ) + ca e greu accesibila in compartimesntul motor ( Opel Tigra 2000 )

 

Merci !

Share this post


Link to post

Faci rost de cabluri de conectare (se gasesc la benzinarii, supermarket, etc.).

Tragi o alta masina langa a ta.

Legi un "crocodil" rosu la borna plus de la Tigra.

Legi celalalt capat la borna plus de la cealalta masina.

Legi un "crocodil" negru la borna minus de la Tigra.

Legi celalalt capat la borna minus de la cealalta masina (s-a putea sa faca o usoara flama din cauza diferentei de tensiune).

Astepti un pic.

Daca bateria de la cealalata masina e in stare buna, dai pur si simplu la cheie la Tigra, altfel pornesti intai motorul la cealalta masina si astepti un pic.

Dupa ce motorul Tigrei a pornit, deconectezi "crocodilii" in ordine inversa. Nu atinge "crocodilii" de altceva decat de bornele corespunzatoare ale bateriei.

Un pic, inseamna chiar "un pic" :) cat sa vezi daca e totul in regula.

Share this post


Link to post

Am facut intre timp procedura de mai sus , mergand pe presupuneri. Abia acum o citesc. Am conectat, am pornit cealalta masina, am stat 10 secunde, am dat cheie la tigra, a tusi t putin si a pornit. CRED ca am ars ceva la casetofon insa pt ca NU mai funcioneaza :P

Share this post


Link to post

Pai verifica mai intai sigurantele. Si apoi cartea masinii in legatura cu ce se intampla cu casetofonul cand ramai fara baterie.

Share this post


Link to post

Casetofonul NU este cel al masinii, este acel Pioneer care l-am luat si este postat in campul de muzica ( sau la espero, nu mai stiu ) deci codul este exclus.

Share this post


Link to post

La masina pornita legati cablul de pornire pe motor si nu pe baterie si evitati sa tineti motorul pornit la cealalta in timp ce dati la automat pentru a nu praji diodele alternatorului.

Share this post


Link to post

Să înţeleg deci că nu e sănătos să alimentez bateria moartă direct dintr-o baterie bună monată pe un motor pornit?

Deci am următoarele 2 variante?

- leg bateria moartă de cea "vie", las motorul celei "vii" oprit şi dau la cheie;

- leg bateria moartă de motorul celeilalte pornite şi nu de bateria ei. Dar unde prind crocodilii în cazul ăsta, dacă de baterie nu e sănătos?

Share this post


Link to post

La masina care da curent se leaga cablurile pe borne direct iar la cea care se incearca pornirea plusul pe borna si minusul pe blocul motorului pentru a evita pierderile pe bateria moarta si inca 2 m de cablu de masa .

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Hai că m-ai ameţit. Păi... maşina care dă curent şi cea ponită... nu sunt una şi aceeaşi?

Deci... care cum e?

Share this post


Link to post

Cea la care se incearca pornirea :)

Am spus mai sus : sa se evite a da curent cu motorul pornit pentru a evita problemele ulterioare ce pot aparea la alternator.

Share this post


Link to post

Ce ( orice ar fi, siguranta sau ma rog ) s-o fi ars la mine cred ca e dijn cauza ca initial am incercat ( din greseala ) sda punem cablurile invers si a iesit scanteie.

Am facut asa :

Legat un cablu intre bateia buna si cea moarta.

Legat al doilea cablu la bateria moarta.

Pornit motorul la cea buna

Legat al doilea cablu la cea buna ; rezulta scanteie mare pe bateria buna, renuntat.

 

Verificat legaturile , intors invers ( erau prost puse ), pornit din nou motorul bun, nu a mai fost scanteie la cablare, lasat 10 secunde asa apoi pornit motorul meu, lasat inca 10 secunde, scos cablajele, plecat cu Tigra in roadtest, totul ok. Mai putin partea cu casetofonul.

Share this post


Link to post
Te uiţi pe baterie şi vezi ce capacitate scrie pe ea că. Trebuie să fie ceva de genul "55Ah", "45Ah", etc. Pentru Kalos 1,2 ar trebui să fie 45Ah, iar pentru 1,4 e 55Ah. Memorezi numărul drept C.

Te uiţi pe redresor sau în cărţulia lui şi vezi ce curent dă. Trebuie să fie ceva de genul "6A", "8A", etc. Memorezi numărul drept I.

Durata de încărcare D se calculează astfel:

D = 1,2 x C / I

 

Adica daca am baterie de 72A si incarcator de 6 A o tin 14,4 ore... damn

Intrebari aditionale :

 

Incarcatorul are un ampermetru si zice manualul ca atunci cand conectezi bornele si il bagi in priza iti arata pe o scala de la 0 la 9 la inceput valori mari pe care le va livra in baterie si pe masura ce ajunge sa iti arate 0 sti ca s-a incarcat bateria.

Cine mi-a dat incarcatorul zice ca parca functiona sistemul.

Pe bateria Varta Blue Dynamic E43 72A nu zice nimic ampermetru ala. Nimic nimic.

Masurat cu multimetru la bornele bateriei ( nepornita masina de 6 luni timp in care probabil ca a dat curent catre alarma, ceasul analogic, casetofon si dracu mai stie ce ) are 6,2 V

Cu incarcatorul pornit pe bornele bateriei sunt 12,94V

Deduc deci ca incarca ??

 

Mai are sansa bateria sa revina la viata plecand de la 6,2V ?

Sigur nu completez cu apa distilata la tipul asta de baterie ??

( parca ar cam avea un capac, nu l-am scos pentru ca pare destul de fixat ca si cum n-ar trebuii sa umblii acolo ; bateria nu are ochi magic si nici nivel de lichid pe nici o parte)

 

 

As aprecia mult un raspuns calificat si rapid, am pus bateria la orele 19 la incarcat si cea mai mare teama e cu acel capac daca ar trebuii sa il desfac sau nu ca sa iasa aburii. Mi-e ca maine dimineata la orele 9 cand s-ar implinii cele 14 ore de incarcat sa nu ma trezesc cu bomba explodata pe balcon.

 

Multumesc mult !

 

 

LE : mai mentionez ca am pornit initial masina cu bateria moarta de la alta masina folosind cabluri. Imediat insa ce scoteam cablurile ( chiar si dupa 30 minute de mers in paralel cu ambele motoare pornite ) masina cu bateria moarta se oprea. bateria are 1 an vechime si de folosinta.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...