Jump to content

 


Photo
- - - - -

Imi Sare De Pe Gaz Pe Benzina Singura!


  • Please log in to reply
124 replies to this topic

#1 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2499 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 19 April 2006 - 09:32

Deschid un nou topic cu o problema care disparuse la un moment dat, insa a reaparut.

Imi sare singura de pe gaz pe benzina! Am o instalatie GPL Koltec-Necam cu mixer, cu un ECM Delco. Comutatorul are doua pozitii: Benzina obligatoriu, si gaz daca vrea ea. Adica, indiferent de pozitia comutatorului pornirea se face pe benzina si teoretic dupa ce apa ajunge la 35 grade comuta pe gaz. Practic, o pot obliga sa mearga pe benzina din comutator, insa pe gaz decide doar ea cand trece.

Problema e ca imi trece de capul ei de pe gaz pe benzina. Mi-a mai facut figura asta insa de la un timp se calmase. Se poate intampla chiar si cand motorul e complet cald. Trece pe benzina, si apoi dupa cateva secunde trece iar pe gaz. Are cineva idee ce ar trebui sa verific? As putea verifica parametrii afisati de myaldl.

Vaporizatorul are o sonda de temperatura proprie, sau ECM-ul de gaz foloseste aceeasi informatie de temperatura ca si ECM-ul clasic? Cum pot verifica daca sonda aia functioneaza sau nu corect?

Ce alti parametri ar mai putea fi luati in calcul pentru decizia de a face trecerea?

Bujiile, fisele si membrana de la vaporizator au fost schimbate acum cateva luni.

PS La trecerea de pe gaz pe benzina se aprinde pentru cateva secunde engine check, indiferent daca o trec eu din comutator sau trece de capul ei.

Edited by mr_, 19 April 2006 - 09:34.


#2 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 19 April 2006 - 10:39

Contact imperfect la cablajul semnalului de turatie sau la senzorul de temperatura de pe vaporizator.

#3 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2499 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 19 April 2006 - 10:44

10x :)
Deci ala de pe vapozirator e senzor de temperatura. E accesibil, o sa-mi bag nasul. Ar fi fost interesant sa-i masor si rezistenta, isna habar n-am care sunt valorile bune. O voi masura oricum la rece si la cald, macar sa vad daca exista diferente.

Cablul senzorului de turatie unde e?

Problema asta ar trebui depistata si cu myaldl, atunci cand va merge playerul de log-uri, nu? :-?

#4 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 19 April 2006 - 10:46

Se depisteaza cu diagnoza la ecm-ul gpl.Semnalul de turatie este luat de la modulul de aprindere sau de la ecm de la semnalul turometruluii.

#5 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2499 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 19 April 2006 - 10:59

Stai usor, ca ma zapacesti. :) Nici nu e prea greu sa ma zapacesti pe mine..

Semnalul de turatie pentru ECM-ul masinii si cel de gaz e acelasi, sau fiecare il culege din alta parte?

Voi verifica contactele, si eventual prezenta unui scurt...

Intrebare oarecum off-topic
Marindu artificial rezistenta senzorului de temperatura de pe vaporizator, o pot convinge sa intre pe gaz mai repede? Daca la 10grade are m ohmi si la 90grade n ohmi, m<n, ce se intampla daca-mi bag nasul si mai bag o rezistenta acolo cam de 0.1*(n-m)? Intra pe gaz la 27 grade in loc de 35?
Chiar daca nu e liniara variatia rezistentei cu temperatura, as putea cu un ohmetru si cu myaldl sa obtin o curba frumoasa si sa gasesc valoarea rezistentei care l-ar pacali....

Valoarea temperaturii culese de pe vaporizator influenteaza si comanda motorasului pas cu pas, si eventual avansul?

#6 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 19 April 2006 - 11:07

Cum am explicat mai sus poate fi luat de la bobina de aprindere sau de la ecm-ul motorului.
Vezi sa nu confunzi senzorul de pe vaporizator cu vreo electrovalva de gaz de pe acesta.
In legatura cu senzorul de temperatura : da poti face lucrul acela sau poti chiar face strap intre fire dar numai dupa ce te-ai convins ca intradevar este senzor de temperatura.Nu ai o poza cu vaporizatorul?
Valoarea sondei de temperatura este folosita ca prag de trecere si mentinere pe gpl la fel ca si semnalul de turatie numai ca valoarea acestuia conteaza numai la primul prag de turatie si nu mai este reversibil decit daca acesta devine inexistent.

#7 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2499 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 19 April 2006 - 11:19

E clar acum.

Am o poza cu motorul in general pe topicul despre "masina mea"
O sa fac cateva la vaporizator peste vre-o ora...

#8 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 19 April 2006 - 11:30

Sa nu fie firele de la electrovalva atasata lateral plamanului.
Din pozele de le ai acolo mufa aia cu 2 fire ar trebui sa fie.

#9 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2499 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 19 April 2006 - 12:25

Am adus poze proaspete
Se pare ca e un fir singur, si inca o pereche de fire. Intr-adevar, si eu cred ca perechea e pentru senzorul de temperatura.
O sa incerc sa vad daca face figuri si niste masuratori de rezistenta.

Attached Files



#10 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 19 April 2006 - 17:15

Cel din poza nr. 3 pare sa fie senzorul de temperatura.

#11 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2499 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 20 April 2006 - 08:39

Adica, cel cu doua fire? Eu pe ala il suspectez. Celalalt cu un singur fir pare sa fie electrovalva.

Trebuie musai sa rezolv problema, ca se pare ca s-a agravat, azi am mers mai mult pe benzina decat pe gaz :(

Sugestii cum as putea verifica si informatia cu turatia? Deocamdata nu am posibilitatea sa ma leg cu scannerul la ECM-ul de GPL. Iar ca sa ma duc la doctor trebuie sa astept minim vreo doua saptamani, e doar pe baza de programare...

Cred totusi ca problema vine de la temperatura, pentru ca si intra tarziu pe gaz, nu doar sare.
Ar trebui sa verific si daca nu e infundat vre-un furtun cu apa.

Edited by mr_, 20 April 2006 - 08:49.


#12 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 20 April 2006 - 10:25

Daca vaporizatorul este firebinte e ok.Da la mufa cu 2 fire ma refeream.

#13 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2499 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 20 April 2006 - 11:31

Sincer sa fiu, fierbinte nu a fost niciodata. E in cel mai bun caz mai cald decat celelalte chestii din compartimentul motor. Si eu ma asteptam ca dupa 30 min - 1h de mers sa nu pot pune mana pe el, insa nu a fost niciodata asa.

Later edit
Am facut un traseu de vre-o 15 minute. Desi motorul era cald, vaporizatorl rece... furtunele care intra in el doar caldute.
Am scos mufa de la senzorul ala si a intrat pe benzina, deci probabil ala e senzorul de temperatura.
Poate ar trebui sa vad daca nu trebuie si aerisit, pentru ca vaporizatorul ala e cel mai inalt punct de pe circuitul de apa, si din cate cred eu nu prea e debit mare prin el, asa ca daca are aer cred ca acolo se aduna...

Edited by mr_, 20 April 2006 - 12:09.


#14 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 20 April 2006 - 12:45

Vaporizatorul trebuie sa aiba temperatura lichidului de racire deci aproximativ 90 grade(din experienta: nu tii mana pe el :D ).Daca lichidul de racire este peste minim problema se rezuma decit la infundarea traseului catre el.Vaporizatorul este legat in paralel cu caloriferul de caldura de climatizare prin intermediul unor T-uri.Verifica sa nu ai unul infundat.

#15 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2499 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 20 April 2006 - 12:51

E foarte posibil sa fie asta problema. Nu mi sa intamplat sa nu pot pune mana pe vaporizator nici dupa un traseu de 4 ore. Furtunele alea imi par subdimensionate...
O sa verific, desi accesul la el e criminal.

Edited by mr_, 20 April 2006 - 12:53.


#16 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2499 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 21 April 2006 - 10:07

Mai am o scurta intrebare:
Are cineva idee daca chestia de pe vaporizator e un senzor de temperatura de-adevaratelea, sau e doar un termostat care stie doar inchis/deschis?

#17 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 21 April 2006 - 11:03

E o rezistenta variabila ca toti senzorii de temperatura.Ai gasit T-ul infundat?
P.S Neincalzirea vaporizatorului afecteaza performantele si consumul pe gpl.

#18 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2499 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 21 April 2006 - 11:08

Nu l-am desfacut inca, e complicat. Insa am observat ca furtunele sunt calde, doar vaporizatorul ramane relativ rece. Am pus mana pe el dupa un traseu de vreo ora. Era fierbinte, insa totusi am putut pune mana pe el cateva secunde fara sa ma frig.

Nasol cu sonda aia, daca era doar un termostast il puneam in scurt, si gata... faceam singur trecerea benzina-gaz cand se se incalzea putin motorul si scapam de o durere de cap.

Valoare temperaturii citita acolo e folosita si pentru calculul cantitatii de gaz si a avansului? Sau doar la stabilirea trecerii benzina-gaz?

#19 ovi_jer

ovi_jer

    BARON LOCAL

  • Super Moderatori
  • 7091 posts
  • Din:Rm Valcea
  • Auto:Daewoo
  • Model:VF69Z
  • An:1999

Posted 21 April 2006 - 11:12

Numai pentru trecere in schimb vaporizatorul daca nu are temperatura necesara nu vaporizeaza bine gazul.

#20 mr_

mr_

    Forumist

  • Membru
  • 2499 posts
  • Din:Lume
  • Auto:Skoda,
  • Model:Suberb 1.8TSI
  • An:2010

Posted 21 April 2006 - 13:16

O sa incerc sa ajung sa-l desfac. T-ul e pe aici, intr-o pozitie destul de inaccesibila, am multe de demontat ca sa ajung la el. Ar fi bine daca as gasit o metoda sa ma asigur ca acolo e problema. Daca as desface furtunele de la vaporizator si suflu in ele sa vad daca e infundat undeva?


Tocmai am facut un test rapid. Intr-adevar, jucaria e o sonda de temperatura si nu un termostast.
La cald, rezistenta ei este in jur de 1500ohmi. Voi incerca sa o masor si la rece sa vad plaja de functionare.

Intrerupta, intra pe benzina, iar pusa in scurt, intra automat pe gaz. La borne are 5V si in scurt trec prin ea cam 15mA, deci un curent prea lesinat ca sa puna probleme daca o bag in scurt.
Macar atata veste buna, daca ma mai sacaie o scurtcircuitez si scap de o bataie de cap. Cu conditia sa n-o ia razna ecm-ul de gaz.

Attached Files






3 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users


    Google (1)